Giulietta - darček pre Alfu Romeo

Štvrtok, 11 marec 2010

Sté výročie vzniku značky Alfa Romeo, ktoré oslávi v tomto roku, si talianska automobilka pripomína aj veľmi originálnym spôsobom, keď na ženevskom autosalóne predstavila úplne nový model Giulietta. Meno Giulietta nového päťdverového hatchbacku prevzala Alfa Romeo z historicky slávneho modelu. Značka ním označovala v rokoch 1954 až 1965 a potom aj v rokoch 1974 až 1985 verzie kupé a sedan. Nová Giulietta je nástupcom donedávna najmenšej Alfy 147, ktorá sa vyrábala od roku 2000, kedy nahradila Alfu 145.

Alfa Romeo Giulietta

Zrodenie pôvodnej Giulietty pred vyše pol storočím naplnil mnohým Talianom sen vlastniť športovo zameraný automobil od značky Alfa Romeo. Giulietta predstavovala v tom čase dokonalú syntézu cností a vlastností, ktoré by sa mali v ideálnom osobnom automobile spájať so športovým duchom. V súčasnosti nový model Giulietta, verný tradičnej kráse talianskych automobilov, dopĺňa kvalita použitých technológií a materiálov a ekologické motory zabezpečujúce nielen ohľaduplnosť k životnému prostrediu, ale aj nízku spotrebu.

Nová Giulietta ponúka elegantný štýl, ladné krivky karosérie a pod svojim kabátom aj najvyspelejšie technológie a vyzreté a výkonné pohonné jednotky. Stojí tiež na úplne novej platforme a v jazde je pripravená podávať excelentný výkon a poskytovať vysoký štandard pohodlia a bezpečnosti. Cieľom tvorcov bolo navrhnúť nový automobil tak, aby dosahoval vysokú kvalitu a zaradil sa tak medzi špičku svojho segmentu a konkuroval modelom ako BMW 1, Audi A3, VW Golf, Ford Focus alebo Mazda3.

Pri vývoji Giulietty boli zachované systémy, ktoré sa osvedčili pri predchádzajúcich modeloch Alfy Romeo, napríklad pri menšom modeli MiTo. Týka sa to systému DNA, ktorý upravuje prevádzkové parametre motora, prevodovky, systému riadenia a elektronického diferenciálu Q2, ktorý dopĺňa stabilizačný systém VDC (Vehicle Dynamic Control). Giulietta sa pýši aj novou funkciou Pre-Fill, ktorá v súčinnosti so systémom DNA nastavenom v režime Dynamic využíva stabilizačný systém a zabezpečuje maximálnu rýchlosť reakcie bŕzd. Tieto sofistikované funkcie vylepšujú kontrolu nad vozidlom a pomáhajú vodičovi ovládať ho v kritických situáciách skôr, ako sa aktivuje funkcia stabilizačného systému.

Nová kráska z Talianska sa predstaví s 5 pohonnými jednotkami, ktoré spĺňajú najprísnejšie normy Euro5. Okrem troch benzínových motorov (1,4T 120 k, 1,4T MultiAir 170 k a 1750 TBi 235 k) bude mať Giulietta pod kapotou aj dva turbodieselové motory 1,6/105 k a 2,0/170 k.

Všetky motory spolupracujú so 6stupňovými manuálnymi prevodovkami a čoskoro dostane Giulietta aj automatickú 6stupňovú prevodovku s dvomi suchými spojkami. Podobne ako MiTo aj Giulietta bude vybavená revolučným systémom MultiAir, ktorý generuje maximálny výkon pri zníženej spotrebe paliva a redukuje minimálne množstvo emisií vo výfukových plynoch.

Alfa Romeo Giulietta má dĺžku 435 cm, šírku 180 cm a výšku 146 cm. S rázvorom náprav 263 cm a objemom batožinového priestoru 350 litrov je Giulietta nielen krásnym umeleckým dielom, ale tiež praktickým a pohodlným vozidlom s unikátnym dizajnom a talianskym šarmom. K okrúhlemu výročiu vzniku automobilky je nová Giulietta pre Alfu Romeo tým najlepším darčekom.

Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta Alfa Romeo Giulietta
Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.