Honda čaká na nový turbodiesel

Piatok, 27 apríl 2012

Honda na ženevskom autosalóne predstavila spolu s inými novinkami aj úplne nový preplňovaný dieselový motor s objemom 1,6 i-DTEC s hodnotou emisií CO2 len 95 g/km a so spotrebou 3,6 l/100 km. Nový motor sa objaví pod kapotou novej, v poradí už deviatej generácie modelu Civic.

Honda Civic
Nový superúsporný turbodiesel 1,6 i-DTEC by sa pod kapotu päťdverovej Hondy Civic mal dostať v závere tohto roku

Nový 1,6 litrový motor i-DTEC motor predstavil ešte začiatkom marca v Ženeve prezident Honda Motor Europe Manabu Nishimae s tým, že nový najmenší turbodiesel Hondy je určený pre nový päťdverový Civic. Je najľahší vo svojej kategórii a s avizovanou kombinovanou spotrebou len 3,6 l/100 km bude určite patriť aj medzi najúspornejšie.

Nový motor i-DTEC je prvou pohonnou jednotkou z radu motorov Earth Dreams Technology značky Honda, ktorá bude v Európe postupne uvedená. Agregáty sa budú vyrábať v britskom výrobnom závode značky Honda od konca roku 2012 a prvé modely Civic by ich mali začať používať už v závere tohto roku.

Nízku hmotnosť nového motora dosiahli konštruktéri Hondy použitím nových vysokopevnostných materiálov vo výrobe hlavy valcov. To spolu s ľahkým hliníkovým blokom motora umožnilo vytvoriť najľahší 1,6litrový hliníkový dieselový motor.

Nízka hmotnosť, kompaktné rozmery a vysoká účinnosť preplňovania zlepšia odozvu a poskytnú automobilu prvotriednu rovnováhu medzi spotrebou paliva a výkonom.

Základné údaje o motore Honda 1,6 i-DTEC

Zdvihový objem1 596 cm3
Max. výkon88 kW/120 k pri 4 000 ot/min
Max. krútiaci moment300 Nm/2 000 ot/min
CO295 g/km

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.