Honda čaká na nový turbodiesel

Piatok, 27 apríl 2012

Honda na ženevskom autosalóne predstavila spolu s inými novinkami aj úplne nový preplňovaný dieselový motor s objemom 1,6 i-DTEC s hodnotou emisií CO2 len 95 g/km a so spotrebou 3,6 l/100 km. Nový motor sa objaví pod kapotou novej, v poradí už deviatej generácie modelu Civic.

Honda Civic
Nový superúsporný turbodiesel 1,6 i-DTEC by sa pod kapotu päťdverovej Hondy Civic mal dostať v závere tohto roku

Nový 1,6 litrový motor i-DTEC motor predstavil ešte začiatkom marca v Ženeve prezident Honda Motor Europe Manabu Nishimae s tým, že nový najmenší turbodiesel Hondy je určený pre nový päťdverový Civic. Je najľahší vo svojej kategórii a s avizovanou kombinovanou spotrebou len 3,6 l/100 km bude určite patriť aj medzi najúspornejšie.

Nový motor i-DTEC je prvou pohonnou jednotkou z radu motorov Earth Dreams Technology značky Honda, ktorá bude v Európe postupne uvedená. Agregáty sa budú vyrábať v britskom výrobnom závode značky Honda od konca roku 2012 a prvé modely Civic by ich mali začať používať už v závere tohto roku.

Nízku hmotnosť nového motora dosiahli konštruktéri Hondy použitím nových vysokopevnostných materiálov vo výrobe hlavy valcov. To spolu s ľahkým hliníkovým blokom motora umožnilo vytvoriť najľahší 1,6litrový hliníkový dieselový motor.

Nízka hmotnosť, kompaktné rozmery a vysoká účinnosť preplňovania zlepšia odozvu a poskytnú automobilu prvotriednu rovnováhu medzi spotrebou paliva a výkonom.

Základné údaje o motore Honda 1,6 i-DTEC

Zdvihový objem1 596 cm3
Max. výkon88 kW/120 k pri 4 000 ot/min
Max. krútiaci moment300 Nm/2 000 ot/min
CO295 g/km

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.