Honda čaká na nový turbodiesel

Piatok, 27 apríl 2012

Honda na ženevskom autosalóne predstavila spolu s inými novinkami aj úplne nový preplňovaný dieselový motor s objemom 1,6 i-DTEC s hodnotou emisií CO2 len 95 g/km a so spotrebou 3,6 l/100 km. Nový motor sa objaví pod kapotou novej, v poradí už deviatej generácie modelu Civic.

Honda Civic
Nový superúsporný turbodiesel 1,6 i-DTEC by sa pod kapotu päťdverovej Hondy Civic mal dostať v závere tohto roku

Nový 1,6 litrový motor i-DTEC motor predstavil ešte začiatkom marca v Ženeve prezident Honda Motor Europe Manabu Nishimae s tým, že nový najmenší turbodiesel Hondy je určený pre nový päťdverový Civic. Je najľahší vo svojej kategórii a s avizovanou kombinovanou spotrebou len 3,6 l/100 km bude určite patriť aj medzi najúspornejšie.

Nový motor i-DTEC je prvou pohonnou jednotkou z radu motorov Earth Dreams Technology značky Honda, ktorá bude v Európe postupne uvedená. Agregáty sa budú vyrábať v britskom výrobnom závode značky Honda od konca roku 2012 a prvé modely Civic by ich mali začať používať už v závere tohto roku.

Nízku hmotnosť nového motora dosiahli konštruktéri Hondy použitím nových vysokopevnostných materiálov vo výrobe hlavy valcov. To spolu s ľahkým hliníkovým blokom motora umožnilo vytvoriť najľahší 1,6litrový hliníkový dieselový motor.

Nízka hmotnosť, kompaktné rozmery a vysoká účinnosť preplňovania zlepšia odozvu a poskytnú automobilu prvotriednu rovnováhu medzi spotrebou paliva a výkonom.

Základné údaje o motore Honda 1,6 i-DTEC

Zdvihový objem1 596 cm3
Max. výkon88 kW/120 k pri 4 000 ot/min
Max. krútiaci moment300 Nm/2 000 ot/min
CO295 g/km

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."