Honda CR-V s kabátom od dvorného krajčíra

Piatok, 23 november 2007

Honda je uznávaným špecialistom na motory. CR-V má však aj dizajn akoby ušitý dvorným krajčírom japonského cisára.

TEST Honda CR-V 2,0 Elegance

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Už na autosalóne v Tokiu v roku 1995, kde Honda predstavila svoje prvé SUV, sa jej model CR-V, určený hlavne pre spevnené cesty, stretol s veľkým záujmom. Aj druhá generácia Hondy CR-V z roku 2002 mala znaky nastúpeného trendu klasického terénneho automobilu. Tretia z konca roku 2006 sa od predchádzajúcich dvoch už výrazne líši najmä odvážnym dizajnom, ale aj vyššou kvalitou materiálov a spracovania interiéru.

Honda, ktorá dlho odolávala zavádzaniu dieselových motorov do svojich modelov, uviedla v roku 2005 skvelý turbodiesel 2,2 i-CTDi, ktorý najmä v Európe veľmi prispel k úspešnosti modelu CR-V. Aby japonský výrobca nestratil nič zo svojho úspešného kreditu, poponáhľal sa s modelom CR-V tretej generácie, ktorý nekopíruje nastúpené cesty pseudo off-roadov , ale určuje nové, vlastné trendy.

Honda CR-V Honda CR-V

Cieľom Hondy pri novom modeli nebola hra na terénny automobil, ale vylepšenie vlastností na bežné cesty, pre ktoré bol model CR-V určený. Tomu zodpovedá aj dizajn karosérie, ktorej spodná časť má typické črty mohutného SUV a horná pripomína najmä v zadnej partii kupé. Zmeny tretej generácie CR-V sú aj na prednej časti karosérie, kde je novým prvkom dvojitá mriežka chladiča a pretiahnuté "usmievavé" svetlomety. V zadnej časti je ešte zásadná zmena v nových zadných dverách, ktoré sa teraz otvárajú smerom hore. Štylisticky zaujímavým detailom zadnej partie je pomerne prudké klesanie hornej línie okien, zatiaľ čo strecha sa zvažuje omnoho pomalšie.

Dosť úvah o novej CR-V, ktorá ponúka na výber dva motory. Benzínový dvojliter a 2,2 litrový turbodiesel. Oba s rovnakým výkonom 150 koní. My sme celý týždeň jazdili s CR-V s dvojlitrovým benzínovým motorom a šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, ktorej schopnosti sme si chceli overiť najmä na ceste, ale vyskúšať ju aj v menej náročnom teréne.

Nová Honda CR-V s novým dizajnom a výrazne kvalitnejším interiérom zaujme už vo chvíli, keď sa k nej priblížite na pár metrov. Ešte viac potom, čo otvoríte dvere na strane vodiča, nastúpite a otočíte kľúčikom v zapaľovaní. Ešte predtým nemo vnímate v priestrannom interiéri prehľadnú palubnú dosku z kvalitných materiálov a dobre rozmiestnené ovládače, trojramenný multifunkčný volant a pohodlné dobre tvarované sedadlá. Po naštartovaní a prvom pridaní plynu oceníte kultivovaný a tichý chod benzínového štvorvalca.

Honda CR-V Honda CR-V

Stačí sa pohodlne usadiť do kresiel a potom si už len užívať príjemnú jazdu. O nič menej pohody ako vpredu majú aj cestujúci na zadných sedadlách. Aj keď CR-V tretej generácie nejde v nastúpenom trende (nový model – väčšie rozmery) – nový model je kratší o 105 mm (4530 mm), nižší o 30 mm (1810 mm), má menší rázvor náprav o 10 mm (2620 mm), ale je širší o 35 mm (1820 mm), zato ponuka priestoru na zadných je bohatá. Zadná lavica je delená 60:40, operadlá v pomere 40:20:40, samostatne sklápateľné, uprostred s otvorom pre lyže a dlhšie predmety.

Tým, že zadné sedadlá sú vyššie, dobre podopierajú stehná pasažierov a ani pri dlhších cestách neunavujú. Navyše sú pozdĺžne posuvné, čo dovoľuje zväčšiť priestor pre nohy, alebo, naopak, zväčšiť batožinový priestor (524/955 litrov). Praktickosť interiéru podčiarkuje celá rovná bezbariérová podlaha, veľmi ľahko sklápateľné zadné sedadlá a množstvo odkladacích priestorov a držiakov pre fľaše a poháre a dve skrinky pred spolujazdcom.

Komfort je to ďalšie, na čo honda netrpí. Časť z bohatého zoznamu prinášame v ďalšom texte. Spomenieme aspoň to, že v CR-V sa posádka vďaka bohatej výbave môže cítiť naozaj ako vo vatičke. Kvalitné sedadlá dodávajú komfort sedeniu, dvojzónová automatická klimatizácia požadovanú teplotnú klímu a audiosústava dobrú náladu na cestu. Zabudli sme na niečo? To ostatné sú systémy a prvky chrániace bezpečnosť posádky – a Honda CR-V ich má dostatok.

Honda CR-V Honda CR-V

Jazde dominujú motor a podvozok. Zážihový dvojliter i-VTEC s variabilným časovaním a zdvihom ventilov s výkonom 150 koní nerobí síce z Hondy CR-V trhača asfaltu, ale to od neho v tomto aute ani nikto nečaká. Ochotne sa vytáča, má tichý chod a záťah už od nižších otáčok. Dodáva však pomerne robustnému automobilu dostatočnú chuť a živosť do dynamickej jazdy.

A nepýta za to ani príliš veľa – vystačí aj pri športovej jazde so spotrebou okolo osem a pol litra benzínu, pri extrémnom štýle do desať litrov. Pri skromnejšom pridávaní plynu, ale ešte vždy dostatočnej dynamike stačí tomuto es-ú-véčku aj sedem a pol litra, a to je na automobil vážiaci takmer 1,7 tony štvorhviezdičková spotreba. Skúšali sme dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu s ľahkou nohou. Odmenou na 150 kilometrovom okruhu mesto – diaľnica – okresné cesty bola spotrebu 7,1 l/100 km, čo je presne o liter benzínu menej ako udáva kombinovanú spotrebu výrobca!

Honda CR-V Honda CR-V

Skvelý a vyvážený podvozok je dobre odpružený a utlmený. Vďačí za to najmä zaveseniu kolies typu McPherson vpredu a zadnej viacprvkovej náprave so zväčšenými kotviacimi puzdrami. Stlmí všetky rany od vozovky, takže hluk od vozovky a jám na ceste nepreniká do kabíny. Výborné kotúčové brzdy na všetkých kolesách, s rýchlym a okamžitým nástupom, nestrácajú účinnosť ani po viacnásobnom intenzívnom brzdení. Šesťstupňová prevodovka s ručným radením a jej skvelé odstupňovanie a hladké radenie je podľa nás tou najlepšou voľbou pre tento automobil.

Vyspelý elektronický stabilizačný systém, trakčný systém, protiblokovací systém ABS a aktívny systém pohonu štyroch kolies 4WD – trvale poháňa len predné kolesá, zadné len v prípade straty adhézie – sa starajú o bezpečné jazdné vlastnosti Hondy CR-V a jazdný komfort aj na mokrých, zasnežených alebo zľadovatených cestách. K bezpečnosti veľkou mierou prispieva aj aktívny tempomat ACC (majú ho však len vyššie výbavy, testovaný automobil mal bežný tempomat s ovládaním na volante), ktorý sleduje vzdialenosť vpredu idúceho vozidla a na jeho spomalenie reaguje ubratím plynu alebo pribrzdením.

Honda CR-V Honda CR-V

Honda CR-V je predovšetkým automobil na asfalt, až v prípade potreby alebo nevyhnutnosti aj na nespevnené cesty. Nižšia svetlá výška nedovoľuje ísť s ňou do ťažšieho terénu. Najmä vzhľadom na bežne používané pneumatiky s cestným dezénom. So zimným obutím však nesklame ani v ľahšie premočenom teréne a zdolá aj nehlboké bahno. A tak si myslíme, že môže byť dobrým pomocníkom aj pre rybárov, ale aj chalupárov.

Páčilo sa

  • dizajn karosérie
  • priestranný interiér
  • kvalitné materiály a spracovanie interiéru
  • kultivovaný a pomerne úsporný motor
  • variabilný interiér
  • veľký batožinový priestor
  • jazdné vlastnosti na ceste
  • presné radenie a riadenie
  • dobrý výhľad z automobilu

Mohlo by byť lepšie

Určite sa niečo nájde, nám sa to však nepodarilo.

Najdôležitejšie údaje:

  • Motor: radový štvorvalec, benzín, 1997 cm3
  • Výkon: 150 k (110 kW) pri 6200 ot/min
  • Krút. moment: 192 Nm pri 4200 ot/min
  • Spotreba: komb. 8,1 l/100 km
  • Emisie CO2: 192 g/km
  • Prevodovka: 6stup. manuál
  • Naj. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrých. 0-100 km/h: 10,2 s
  • Hmotnosť: 1644 kg
  • Cena: 1 077 000 Sk

Pre bezpečnosť

  • ABS + EBD (rozdeľovač brzdnej sily)
  • VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
  • 6 x airbag (vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy)
  • Predpínače bezpečnostných pásov
  • Kotúčové brzdy vpredu i vzadu
  • Predné svetlá do hmly
  • Imobilizér + alarm
  • Uchytenie detskej sedačky ISO FIX vzadu

Z komfortu

  • Multifunkčný volant s koženým vencom
  • Automatická dvojzónová klimatizácia
  • Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
  • Imobilizér
  • Palubný počítač
  • Držiak nápojov vpredu i vzadu
  • Tempomat s ovládaním na volante
  • Elektrické ovládanie predných a zadných okien
  • Elektrické ovládanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel
  • Lampička na čítanie
  • Dažďový senzor
  • Autorádio s CD+MP3 prehrávačom
  • Ráfky kolies z ľahkej zliatiny
  • Snímač vonkajšej teploty
  • Výškovo nastaviteľný volant
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň23456
60 – 90 km/h5,56,7
80 – 120 km/h9,614,5
60 km/h290023001900
90 km/h350028002300
130 km/h3400
Max. rých. km/h92143

Spotreba počas celého testu l/100 km: 8,4

Komentáre
velmi pekne a objektivne zhodnoteny test.davam vam palec hore.
Pridal luky v utorok 25 januára 2011 o 15:21
pekne napisany a objektivny test,davam autorovi plny pocet bodov.
Pridal luky v utorok 25 januára 2011 o 15:24
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.