Honda Civic sedan v predaji už aj na Slovensku

Piatok, 21 apríl 2017

Desiata generácia modelu Honda Civic po vedení päťdverového hatchbacku začiatkom tohto roka rozširuje teraz svoju ponuku o verziu štvordverového sedanu. Poznáme oficiálne ceny platné od 1. mája.

1 Honda Civic sedan
Honda Civic sedan sa začal predávať najprv v USA, tento rok prichádza už aj do Európy

Model Civic sedan na rozdiel od hatchbacku, ktorý je v ponuke s trojvalcovým motorom 1,0 litra a štvorvalcom 1,5 litra, sedan ponúka výlučne len väčší a silnejší s výkonom 182 koní (134 kW). Ponuka výhradne so silnejším motorom znamená, že cena tohto modelu je oproti hatchbacku už v základe vyššia.

Za najlacnejší sedan s motorom 1,5 VTEC Turbo vo výbave Comfort a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou si zákazník zaplatí 21 390 eur. S automatickou bezstupňovou prevodovkou CVT a s rovnakou výbavou Comfort si obchodník vypýta 22 690 eur. Najviac zaplatíme za verziu s automatickou prevodovkou CVT v najvyššej výbave Executive, ktorá má cenu 27 990 eur.

Vyššia cena nového modelu Civic sedan sa dá zdôvodniť bohatou výbavou. Už vo svojom základe má napríklad šesť airbagov, vyhrievané predné sedadla, multifunkčný volant, adaptívny tempovat, automatické prepínanie stretávacích a diaľkových svetiel, systém pre jazdu v jazdných pruhoch, systém rozpoznávania dopravných značiek, 16palcové kolesá z ľahkých zliatin a ďalšie prvky výbavy.

Najvyššia výbava Executive má prvky výbavy zo skutočne luxusného balíka ako diódové svetlomety, kožou čalúnený interiér, bezkľúčový vstup a štartovanie, systém stráženia slepého uhla, vyhrievané zadné sedadlá alebo bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu. Všetku túto výbavu i ďalšie neuvedené prvky zahŕňa už cena modelu, jedinou príplatkovou výbavou je metalický lak za 559 eur, a to vzťahuje na všetky tri stupne výbav.

Ceny Honda Civic sedan

MotorPrevodovkaVýbavaVýkonCena
1.5 VTEC Turbo6-stup. manuál.Comfort134 kW/182k21 390 eur
1.5 VTEC Turboautomat. CVTComfort134 kW/182k22 690 eur
1.5 VTEC Turbo6-stup. manuál.Elegance134 kW/182k23 590 eur
1.5 VTEC Turboautomat. CVTElegance134 kW/182k24 890 eur
1.5 VTEC Turbo6-stup. manuál.Executive134 kW/182k26 690 eur
1.5 VTEC Turboautomat. CVTExecutive134 kW/182k27 990 eur

Honda Civic sedan sa vo svete predáva od roku 2015, v Európe od začiatku tohto roku. Oneskorenie sa zdôvodňuje menším záujmom Európanov o model sedan, ktorý je od hatchbacku dlhší o 130 mm a nižší o 12 mm. Má dĺžku 4648 mm, šírku 1799 mm a výšku 1416 mm. Rázvor náprav je 2698 mm. Batožinový priestor má úctyhodný objem 519 litrov.

1 Honda Civic sedan 2 Honda Civic sedan 3 Honda Civic sedan
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."