Giulietta - nová "Alfa Romeo 147"

Pondelok, 07 december 2009

Keď pred desiatimi rokmi vystúpila na automobilové nebo nová Alfa Romeo 147, vniesla do radov nadšencov kultovej talianskej značky vlnu nadšenia. Obdiv vzbudzoval najmä jej neopakovateľný dizajn. Na scéne 147-ka vydržala celé desaťročie. Teraz je tu nová Alfa - Giulietta, slávne meno, ktorým taliansky výrobca oprášil rokmi zabudnuté meno nielen v Taliansku obľúbeného automobilu. A – priradil ho nástupcovi Alfy 147. Giulietta je teda znova tu. Vitaj vo svete automobilových skvostov!

Alfa Romeo Giulietta

Pôvodne navrhované meno Milano zmenili na poslednú chvíľu na Giulietta. Označenie Giulietta pochádza z päťdesiatych rokov, kedy ho používali modely sedan i kupé, a to od roku 1954 až do roku 1965, potom ho ešte vo svojom modelovom označení mal opäť sedan – od roku 1977 až do 1985. Terajšia Giulietta (tretej generácie) je 4,35 metra dlhý päťdverový hatchback, na šírku meria 1,8 m, na výšku 1,46 m, rázvor náprav činí 2,63 metra. Tieto rozmery ju radia do nižšej strednej triedy, kde nová Alfa bude mať za súperov BMW 1, Ford Focus, VW Golf, Opel Astru alebo Mazdu3.

Dizajn Giulietty je dielom Alfa Romeo Style Centre a jej štýl je podobný kupé 8C Competizione. V jej dizajne sa snúbi elegancia, krása a rýchlosť. Maska chladiča je zasadená do výrazného predného nárazníka. Oválne svetlá s technológiou LED a diódami pre denné svietenie predstavujú jeden z prvkov aktívnej bezpečnosti. Silueta vozidla svojimi tvarmi potvrdzuje dynamiku modelu.

Vysoké a hladké boky s výraznými prelismi nad kolesami, tvar bočných okien ako v kupé a v neposlednom rade kľučky zadných dverí ukryté do C-stĺpika podčiarkujú dravosť a osobitosť Giulietty. Zozadu pôsobí Giulietta elegantne i robustne, a podobne ako pri predných svetlometoch aj pri zadných svetlách sa použila technológia LED, ktorá nielen dobre vyzerá, ale prispieva tiež k vyššej bezpečnosti. Zadnú časť karosérie zdobí nápis pod logom značky na veku batožinového priestoru a dvojica koncoviek výfukov.

Alfa Romeo Giulietta

Vonkajšiemu vzhľadu aj interiéru venovali v Alfe rovnakú starostlivosť. Charakteristické preň sú vysoko kvalitné materiály a pozornosť venovaná detailu, typická vlastnosť talianskeho štýlu. Palubná doska je horizontálne orientovaná a dáva vyniknúť hliníkovým detailom evokujúcim priame spojenie s 8C Competizione. Jej detailnú podobu však nepoznáme, pretože jedinou snímkou interiéru, ktorú uvoľnila továreň na zverejnenie, je záber na elegantné kožené sedadlá. Interiér presvecuje dvojica strešných okien, z ktorých predné je otváracie.

Tradičný pohon predných kolies budú obstarávať výhradne turbomotory. Pri uvedení na trh budú k dispozícii štyri, všetky spĺňajú normu Euro 5 a sú vybavené systémom Start and Stop. Dva z nich sú benzínové – 1,4T/120 k a 1,4T MultiAir/170 k, dva naftové 1,6 JTDM/105 k a 2,0 JTDM/170. K nim neskôr pribudne najvýkonnejší 1750 TBi s výkonom 235 koní, ktorý je pýchou automobilky Alfa Romeo.

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta sa predstaví na marcovom autosalóne v Ženeve. V predaji bude od jarných mesiacov 2010.

Autor: J. Goldberger
Foto: Alfa Romeo
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.