Goodyear predstavuje diaľkové a zimné pneumatiky

Pondelok, 05 november 2012

Podľa spoločnosti Goodyear prevádzkovatelia diaľkových autobusov potrebujú pneumatiky, ktoré šetria palivo a pomáhajú čeliť rastúcim nákladom v oblasti cestnej prepravy. A tak vyvinula a teraz predstavuje svoje vôbec prvé pneumatiky určené pre diaľkové autobusy v Európe - pneumatiku Goodyear Marathon Coach určenú na všetky nápravy a zimnú pneumatiku Goodyear Ultra Grip Coach pre hnanú nápravu.

Autobus Zima

Nedávno uskutočnený prieskum spoločnosti Goodyear ukázal, že až 89 % oslovených flotíl mestských aj diaľkových autobusov vidí rastúce náklady na pohonné hmoty ako kľúčový problém v oblasti cestnej prepravy. Prieskum tiež ukázal, že náklady na kilometer boli jednou z najdôležitejších priorít, ktoré prevádzkovatelia obvykle hľadajú pre mestské aj diaľkové autobusy.

Viac ako polovica, presne 64 % účastníkov prieskumu, radí kvalitné pneumatiky medzi najdôležitejšie prvky znižovania prepravných nákladov. Na druhom mieste prieskumu bol vplyv pneumatík na spotrebu pohonných hmôt (valivý odpor – 62 %), na treťom kilometrový výkon (58 %), potom jazdné pohodlie (54 %) a priľnavosť za mokra (46 %).

Goodyear Marathon Coach je pneumatika určená na všetky nápravy a na používanie počas celého roka. Charakterizuje ju unikátny asymetrický dezén, ktorý zabezpečuje rovnomerné opotrebovanie, výborný kilometrový výkon a vysokú úroveň jazdného pohodlia. Nerovnomerné opotrebovávanie pneumatík bol pri diaľkových autobusoch závažný problém. Ten teraz rieši asymetrický dezén vyvinutý špeciálne pre pneumatiku Marathon Coach. Nové pneumatiky ponúkajú vysokú výkonnosť, čo dokumentuje aj hodnotenie na štítku.

Ďalšia nová pneumatika, Ultra Grip Coach, je špeciálnou zimnou pneumatikou so zvýšeným záberom na snehu. Bude výhodou pre autobusy, ktoré jazdia v severských krajinách a alpských regiónoch, kde sú zľadovatené vozovky bežné a náhle snehové prehánky môžu spôsobiť výrazné meškanie. Dezén a šírka behúňa novej pneumatiky zaručujú nielen vynikajúcu priľnavosť a záber v zimných podmienkach, ale aj nízku hlučnosť a vyššie pohodlie.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.