Honda Clarity prichádza do Európy

Pondelok, 05 december 2016

Honda prednedávnom oznámila, že jej prvé kusy modelu Clarity Fuel Cell s pohonom na vodíkové palivové články prídu do Európy do konca tohto roka. Japonská automobilka slovo dodržala a prvé exempláre Clarity sú v týchto dňoch už na starom kontinente.

Honda Clarity
Honda Clarity, sedan s pohonom na vodíkové palivové články. Prvé kusy sú už v Európe.

Bezemisný model Clarity Fuel Cell, päťmiestny sedan s pohonom na palivové články, je súčasťou cieľa spoločnosti Honda elektrifikovať do roku 2030 dve tretiny svojho vozového parku. Teraz spoločnosť Honda poskytne svoje prvé vozidlá zákazníkom v Londýne a Kodani.

Clarity Fuel Cell je najpokrokovejšie vozidlo spoločnosti Honda s nulovými emisiami.

Modely, ktoré ako prvé dorazili do Európy, sa zúčastnia predstavení projektu Hydrogen for Innovative Vehicles (HyFIVE) v rámci EÚ a ktorého cieľom je demonštrovať schopnosti vozidiel s palivovými článkami a zvýšiť povedomie a podporiť prijatie tejto technológie.

Projekt HyFIVE má za cieľ propagovať tiež budovanie infraštruktúry pre vozidlá s palivovými článkami po celej Európe. Napokon bude 185 vozidiel s palivovými článkami od piatich výrobcov automobilov rozdelených do vlastníctva súkromných osôb i podnikov v Rakúsku, Dánsku, Nemecku, Taliansku, Švédsku a Spojenom kráľovstve.

Model Clarity len prednedávnom predviedol v USA, že na jedno dotankovanie prešiel na nulové emisie vzdialenosť 589 kilometrov, čo bolo v tom čase najviac spomedzi všetkých elektrických vozidiel bez spaľovacieho motora vrátane vozidiel na palivové články a elektrický pohon v rámci USA.

V Európe sa model Honda Clarity Feuel Cell dostane na obmedzený počet európskych trhov v rámci programu HyFive, ktorého cieľom je propagácia vývoja, využívania a životaschopnosti infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.