Honda Accord pre Európu

Štvrtok, 14 február 2008

Japonská automobilka vsadila aj pri novom Accorde na kvalitu, nové prvky výbavy, bezpečnosť, kvalitnejší interiér a väčšiu dynamiku. Bude hrozbou pre Mondeo, Passat, Mazdu6 a Lagunu?

Honda Accord Honda Accord

Honda pripravila pre Európy nový model Accord, ktorý po prvý raz predstaví o dva týždne na autosalóne v Ženeve. Už teraz však prostredníctvom fotografií reálneho modelu a niektorých údajov predstavuje Honda nový model vo verziách sedan a kombi (Tourer). Japonský výrobca im pridal športovejší štýl, balík bezpečnostných systémov a dynamickejšie jazdné vlastnosti.

Dizajn novej Hondy Accord je medzigeneračnou evolúciou. Výrazne širšia a mierne nižšia karoséria má emocionálny a športovejší náboj. Ostré hrany a robustné lemy blatníkov zdôrazňujú širšiu stopu automobilu a sú esteticky pôsobivé. Sedan je konzervatívnejší, kombi má zasa viacero zásadnejších zmien a evolúcia je zreteľnejšia pri verzii Tourer, pričom praktickosť a účelnosť predchádzajúceho modelu zostala zachovaná,

Nový Accord ponúka tri nové pokrokové motory. Všetky produkujú najnižšie množstvo emisií v segmente a spĺňajú budúce emisné normy Euro 5, ktoré budú platiť až od septembra 2009. Základným je benzínový 2,0 i-VTEC, ktorý má výkon ako jeho predchodca (156 k/6300 ot/min), ale je hospodárnejší. Druhý zážihový 2,4-litrový je výkonnejší a poskytuje až 200 k/7000 ot/min a 233 Nm/4500 ot/min.

Honda Accord Honda Accord

Naftu zastupuje jednotka 2,2 i-CTDi druhej generácie. Tak ako jeho predchodca aj nový motor sa vyznačuje kultivovaným a tichým chodom. Má zvýšený výkon na 150 k/4000 ot/min (+ 10 k) a krútiaci moment 350 Nm/2000 ot/min. Využíva najnovšiu technológiu piezoelektrického viacstupňového vstrekovania paliva, účinnejšiu recirkuláciu výfukových plynov a filter pevných častíc.

Všetky motory budú spolupracovať so 6stupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, benzínové môžu mať na prianie za príplatok aj 5stupňový automat. Modely s manuálnou prevodovkou sú doplnené ukazovateľom optimálneho preradenia prevodového stupňa, čo môže prispieť až k 5%-nej úspore paliva pri porovnávaní s radením priemerného vodiča.

V oblasti pasívnej bezpečnosti má nový Accord viac bezpečnostných systémov. Štandardnou výbavou je elektronický stabilizačný systém (VSA). Každý Accord je vybavený aj elektrickým posilňovačom riadenia s účinkom závislým od rýchlosti vozidla. Tiež systémom adaptívnej podpory riadenia, ktorý rozpoznáva nestabilitu pri zatáčaní a brzdení na klzkej vozovke a v týchto situáciách vodičovi automaticky naznačí na otočenie volantu do správneho smeru. Ďalším je systém sledovania jazdy v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a systém, ktorý sleduje vzdialenosť pred vozidlom a varuje vodiča pre možnou kolíziou.

Vďaka exkluzívnym technológiám konštrukcie karosérie poskytuje Accord cestujúcim i chodcom výrazne vyššiu ochranu v nehodových situáciách. Mimoriadnej pozornosti sa dostalo aj interiéru, novým materiálom i spracovaniu. Nová Honda Accord by sa mala dostať do predaja začiatkom leta tohto roku.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.