Honda: Civic WTCC odhalený

Pondelok, 06 august 2012

Honda zverejnila prvé fotografie modelu WTCC a zároveň odštartovala testovanie tohto pretekárskeho modelu pre seriál majstrovstiev sveta cestných automobilov WTCC. Posledné dolaďovanie bolo úspešne ukončené koncom júla na okruhu vo Vairane neďaleko továrne J.A.S. Motorsport v Miláne.

Honda Civic WTCC
Honda je ďalším továrenským tímom, ktorý vstupuje do svetového seriálu WTCC

Ďalšie testy začala Honda v týchto dňoch na okruhu Vallelunga neďaleko Ríma a bude v nich pokračovať až do konca roka. Vedie ho víťaz seriálu WTCC z roku 2009 Gabriele Tarquini.

Prvé nasadenie Hondy Civic WTCC do pretekov sa uskutoční 19.-21. októbra na okruhu v Suzuke. Ďalšie preteky absolvuje Civic WTCC v Číne začiatkom novembra a tretie v Macau v polovici novembra. Za volantom bude sedieť Tiago Monteiro. Výsledky z pretekov sa využijú na ďalšie vylepšenie verzie Civic WTCC pre plné nasadenie do seriálu v roku 2013.

Nový Civic WTCC je výsledkom rozsiahleho vývoja i testovania v aerodynamickom tuneli. Má rozšírenú prednú a zadnú časť a ďalšie dodatočné aerodynamické úpravy. To všetko podporuje plynulé obtekanie vzduchu. Pretekársky špeciál sa vyznačuje dynamickým a štýlovým vyhotovením, ktorého cieľom je podčiarknuť línie nového Civica a vyladiť pretekársky automobil podľa skúseností a poznatkov z motoristického športu spoločnosti Honda.

Civic WTCC poháňa motor HR-412E na mieru vytvorený 1,6litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva, ktorý spĺňa predpisy FIA pre WTCC.

"Hoci som v novom modeli Civic nikdy predtým nejazdil, mal som po prvom posadení do sedadla okamžite dojem, že sedím v Honde. Karoséria je dokonalá a z motoru mám skvelý pocit. Auto vyzerá nádherne a fanúšikovia WTCC budú určite nadšení pri prvých pretekoch v Suzuke v októbri tohto roku," zhodnotil svoj prvý dojem z jazdy vývojový jazdec Gabriele Tarquini.

Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC Honda Civic WTCC
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.