Honda Civic Type-R Concept II: Kultový hot-hatch

Streda, 01 október 2014

Honda predstaví v Paríži už zajtra dlho očakávaný Civic Type-R. Ani teraz to však ešte nebude produkčný model ani, ale stále iba koncept, teraz označený ako Type-R Concept II. Honda novému Type-R predpovedá výnimočný výkon, vraj aj pri porovnávaní s modelmi radu Type-R ako Civic, Integra, Accord či NSX.

1 Honda Civic Type-R Concept II
"Ostrá" Honda Civic Type-R sa v Paríži nepredstaví v produkčnej podobe, ale ako Concept II. Nový hot-hatch v sériovej podobe uvedie Honda zrejme až v Ženeve.

Výkon preplňovaného motora 2,0 i-VTEC modelu Type-R novej generácie má byť vyšší ako 280 koní. To oficiálne. Hovorí sa však, že bude cez 300 koní. Okrem vyšších parametrov motora sľubuje Honda aj jeho lepší zvukový prejav, čo športovo naklonených nadšencov poteší ešte viac.

2 Honda Civic Type-R Concept II

Nový Type-R bude mať vysokootáčkový motor s červeným poľom od 7000 ot/min, ktorý Honda kombinuje s mechanickou šesťstupňovou prevodovkou s krátkou a presnou dráhou radenia, ktorá sa ovláda ručne.

Nový Type-R má prísť na trh v lete budúceho roku. Príde aj s úplne novým jazdným režimom +R pre ešte vzrušujúcejší športový zážitok z jazdy. Systém bude vodič aktivovať tlačidlom na boku volantu a jeho úlohou je "premapovať" motor a zostriť jeho reakcie.

3 Honda Civic Type-R Concept II

Zároveň systém +R zmení nastavenie charakteristiky adaptívnych tlmičov pruženia a nastavenie posilňovača riadenia. Systém tak umožní jazdiť so Civicom Type-R ako s bežným autom, ale chýbať mu nebude schopnosť ostrého jazdenie na pretekárskych okruhoch.

Športový Civic Type-R bude mať modifikované zavesenie kolies "steer axis" (typ McPherson s pridanými "rajdovými" čapmi). Tento typ bude minimalizovať známe prenášanie krútiaceho momentu na volant pri prudkej akcelerácii a vytočených kolesách, čím sa zároveň dosiahne lepšia trakcia.

4 Honda Civic Type-R Concept II

Zmienka o dizajne: Hasshi-san, šéf projektu Civic Type R zdôraznil, že dizajn bude oveľa príťažlivejší ako nový vysokovýkonný motor pod kapotou. Nový model Civic Type R je pravé auto pilotov, hodné slávneho červeného znaku H. O motore sa vyjadril: Motor v novom Type-R nemá medzi motormi ostatných modelov Type R konkurenciu v zmysle čistého výkonu, krútiaceho momentu a agility motora. Takže je na čo sa tešiť.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.