Honda Civic: Diesel s motorom 1,6 aj s automatom

Utorok, 07 august 2018

Honda už dávnejšie sľubovala, že naftový Civic dostane už toto leto deväťstupňovú samočinnú prevodovku. Teraz svoj sľub plní.

1 Honda Civic i-DTEC
Honda Civic 1,6 i-DTEC sa odteraz bude ponúkať aj s 9stupňovým automatom

Deväťstupňový automat poznáme už z SUV Honda CR-V, odteraz ho má už aj kompaktný model Civic s motorom 1,6 i-DTEC/88 kW. Pridáva sa tak k šesťstupňovej mechanickej prevodovke s ručným radením a rozširuje možnosti zákazníka vybrať tú, ktorá jeho naturelu viac sedí. Manuál si má na sto kilometrov vypýtať 3,5 litra nafty, automat má spotrebovať o 0,6 litra viac, teda 4,1 litra. Nuž, za komfort sa platí.

Naďalej platí, že zákazník má na výber štyri stupne výbavy: Comfort, Elegance, Executive, Sport a Sport Plus, čo platí pre mechanickú prevodovku i pre automat. Tak pre hatchback ako aj pre sedan, až na to, že sedan sa neponúka vo výbave Sport ani Sport Plus.

2 Honda Civic i-DTEC
Nová 9stupňová samočinná prevodovka pre Hondu Civic 5D a sedan

S príchodom novej 9stupňovej samočinnej prevodovky sa na motore nič nemení, stále ide o štvorvalec objem 1,6 litra s výkonom 120 koní (88 kW) a najvyšším krútiacim momentom 300 Nm. Spotreba ako sme už spomenuli, je 4,1 l/100 km. Nízkej spotrebe zodpovedajú aj nízke emisie 108 g/km, resp. 109 g/km pre sedan, resp. hachback. Maximálnu rýchlosť pri novom automate uvádza Honda 200 km/h a akceleráciu z nuly na 100 km/h 11 sekúnd.

Cena Hondy Civic s novým automatom zatiaľ nie je známa.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1 Honda Urban EV Concept
Honda na prvej snímke predstavuje časť interiéru prototypu chystaného elektromobilu. Na snímke je obria obrazovka multimediálneho systému. Celá šírka palubnej dosky je kombináciou čistého a jednoduchého dizajnu s technológiou zameranou na vodiča. Rozhranie zobrazené na obrázku sa vyznačuje širokou palubnou doskou s čistými dizajnovým prvkami a intuitívnou technológiou zameranou na používateľa. Dizajn interiéru má vytvoriť útulnú a príjemnú atmosféru, inšpirovanú štúdiou Urban EV Concept, ktorú Honda predstavila v roku 2017 na autosalóne vo Frankfurte. Prototyp elektrického auta odhalí Honda v Ženeve 5. marca.
Toyota Supra
Nová Toyota Supra pokračuje v tradícii športových modelov Toyoty. Ikonický model Supra novej generácie sa predstavil na autosalóne v Detroite v januári tohto roku. Dvojmiestne kupé inšpirované pretekárskymi automobilmi má klasické usporiadanie - motor vpredu a pohon zadných kolies. Pod kapotou pracuje preplňovaný radový šesťvalcový motor s výkonom 340 koní a krútiacim momentom 500 Nm. Krátky rázvor náprav a široký rozchod kolies zaručujú mimoriadnu stabilitu v zákrutách a okamžité reakcie. Piata generácia Toyoty Supra je prvým globálnym modelom zo série GR, vyrobeným tímom Toyota Gazoo Racing. Doteraz vyrábali športové verzie sériových modelov len na vybraných trhoch, napríklad v Európe je to Yaris GRMN. Na Slovensku sa Supra GR začne predávať začiatkom leta 2019.
Mercedes-Benz Citan
Divízia Mercedes-Benz Vans ponúka od roku 2012 malú dodávku Citan, ktorý je súrodenec Renaultu Gangoo. Citan Tourer posilní nová generácia motorov. Pribudne štvorvalcový diesel so zdvihovým objemom 1,5 litra s vysokým krútiacim momentom a novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s technológiou SCR. Nový motor bude dostupný v troch verziách s výkonmi 59 kW/80 k, 70 kW/95 k a 85 kW/116 k. Všetky spĺňajú aktuálnu emisnú triedu Euro 6d-Temp. Kombinovaná spotreba je od 4,6 do 4,8 l/100 km a emisie CO2127-121 g/km. Po verzii Tourer bude v lete v ponuke s novým dieselovým agregátom aj Citan skriňová dodávka. Citan podobne ako každý mercedes disponuje výbavou bohatou na bezpečnostné systémy. K motorom pridáva Citan Tourer a nový dizajnový balík Red, ktorý dodáva exteriéru športový charakter.