Honda Civic 2018 dostane nový turbodiesel

Štvrtok, 17 august 2017

Honda sa hlási o slovo v diskusii o opodstatnenosti dieselových motorov, či ich vyradení z používania, ktoré šíria najmä politici. Príspevkom Hondy do tejto diskusie je nový značne modernizovaný turbodiesel 1,6 i-DTEC. Civic s novým motorom príde do predaja v marci 2018.

1 Honda Civic
Honda Civic dostane od marca budúceho roku nový úspornejší turbodiesel

Nový turbodiesel má rovnaké parametre ako súčasný, ale výrazné vylepšenia. Motor 1,6 i-DTEC má teda výkon 120 koní a krútiaci moment 300 Nm. Mnoho jeho komponentov prešlo kompletným prepracovaním a modernizáciou.

Honda si od nového modernizovaného motora sľubuje vynikajúce previazanosť výkonu a hospodárnosti premávky. Za vyššiu úspornosť vďačí novému výfukovému systému a ďalším modernizáciám s cieľom maximalizovať výkonnosť a spotrebu motora v reálnom prostredí. Výsledok: úspornejšia jazda s nižšou spotrebou.

Nový motor je jedným z prvých, ktoré sa oficiálne testujú podľa nového celosvetového harmonizovaného postupu testovania ľahkých vozidiel z pohľadu spotreby paliva a emisného cyklu, ktorý nadobudne účinnosť už v tomto roku.

Zatiaľ čo údaje zo známeho testu podľa európskeho jazdného cyklu NEDC vychádzajú z teoretického jazdného profilu, nový cyklus WLTP bol vypracovaný na základe skutočných jazdných údajov, získaných z celého sveta. Je teda navrhnutý tak, aby poskytoval výsledky, ktoré budú bližšie jazdným skúsenostiam v reálnom svete.

2 Honda Civic moto
Nový motor 1,6 i-DTEC pre súčasnú Hondu Civic je kompletne prepracovaný

Honda urobila výrazné zlepšenia motora a výfukového systému s cieľom maximalizovať ich výkonnosť v reálnom prostredí. Zlepšenia účinnosti nového 1,6-litrového motora i-DTEC pre Hondu Civic sa prejavili v hodnotách spotreby paliva a emisií CO2, ktoré začínajú na 3,7 l/100 km a 99 g/km – podľa cyklu WLTP.

Modernizovaný motor sa montuje v závode Honda v britskom Swindone a bude sa dodávať do štvor- a päťdverových verzií súčasnej desiatej generácie modelu Civic.

Paletu hnacieho ústrojenstva modelu Civic rozšíri od polovice roku 2018 deväťstupňová samočinná prevodovka, ktorá sa po prvýkrát použije v automobile s pohonom prednej nápravy.

Autor: janGold
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.