Grand Santa Fe sa predstaví v Ženeve

Sobota, 23 február 2013

Juhokórejský Hyundai predstaví na blížiacom sa autosalóne v Ženeve väčšieho súrodenca modelu Santa Fe, šesť- alebo sedemmiestny Grand Santa Fe, ktorý mal svetovú premiéru v USA už minulý rok. Tu sa už aj predáva, verzia pre európsky kontinent bude mať premiéru o pár dní vo Švajčiarsku.

Hyundai Grand Santa Fe
Grand Santa Fe má šesť- alebo sedem sedadiel a oproti bežnej verzii je dlhší o 22,5 cm

Nový model má oproti Santa Fe novej generácie niekoľko dizajnových zmien. Ide najmä o zmenenú masku chladiča, predný nárazník a svetlá do hmly, ale aj preštylizované zadné blatníky. Okrem toho má Grand Santa Fe disky z ľahkej zliatiny veľkosti 18 alebo 19 palcov so špecifickým dizajnom.

Predĺžená verzia novej generácie SUV je alternatívou za doterajší model ix55. Grand Santa Fe použil Hyundai pri označovaní svojho modelu po prvý raz a odlíši menší päťsedadlový Santa Fe od šesť- a sedemsedadlového. Pridať tretí rad sedadiel umožnil zväčšený rázvor o 225 mm, zároveň sa zväčšil vnútorný priestor a pridalo to aj nové litre batožinovému priestoru.

Väčší vnútorný priestor, oproti bežnej verzii, pridáva novému Grand Santa Fe tiež jeho väčšia šírka, aj keď len o 5 milimetrov, a nárast výšky o desať milimetrov. Zväčšený batožinový priestor ponúkne teraz objem 607 litrov.

Pod kapotou bude mať turbodiesel 2,2 CRDi VGT z konštrukčného radu R, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 5. Motor s výkonom 145 kW/197 k sa štandardne kombinuje so 6stupňovou automatickou prevodovkou a v európskom cykle má kombinované emisie CO2 192 g/km. O prípadných ďalších motoroch Hyundai zatiaľ nehovorí.

Európskemu zákazníkovi prispôsobil Hyundai na novom Grand Santa Fe komfort i jazdné vlastnosti. Oproti modelu ponúkanému na severoamerickom trhu je pre Európu iné aj nastavenie podvozku. Zmeny sledujú väčšiu ústretovosť a zážitky pre vodiča. Naladenie podvozku bolo modifikované tak, aby vozidlo malo agilnejšie jazdné vlastnosti, ktoré viac zodpovedajú vkusu a spôsobu jazdy európskych zákazníkov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.