Honda Accord: silnejší diesel i-DTEC

Pondelok, 16 február 2009

Na autosalóne v Ženeve predstaví Honda aj novú verziu špičkového dieselového motora Honda i-DTEC s výkonom 180 k.

Honda Accord
Honda Accord dostáva nový výkonnejší turbodiesel

Nový a výkonnejší variant motora Honda i-DTEC bude mať výkon 180 koní pri 4 000 ot/min, čo je oproti pôvodnej pohonnej jednotke i-DTEC nárast o 30 koní pri rovnakých otáčkach. Vyšší je aj krútiaci moment – vzrástol o 30 Nm na 380 Nm pri 2000 ot/min.

Nový motor bude montovať do novej verzie Type-S modelu Accord Sedan i Tourer. Okrem výrazne vyššieho výkonu nový model získa takisto nové spodné diely nárazníkov, predný spojler, nové lišty prahov a mriežku chladiča v dymovom chrómovanom vyhotovení. Tento súbor kozmetických zmien doplnia bezfarebné kryty ukazovateľov smeru, ktoré nový model Type-S ešte viac odlíši od pôvodného. Ďalej bude nový model vybavený 18-palcovými kolesami z ľahkých zliatin s novým dizajnom, ktoré verzii Type-S dodajú športový vzhľad.

Nový motor si zachováva zdvihový objem 2,2 litra, pričom zvýšenie výkonu sa dosiahlo úpravou turbodúchadla, hlavy valcov a zväčšením medzichladiča stlačeného vzduchu. Údaje o jazdných výkonoch, spotrebe paliva a emisiách budú k dispozícii po dokončení homologácie.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.