Honda: Civic WTCC odhalený

Pondelok, 06 august 2012

Honda zverejnila prvé fotografie modelu WTCC a zároveň odštartovala testovanie tohto pretekárskeho modelu pre seriál majstrovstiev sveta cestných automobilov WTCC. Posledné dolaďovanie bolo úspešne ukončené koncom júla na okruhu vo Vairane neďaleko továrne J.A.S. Motorsport v Miláne.

Honda Civic WTCC
Honda je ďalším továrenským tímom, ktorý vstupuje do svetového seriálu WTCC

Ďalšie testy začala Honda v týchto dňoch na okruhu Vallelunga neďaleko Ríma a bude v nich pokračovať až do konca roka. Vedie ho víťaz seriálu WTCC z roku 2009 Gabriele Tarquini.

Prvé nasadenie Hondy Civic WTCC do pretekov sa uskutoční 19.-21. októbra na okruhu v Suzuke. Ďalšie preteky absolvuje Civic WTCC v Číne začiatkom novembra a tretie v Macau v polovici novembra. Za volantom bude sedieť Tiago Monteiro. Výsledky z pretekov sa využijú na ďalšie vylepšenie verzie Civic WTCC pre plné nasadenie do seriálu v roku 2013.

Nový Civic WTCC je výsledkom rozsiahleho vývoja i testovania v aerodynamickom tuneli. Má rozšírenú prednú a zadnú časť a ďalšie dodatočné aerodynamické úpravy. To všetko podporuje plynulé obtekanie vzduchu. Pretekársky špeciál sa vyznačuje dynamickým a štýlovým vyhotovením, ktorého cieľom je podčiarknuť línie nového Civica a vyladiť pretekársky automobil podľa skúseností a poznatkov z motoristického športu spoločnosti Honda.

Civic WTCC poháňa motor HR-412E na mieru vytvorený 1,6litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý spĺňa predpisy FIA pre WTCC.

"Hoci som v novom modeli Civic nikdy predtým nejazdil, mal som po prvom posadení do sedadla okamžite dojem, že sedím v Honde. Karoséria je dokonalá a z motoru mám skvelý pocit. Auto vyzerá nádherne a fanúšikovia WTCC budú určite nadšení pri prvých pretekoch v Suzuke v októbri tohto roku," zhodnotil svoj prvý dojem z jazdy vývojový jazdec Gabriele Tarquini.

Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.