Honda Accord: silnejší diesel i-DTEC

Pondelok, 16 február 2009

Na autosalóne v Ženeve predstaví Honda aj novú verziu špičkového dieselového motora Honda i-DTEC s výkonom 180 k.

Honda Accord
Honda Accord dostáva nový výkonnejší turbodiesel

Nový a výkonnejší variant motora Honda i-DTEC bude mať výkon 180 koní pri 4 000 ot/min, čo je oproti pôvodnej pohonnej jednotke i-DTEC nárast o 30 koní pri rovnakých otáčkach. Vyšší je aj krútiaci moment – vzrástol o 30 Nm na 380 Nm pri 2000 ot/min.

Nový motor bude montovať do novej verzie Type-S modelu Accord Sedan i Tourer. Okrem výrazne vyššieho výkonu nový model získa takisto nové spodné diely nárazníkov, predný spojler, nové lišty prahov a mriežku chladiča v dymovom chrómovanom vyhotovení. Tento súbor kozmetických zmien doplnia bezfarebné kryty ukazovateľov smeru, ktoré nový model Type-S ešte viac odlíši od pôvodného. Ďalej bude nový model vybavený 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin s novým dizajnom, ktoré verzii Type-S dodajú športový vzhľad.

Nový motor si zachováva zdvihový objem 2,2 litra, pričom zvýšenie výkonu sa dosiahlo úpravou turbodúchadla, hlavy valcov a zväčšením medzichladiča stlačeného vzduchu. Údaje o jazdných výkonoch, spotrebe paliva a emisiách budú k dispozícii po dokončení homologácie.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.