Honda Civic: prichádza deviata generácia

Štvrtok, 13 január 2011

Na detroitskom autosalóne sa oficiálne predstavila štúdia deviatej generácie Hondy Civic. Koncepty karosárskych verzií sedan a kupé tu prezentuje americké zastúpenie spoločnosti Honda, ktoré s predajom sériových modelov na americkom trhu začne na jar tohto roku. Ide o elegantné a technicky vyspelé koncepty Civic Si Coupe a Civic Sedan. Poskytujú prvú oficiálnu predstavu o tom, akým smerom sa bude uberať dizajn novej, v poradí už deviatej generácie modelu Civic.

Honda Civic spredu
Civic deviatej generácie sa vyznačuje výraznejším a energickejším vzhľadom

Nové kupé označené ako Civic Si Coupe bude určené výhradne pre americký trh a v Európe sa predávať nemá. Naproti tomu sedan ukazuje štylistický smer modelu, ktorý Honda neskôr uvedie do predaja v niektorých európskych krajinách. Nový Civic sa nevracia k štýlu futuristických línií súčasnej generácie. Štvordverový Civic sedan deviatej generácie určený pre európsky trh sa bude opäť vyrábať vo Veľkej Británii.

Prichádzajúca deviata generácia Hondy Civic sa vyznačuje výraznejším a energickejším vzhľadom. Štúdia kupé má agresívnejšie rysy vďaka ostrejšie rezanej prednej časti, sieťovanej mriežke chladiča a klesajúcej línii strechy, ktorá plynule prechádza do veka batožinového priestoru. Na zadnej časti je štúdia kupé vybavené difúzorom, uprostred umiestnenou koncovkou výfuku a spojlerom na veku batožinového priestoru. U oboch konceptov boli použité 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin.

Honda Civic červená
Nové kupé označené ako Civic Si Coupe je určené výhradne pre americký trh

Vzhľad oboch konceptov zdôrazňuje čisté, ale súčasne výrazné línie so silne skloneným čelným sklom, širokými proporciami a výraznými charakteristickými líniami pozdĺž profilu. Spodné bočné línie, ktoré sa u oboch modelov smerom k zadným blatníkom rozširujú, zdôrazňujú dynamický vzhľad. Tvar predných blatníkov prispieva k dojmu technickej vyspelosti a zdôrazňuje hlboko umiestnené svetlomety.

O konkrétnej ponuke motorov sa Honda zatiaľ nezmieňuje. Mala by však obsahovať vylepšené konvenčné benzínové motory, hovorí sa aj o dvoch výkonných športových verziách "Si", jednej hybridnej verzii (s technikou IMA, ktorý kombinuje benzínový a elektrický motor z modelu Honda CR-Z a Insight) a tiež o verzii s alternatívnym pohonom na zemný plyn. V modelovom rade Civic má Honda ponúkať bezkonkurenčnú rovnováhu medzi spotrebou paliva, nízkymi emisiami a potešením z jazdy.

Honda Civic zozadu
Na zadnej časti je kupé Civic Si exkluzívne vybavené difúzorom, uprostred miestnenou koncovkou výfuku a spojlerom na veku batožinového priestoru

Súčasná ôsma generácia Hondy Civic sa predáva od konca roku 2005 a doteraz sa predalo viac ako 1,5 milióna exemplárov.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.