Giulietta - nová "Alfa Romeo 147"

Pondelok, 07 december 2009

Keď pred desiatimi rokmi vystúpila na automobilové nebo nová Alfa Romeo 147, vniesla do radov nadšencov kultovej talianskej značky vlnu nadšenia. Obdiv vzbudzoval najmä jej neopakovateľný dizajn. Na scéne 147-ka vydržala celé desaťročie. Teraz je tu nová Alfa - Giulietta, slávne meno, ktorým taliansky výrobca oprášil rokmi zabudnuté meno nielen v Taliansku obľúbeného automobilu. A – priradil ho nástupcovi Alfy 147. Giulietta je teda znova tu. Vitaj vo svete automobilových skvostov!

Alfa Romeo Giulietta

Pôvodne navrhované meno Milano zmenili na poslednú chvíľu na Giulietta. Označenie Giulietta pochádza z päťdesiatych rokov, kedy ho používali modely sedan i kupé, a to od roku 1954 až do roku 1965, potom ho ešte vo svojom modelovom označení mal opäť sedan – od roku 1977 až do 1985. Terajšia Giulietta (tretej generácie) je 4,35 metra dlhý päťdverový hatchback, na šírku meria 1,8 m, na výšku 1,46 m, rázvor náprav činí 2,63 metra. Tieto rozmery ju radia do nižšej strednej triedy, kde nová Alfa bude mať za súperov BMW 1, Ford Focus, VW Golf, Opel Astru alebo Mazdu3.

Dizajn Giulietty je dielom Alfa Romeo Style Centre a jej štýl je podobný kupé 8C Competizione. V jej dizajne sa snúbi elegancia, krása a rýchlosť. Maska chladiča je zasadená do výrazného predného nárazníka. Oválne svetlá s technológiou LED a diódami pre denné svietenie predstavujú jeden z prvkov aktívnej bezpečnosti. Silueta vozidla svojimi tvarmi potvrdzuje dynamiku modelu.

Vysoké a hladké boky s výraznými prelismi nad kolesami, tvar bočných okien ako v kupé a v neposlednom rade kľučky zadných dverí ukryté do C-stĺpika podčiarkujú dravosť a osobitosť Giulietty. Zozadu pôsobí Giulietta elegantne i robustne, a podobne ako pri predných svetlometoch aj pri zadných svetlách sa použila technológia LED, ktorá nielen dobre vyzerá, ale prispieva tiež k vyššej bezpečnosti. Zadnú časť karosérie zdobí nápis pod logom značky na veku batožinového priestoru a dvojica koncoviek výfukov.

Alfa Romeo Giulietta

Vonkajšiemu vzhľadu aj interiéru venovali v Alfe rovnakú starostlivosť. Charakteristické preň sú vysoko kvalitné materiály a pozornosť venovaná detailu, typická vlastnosť talianskeho štýlu. Palubná doska je horizontálne orientovaná a dáva vyniknúť hliníkovým detailom evokujúcim priame spojenie s 8C Competizione. Jej detailnú podobu však nepoznáme, pretože jedinou snímkou interiéru, ktorú uvoľnila továreň na zverejnenie, je záber na elegantné kožené sedadlá. Interiér presvecuje dvojica strešných okien, z ktorých predné je otváracie.

Tradičný pohon predných kolies budú obstarávať výhradne turbomotory. Pri uvedení na trh budú k dispozícii štyri, všetky spĺňajú normu Euro 5 a sú vybavené systémom Start and Stop. Dva z nich sú benzínové – 1,4T/120 k a 1,4T MultiAir/170 k, dva naftové 1,6 JTDM/105 k a 2,0 JTDM/170. K nim neskôr pribudne najvýkonnejší 1750 TBi s výkonom 235 koní, ktorý je pýchou automobilky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. V predaji bude od jarných mesiacov 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.