Giulietta - nová "Alfa Romeo 147"

Pondelok, 07 december 2009

Keď pred desiatimi rokmi vystúpila na automobilové nebo nová Alfa Romeo 147, vniesla do radov nadšencov kultovej talianskej značky vlnu nadšenia. Obdiv vzbudzoval najmä jej neopakovateľný dizajn. Na scéne 147-ka vydržala celé desaťročie. Teraz je tu nová Alfa - Giulietta, slávne meno, ktorým taliansky výrobca oprášil rokmi zabudnuté meno nielen v Taliansku obľúbeného automobilu. A – priradil ho nástupcovi Alfy 147. Giulietta je teda znova tu. Vitaj vo svete automobilových skvostov!

Alfa Romeo Giulietta

Pôvodne navrhované meno Milano zmenili na poslednú chvíľu na Giulietta. Označenie Giulietta pochádza z päťdesiatych rokov, kedy ho používali modely sedan i kupé, a to od roku 1954 až do roku 1965, potom ho ešte vo svojom modelovom označení mal opäť sedan – od roku 1977 až do 1985. Terajšia Giulietta (tretej generácie) je 4,35 metra dlhý päťdverový hatchback, na šírku meria 1,8 m, na výšku 1,46 m, rázvor náprav činí 2,63 metra. Tieto rozmery ju radia do nižšej strednej triedy, kde nová Alfa bude mať za súperov BMW 1, Ford Focus, VW Golf, Opel Astru alebo Mazdu3.

Dizajn Giulietty je dielom Alfa Romeo Style Centre a jej štýl je podobný kupé 8C Competizione. V jej dizajne sa snúbi elegancia, krása a rýchlosť. Maska chladiča je zasadená do výrazného predného nárazníka. Oválne svetlá s technológiou LED a diódami pre denné svietenie predstavujú jeden z prvkov aktívnej bezpečnosti. Silueta vozidla svojimi tvarmi potvrdzuje dynamiku modelu.

Vysoké a hladké boky s výraznými prelismi nad kolesami, tvar bočných okien ako v kupé a v neposlednom rade kľučky zadných dverí ukryté do C-stĺpika podčiarkujú dravosť a osobitosť Giulietty. Zozadu pôsobí Giulietta elegantne i robustne, a podobne ako pri predných svetlometoch aj pri zadných svetlách sa použila technológia LED, ktorá nielen dobre vyzerá, ale prispieva tiež k vyššej bezpečnosti. Zadnú časť karosérie zdobí nápis pod logom značky na veku batožinového priestoru a dvojica koncoviek výfukov.

Alfa Romeo Giulietta

Vonkajšiemu vzhľadu aj interiéru venovali v Alfe rovnakú starostlivosť. Charakteristické preň sú vysoko kvalitné materiály a pozornosť venovaná detailu, typická vlastnosť talianskeho štýlu. Palubná doska je horizontálne orientovaná a dáva vyniknúť hliníkovým detailom evokujúcim priame spojenie s 8C Competizione. Jej detailnú podobu však nepoznáme, pretože jedinou snímkou interiéru, ktorú uvoľnila továreň na zverejnenie, je záber na elegantné kožené sedadlá. Interiér presvecuje dvojica strešných okien, z ktorých predné je otváracie.

Tradičný pohon predných kolies budú obstarávať výhradne turbomotory. Pri uvedení na trh budú k dispozícii štyri, všetky spĺňajú normu Euro 5 a sú vybavené systémom Start and Stop. Dva z nich sú benzínové – 1,4T/120 k a 1,4T MultiAir/170 k, dva naftové 1,6 JTDM/105 k a 2,0 JTDM/170. K nim neskôr pribudne najvýkonnejší 1750 TBi s výkonom 235 koní, ktorý je pýchou automobilky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. V predaji bude od jarných mesiacov 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."