Haibike Sduro: eBike na poľné cesty i cross country

Sobota, 12 december 2015

Medzi mobilné prostriedky, na ktoré sa v poslednom čase stále viac upriamuje pozornosť verejnosti, patria elektrobicykle. Okrem toho, že pri prekonávaní vzdialeností šetria našu energiu a nohy, na rozdiel od mopedov, malých motocyklov či skútrov nevypúšťajú do vzduchu žiadne škodliviny. Mnohé ebajky spĺňajú tiež rozumný pomer cena, kvalita a výkon.

1 Elektrobicykel Haibike Sduro 2016
Elektrický bicykel Haibike Sduro vhodný na lesné a poľné cesty, ale aj na cross country

Prvý model, ktorý predstavujeme, je pohodlný nemecký horský elektrobicykel Haibike Sduro s pevným zadným rámom "eHardtail". Stavaný je pre dlhé túry na nespevnených lesných či poľných cestách. Presvedčí svojou tuhosťou a efektívnym prenosom hnacej sily z pedálov a motora na jazdený povrch. Používa motor Yamaha s funkciou Zerou Cadence Support pre okamžitú podporu jazdca od prvého opretia sa do pedála.

Model Haibike Sduro pre rok 2016 dosahuje maximálny krútiaci moment 80 Nm. Systém pohonu ponúka jazdcovi veľmi dynamický zážitok z jazdy, čo ocení najmä v náročnom teréne. Je to horský ebajk s veľkosťou kolies 29''. Má veľmi dobrú stabilitou v dlhých tiahlych zjazdoch, ale aj pri rýchlejšej jazde.

Veľké kolesá elektrobicykla Haibike Sduro sa odvaľujú hladko cez terénne nerovnosti či výmole a vynikajú dobrou priechodnosťou. V teréne s ostrými zákrutami však treba viac úsilia na ich bezpečné zvládnutie. Tento model je vhodný najmä pre jazdcov vyššej postavy alebo tých, ktorí sú zameraní na cross country.

2 Haibike SDURO SL 2016
Elektrický Haibike Sduro model 2016, je tiež na lesné a poľné cesty, ale hlavne pre ženy

Druhým modelom je horský elektrobicykel pre ženy. Je rovnakej značky Hardlife i modelového značenia Sduro a má tiež zadný rám "eHardtail". Je tento ženský model používa motor Yamaha. Určený je pre dlhé túry na nespevnených lesných či poľných cestách. Rám a geometria sú ergonomicky adaptované pre ženy. Od riadidiel po sedlo je skrátená vzdialenosť, váha je optimalizovaná a sedlo je špeciálne ženské. Presvedčí svojou tuhosťou a efektívnym prenosom hnacej sily pedálov a motora na jazdený povrch. Veľkosť kolies 27,5'' znamená dobrú ovládateľnosť i priechodnosť v teréne.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.