Honda City: štýlovejšia, komfortnejšia

Utorok, 28 apríl 2009

Na slovenský trh sa v týchto dňoch dostáva najľudovejšia Honda – štvordverový sedan City novej generácie. Oproti predchodcovi ide o úplne nový model, ktorý výrobca hodnotí ako progresívny, výkonný a komfortný automobil pre širší okruh záujemcov, na ktorý bude jeho majiteľ hrdý.

Honda City

Nový City prichádza v novom na mieru ušitom kabáte. Rozumie sa tým dizajn šitý podľa väčších modelov značky ako Civic a Accord, z ktorých prebral niektoré prvky. S novou trojpriestorovou štylisticky vyváženou päťmiestnou karosériou sedan má nový model dĺžku 439,5 cm, široký je 169,5 cm a vysoký 147 cm. Rázvor náprav oproti predošlému modelu je väčší až o 10 cm (255 cm), čo umožnilo zväčšiť vnútorný priestor najmä na zadných sedadlách.

Za modernizovaným športovo pôsobiacim exteriérom nezaostáva ani interiér, ktorý je vyzretejší, priestrannejší i komfortnejší ako mal predchodca a ktorý ponúka dostatočne veľký a pohodlný priestor pre piatich cestujúcich. Elegantne pôsobí prístrojový panel za trojramenným volantom s trojicou kruhových analógových prístrojov, práve tak ako na stredovej konzole umiestnené ovládanie automatickej klimatizácie a autorádia.

Honda City

Batožinový priestor je nielen veľký (500 litrov), ale aj variabilný s unikátnym jednodotykovým systémom ľahkého sklápania zadných sedadiel. Prepojením interiéru s batožinovým priestorom s rovnou podlahou dĺžky až 1,7 metra vznikne objem 1323 litrov. S touto veľkosťou môže City konkurovať aj malým minivanom a hatchbackom. Iným variantom je možnosť vyklopenia samostatných sedákov zadných sedadiel smerom k operadlám, čím sa vytvorí medzi prednými a zadnými sedadlami priestor na prevážanie vyšších predmetov v kabíne auta, napríklad aj bicyklov.

Nový model má pod kapotou jedinú pohonnú jednotku – benzínový motor so zdvihovým objemom valcov 1,4 litra a výkonom rovných 100 koní (pri 6000 ot/min), v súčasnosti používaný aj v Honde Jazz a najvyšší krútiaci moment 127 Nm dosahuje pri 4800 otáčkach. Stokilometrovú rýchlosť s ním dosiahne za 11,5 sekundy, dokáže ísť rýchlosťou 182 km/h a kombinovanú spotrebu má rovných 6,0 l/100 km.

Honda City

Moderný, kultivovaný a úsporný motor s variabilným otváraním a časovaním ventilov i-VTEC prenáša svoj výkon na kolesá prednej nápravy cez päťstupňovú mechanickú prevodovku s ručným radením. Vďaka tichému motoru má City aj mimoriadne tichý interiér, ktorý je "dospelejší" a komfortnejší. A v ňom kvalitnejšie a aj na vzhľad lepšie materiály, ako mal model predchádzajúcej generácie.

Honda City ponúka bohatú výbavu. Už v základnej má ABS+EBD, airbagy vodiča a spolujazdca, kotúčové brzdy na oboch nápravách, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, imobilizér, elektrické ovládanie okien vpredu i vzadu, výškovo nastaviteľný volant i sedadlo vodiča, elektricky ovládané vonkajšie zrkadlá, metalický lak karosérie, autorádio s ovládaním na volante, autorádio s CD a MP3 prehrávačom, konektor vstupu AUX a USB a manuálne ovládanú klimatizáciu. Najvyššia výbava má navyše 4 ďalšie airbagy, kolesá z ľahkých zliatin, predné hmlové svetlá, automatickú digitálne nastaviteľnú klimatizáciu a iné.

Na slovenskom trhu sa Honda City začína predávať v troch rôznych výbavách. V najnižšej označovanej S je cena modelu City 13 350 eur (408 207 Sk), v strednej ES 14 680 eur (442 250 Sk) a v najvyššej LS sa Honda City ponúka za cenu 15 800 eur (475 991 Sk).

Honda City Honda City Honda City Honda City Honda City Honda City Honda City Honda City
Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Komentáre
Na konci článku sú dve chyby: 1. Výbava LS je stredná - vy uvádzate ako strednú výbavu ES. 2. Výbava ES je najvyššia - vy uvádzate ako najvyššiu výbavu LS.
Pridal cigo v stredu 08 júla 2009 o 12:59
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.