Honda Civic Tourer: kombi s adaptívnymi tlmičmi

Štvrtok, 25 júl 2013

Civic Tourer, nové kombi od Hondy, nebude lákať zákazníkov len mimoriadne veľkým batožinovým priestorom, ale aj adaptívnymi tlmičmi pruženia na kolesách zadnej nápravy. Má fungovať ako samonivelizačný systém, takže pri premenlivom zaťažení si udrží konštantnú výšku nad vozovkou. Civic Tourer dostane adaptívne tlmiče ako prvý model tejto japonskej značky.

Honda Civic Tourer
Honda sa v modelovom rade Civic vracia Tourerom k praktickej karosérii kombi

Novým Tourerom sa Honda Civic vracia k praktickej karosérii typu kombi, od ktorej upustila s príchodom siedmej generácie. Deviata generácia ju teda bude mať, pričom nejde iba o predĺženie zadného previsu, ale o dizajnovo elegantné kombi. Vďaka adaptívnym tlmičom pruženia na zadných kolesách aj o vylepšenie komfortu a jazdných vlastností. Batožinový priestor bude s objemom vyše 600 litrov jedným z najväčších v kategórii.

Nový Civic Tourer vyvinuli a skonštruovali v Európe. Na jeho vývoji a technickej konštrukcii pracoval európsky výskumný a vývojový tím značky. Vytvoril originálny automobil s mimoriadnou praktickosťou, najmodernejšími technológiami a výrazným vzhľadom.

Honda na svojom novom Civicu Tourer prvýkrát použije systém adaptívnych tlmičov, po prvý raz na produkčnom modeli. Systém vyvinuli pre zlepšenie stability a komfortu pri premenlivom zaťažení a premenlivých jazdných podmienkach.

Konštruktéri pri navrhovaní vychádzali z požiadaviek európskych zákazníkov. Testy nového modelu prebiehali v najnáročnejších a najrozmanitejších podmienkach po celej Európe.

"Očakávame, že vďaka zavedeniu technológie v danom formáte si výhody tohto moderného systému bude môcť dopriať mnoho zákazníkov," uviedol Adrian Killham, hlavný vedúci projektu.

Praktický Civic Tourer sa bude vyrábať v továrni značky Honda v meste Swindon vo Veľkej Británii. Premiéru bude mať v septembri 2013 na autosalóne vo Frankfurte. Na európsky trh príde začiatkom roka 2014.

Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer Honda Civic Tourer
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.