Honda Civic: Diesel s motorom 1,6 aj s automatom

Utorok, 07 august 2018

Honda už dávnejšie sľubovala, že naftový Civic dostane už toto leto deväťstupňovú samočinnú prevodovku. Teraz svoj sľub plní.

1 Honda Civic i-DTEC
Honda Civic 1,6 i-DTEC sa odteraz bude ponúkať aj s 9stupňovým automatom

Deväťstupňový automat poznáme už z SUV Honda CR-V, odteraz ho má už aj kompaktný model Civic s motorom 1,6 i-DTEC/88 kW. Pridáva sa tak k šesťstupňovej mechanickej prevodovke s ručným radením a rozširuje možnosti zákazníka vybrať tú, ktorá jeho naturelu viac sedí. Manuál si má na sto kilometrov vypýtať 3,5 litra nafty, automat má spotrebovať o 0,6 litra viac, teda 4,1 litra. Nuž, za komfort sa platí.

Naďalej platí, že zákazník má na výber štyri stupne výbavy: Comfort, Elegance, Executive, Sport a Sport Plus, čo platí pre mechanickú prevodovku i pre automat. Tak pre hatchback ako aj pre sedan, až na to, že sedan sa neponúka vo výbave Sport ani Sport Plus.

2 Honda Civic i-DTEC
Nová 9stupňová samočinná prevodovka pre Hondu Civic 5D a sedan

S príchodom novej 9stupňovej samočinnej prevodovky sa na motore nič nemení, stále ide o štvorvalec objem 1,6 litra s výkonom 120 koní (88 kW) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba ako sme už spomenuli, je 4,1 l/100 km. Nízkej spotrebe zodpovedajú aj nízke emisie 108 g/km, resp. 109 g/km pre sedan, resp. hachback. Maximálnu rýchlosť pri novom automate uvádza Honda 200 km/h a akceleráciu z nuly na 100 km/h 11 sekúnd.

Cena Hondy Civic s novým automatom zatiaľ nie je známa.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover