Giulietta - darček pre Alfu Romeo

Štvrtok, 11 marec 2010

Sté výročie vzniku značky Alfa Romeo, ktoré oslávi v tomto roku, si talianska automobilka pripomína aj veľmi originálnym spôsobom, keď na ženevskom autosalóne predstavila úplne nový model Giulietta. Meno Giulietta nového päťdverového hatchbacku prevzala Alfa Romeo z historicky slávneho modelu. Značka ním označovala v rokoch 1954 až 1965 a potom aj v rokoch 1974 až 1985 verzie kupé a sedan. Nová Giulietta je nástupcom donedávna najmenšej Alfy 147, ktorá sa vyrábala od roku 2000, kedy nahradila Alfu 145.

Alfa Romeo Giulietta

Zrodenie pôvodnej Giulietty pred vyše pol storočím naplnil mnohým Talianom sen vlastniť športovo zameraný automobil od značky Alfa Romeo. Giulietta predstavovala v tom čase dokonalú syntézu cností a vlastností, ktoré by sa mali v ideálnom osobnom automobile spájať so športovým duchom. V súčasnosti nový model Giulietta, verný tradičnej kráse talianskych automobilov, dopĺňa kvalita použitých technológií a materiálov a ekologické motory zabezpečujúce nielen ohľaduplnosť k životnému prostrediu, ale aj nízku spotrebu.

Nová Giulietta ponúka elegantný štýl, ladné krivky karosérie a pod svojim kabátom aj najvyspelejšie technológie a vyzreté a výkonné pohonné jednotky. Stojí tiež na úplne novej platforme a v jazde je pripravená podávať excelentný výkon a poskytovať vysoký štandard pohodlia a bezpečnosti. Cieľom tvorcov bolo navrhnúť nový automobil tak, aby dosahoval vysokú kvalitu a zaradil sa tak medzi špičku svojho segmentu a konkuroval modelom ako BMW 1, Audi A3, VW Golf, Ford Focus alebo Mazda3.

Pri vývoji Giulietty boli zachované systémy, ktoré sa osvedčili pri predchádzajúcich modeloch Alfy Romeo, napríklad pri menšom modeli MiTo. Týka sa to systému DNA, ktorý upravuje prevádzkové parametre motora, prevodovky, systému riadenia a elektronického diferenciálu Q2, ktorý dopĺňa stabilizačný systém VDC (Vehicle Dynamic Control). Giulietta sa pýši aj novou funkciou Pre-Fill, ktorá v súčinnosti so systémom DNA nastavenom v režime Dynamic využíva stabilizačný systém a zabezpečuje maximálnu rýchlosť reakcie bŕzd. Tieto sofistikované funkcie vylepšujú kontrolu nad vozidlom a pomáhajú vodičovi ovládať ho v kritických situáciách skôr, ako sa aktivuje funkcia stabilizačného systému.

Nová kráska z Talianska sa predstaví s 5 pohonnými jednotkami, ktoré spĺňajú najprísnejšie normy Euro5. Okrem troch benzínových motorov (1,4T 120 k, 1,4T MultiAir 170 k a 1750 TBi 235 k) bude mať Giulietta pod kapotou aj dva turbodieselové motory 1,6/105 k a 2,0/170 k.

Všetky motory spolupracujú so 6stupňovými manuálnymi prevodovkami a čoskoro dostane Giulietta aj automatickú 6stupňovú prevodovku s dvomi suchými spojkami. Podobne ako MiTo aj Giulietta bude vybavená revolučným systémom MultiAir, ktorý generuje maximálny výkon pri zníženej spotrebe paliva a redukuje minimálne množstvo emisií vo výfukových plynoch.

Alfa Romeo Giulietta má dĺžku 435 cm, šírku 180 cm a výšku 146 cm. S rázvorom náprav 263 cm a objemom batožinového priestoru 350 litrov je Giulietta nielen krásnym umeleckým dielom, ale tiež praktickým a pohodlným vozidlom s unikátnym dizajnom a talianskym šarmom. K okrúhlemu výročiu vzniku automobilky je nová Giulietta pre Alfu Romeo tým najlepším darčekom.

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.