Honda Civic: Diesel s motorom 1,6 aj s automatom

Utorok, 07 august 2018

Honda už dávnejšie sľubovala, že naftový Civic dostane už toto leto deväťstupňovú samočinnú prevodovku. Teraz svoj sľub plní.

1 Honda Civic i-DTEC
Honda Civic 1,6 i-DTEC sa odteraz bude ponúkať aj s 9stupňovým automatom

Deväťstupňový automat poznáme už z SUV Honda CR-V, odteraz ho má už aj kompaktný model Civic s motorom 1,6 i-DTEC/88 kW. Pridáva sa tak k šesťstupňovej mechanickej prevodovke s ručným radením a rozširuje možnosti zákazníka vybrať tú, ktorá jeho naturelu viac sedí. Manuál si má na sto kilometrov vypýtať 3,5 litra nafty, automat má spotrebovať o 0,6 litra viac, teda 4,1 litra. Nuž, za komfort sa platí.

Naďalej platí, že zákazník má na výber štyri stupne výbavy: Comfort, Elegance, Executive, Sport a Sport Plus, čo platí pre mechanickú prevodovku i pre automat. Tak pre hatchback ako aj pre sedan, až na to, že sedan sa neponúka vo výbave Sport ani Sport Plus.

2 Honda Civic i-DTEC
Nová 9stupňová samočinná prevodovka pre Hondu Civic 5D a sedan

S príchodom novej 9stupňovej samočinnej prevodovky sa na motore nič nemení, stále ide o štvorvalec objem 1,6 litra s výkonom 120 koní (88 kW) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba ako sme už spomenuli, je 4,1 l/100 km. Nízkej spotrebe zodpovedajú aj nízke emisie 108 g/km, resp. 109 g/km pre sedan, resp. hachback. Maximálnu rýchlosť pri novom automate uvádza Honda 200 km/h a akceleráciu z nuly na 100 km/h 11 sekúnd.

Cena Hondy Civic s novým automatom zatiaľ nie je známa.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.