Honda CR-V s kabátom od dvorného krajčíra

Piatok, 23 november 2007

Honda je uznávaným špecialistom na motory. CR-V má však aj dizajn akoby ušitý dvorným krajčírom japonského cisára.

TEST Honda CR-V 2,0 Elegance

Honda CR-V Honda CR-V Honda CR-V

Už na autosalóne v Tokiu v roku 1995, kde Honda predstavila svoje prvé SUV, sa jej model CR-V, určený hlavne pre spevnené cesty, stretol s veľkým záujmom. Aj druhá generácia Hondy CR-V z roku 2002 mala znaky nastúpeného trendu klasického terénneho automobilu. Tretia z konca roku 2006 sa od predchádzajúcich dvoch už výrazne líši najmä odvážnym dizajnom, ale aj vyššou kvalitou materiálov a spracovania interiéru.

Honda, ktorá dlho odolávala zavádzaniu dieselových motorov do svojich modelov, uviedla v roku 2005 skvelý turbodiesel 2,2 i-CTDi, ktorý najmä v Európe veľmi prispel k úspešnosti modelu CR-V. Aby japonský výrobca nestratil nič zo svojho úspešného kreditu, poponáhľal sa s modelom CR-V tretej generácie, ktorý nekopíruje nastúpené cesty pseudo off-roadov , ale určuje nové, vlastné trendy.

Honda CR-V Honda CR-V

Cieľom Hondy pri novom modeli nebola hra na terénny automobil, ale vylepšenie vlastností na bežné cesty, pre ktoré bol model CR-V určený. Tomu zodpovedá aj dizajn karosérie, ktorej spodná časť má typické črty mohutného SUV a horná pripomína najmä v zadnej partii kupé. Zmeny tretej generácie CR-V sú aj na prednej časti karosérie, kde je novým prvkom dvojitá mriežka chladiča a pretiahnuté "usmievavé" svetlomety. V zadnej časti je ešte zásadná zmena v nových zadných dverách, ktoré sa teraz otvárajú smerom hore. Štylisticky zaujímavým detailom zadnej partie je pomerne prudké klesanie hornej línie okien, zatiaľ čo strecha sa zvažuje omnoho pomalšie.

Dosť úvah o novej CR-V, ktorá ponúka na výber dva motory. Benzínový dvojliter a 2,2 litrový turbodiesel. Oba s rovnakým výkonom 150 koní. My sme celý týždeň jazdili s CR-V s dvojlitrovým benzínovým motorom a šesťstupňovou mechanickou prevodovkou s ručným radením, ktorej schopnosti sme si chceli overiť najmä na ceste, ale vyskúšať ju aj v menej náročnom teréne.

Nová Honda CR-V s novým dizajnom a výrazne kvalitnejším interiérom zaujme už vo chvíli, keď sa k nej priblížite na pár metrov. Ešte viac potom, čo otvoríte dvere na strane vodiča, nastúpite a otočíte kľúčikom v zapaľovaní. Ešte predtým nemo vnímate v priestrannom interiéri prehľadnú palubnú dosku z kvalitných materiálov a dobre rozmiestnené ovládače, trojramenný multifunkčný volant a pohodlné dobre tvarované sedadlá. Po naštartovaní a prvom pridaní plynu oceníte kultivovaný a tichý chod benzínového štvorvalca.

Honda CR-V Honda CR-V

Stačí sa pohodlne usadiť do kresiel a potom si už len užívať príjemnú jazdu. O nič menej pohody ako vpredu majú aj cestujúci na zadných sedadlách. Aj keď CR-V tretej generácie nejde v nastúpenom trende (nový model – väčšie rozmery) – nový model je kratší o 105 mm (4530 mm), nižší o 30 mm (1810 mm), má menší rázvor náprav o 10 mm (2620 mm), ale je širší o 35 mm (1820 mm), zato ponuka priestoru na zadných je bohatá. Zadná lavica je delená 60:40, operadlá v pomere 40:20:40, samostatne sklápateľné, uprostred s otvorom pre lyže a dlhšie predmety.

Tým, že zadné sedadlá sú vyššie, dobre podopierajú stehná pasažierov a ani pri dlhších cestách neunavujú. Navyše sú pozdĺžne posuvné, čo dovoľuje zväčšiť priestor pre nohy, alebo, naopak, zväčšiť batožinový priestor (524/955 litrov). Praktickosť interiéru podčiarkuje celá rovná bezbariérová podlaha, veľmi ľahko sklápateľné zadné sedadlá a množstvo odkladacích priestorov a držiakov pre fľaše a poháre a dve skrinky pred spolujazdcom.

Komfort je to ďalšie, na čo honda netrpí. Časť z bohatého zoznamu prinášame v ďalšom texte. Spomenieme aspoň to, že v CR-V sa posádka vďaka bohatej výbave môže cítiť naozaj ako vo vatičke. Kvalitné sedadlá dodávajú komfort sedeniu, dvojzónová automatická klimatizácia požadovanú teplotnú klímu a audiosústava dobrú náladu na cestu. Zabudli sme na niečo? To ostatné sú systémy a prvky chrániace bezpečnosť posádky – a Honda CR-V ich má dostatok.

Honda CR-V Honda CR-V

Jazde dominujú motor a podvozok. Zážihový dvojliter i-VTEC s variabilným časovaním a zdvihom ventilov s výkonom 150 koní nerobí síce z Hondy CR-V trhača asfaltu, ale to od neho v tomto aute ani nikto nečaká. Ochotne sa vytáča, má tichý chod a záťah už od nižších otáčok. Dodáva však pomerne robustnému automobilu dostatočnú chuť a živosť do dynamickej jazdy.

A nepýta za to ani príliš veľa – vystačí aj pri športovej jazde so spotrebou okolo osem a pol litra benzínu, pri extrémnom štýle do desať litrov. Pri skromnejšom pridávaní plynu, ale ešte vždy dostatočnej dynamike stačí tomuto es-ú-véčku aj sedem a pol litra, a to je na automobil vážiaci takmer 1,7 tony štvorhviezdičková spotreba. Skúšali sme dosiahnuť čo najnižšiu spotrebu s ľahkou nohou. Odmenou na 150 kilometrovom okruhu mesto – diaľnica – okresné cesty bola spotrebu 7,1 l/100 km, čo je presne o liter benzínu menej ako udáva kombinovanú spotrebu výrobca!

Honda CR-V Honda CR-V

Skvelý a vyvážený podvozok je dobre odpružený a utlmený. Vďačí za to najmä zaveseniu kolies typu McPherson vpredu a zadnej viacprvkovej náprave so zväčšenými kotviacimi puzdrami. Stlmí všetky rany od vozovky, takže hluk od vozovky a jám na ceste nepreniká do kabíny. Výborné kotúčové brzdy na všetkých kolesách, s rýchlym a okamžitým nástupom, nestrácajú účinnosť ani po viacnásobnom intenzívnom brzdení. Šesťstupňová prevodovka s ručným radením a jej skvelé odstupňovanie a hladké radenie je podľa nás tou najlepšou voľbou pre tento automobil.

Vyspelý elektronický stabilizačný systém, trakčný systém, protiblokovací systém ABS a aktívny systém pohonu štyroch kolies 4WD – trvale poháňa len predné kolesá, zadné len v prípade straty adhézie – sa starajú o bezpečné jazdné vlastnosti Hondy CR-V a jazdný komfort aj na mokrých, zasnežených alebo zľadovatených cestách. K bezpečnosti veľkou mierou prispieva aj aktívny tempomat ACC (majú ho však len vyššie výbavy, testovaný automobil mal bežný tempomat s ovládaním na volante), ktorý sleduje vzdialenosť vpredu idúceho vozidla a na jeho spomalenie reaguje ubratím plynu alebo pribrzdením.

Honda CR-V Honda CR-V

Honda CR-V je predovšetkým automobil na asfalt, až v prípade potreby alebo nevyhnutnosti aj na nespevnené cesty. Nižšia svetlá výška nedovoľuje ísť s ňou do ťažšieho terénu. Najmä vzhľadom na bežne používané pneumatiky s cestným dezénom. So zimným obutím však nesklame ani v ľahšie premočenom teréne a zdolá aj nehlboké bahno. A tak si myslíme, že môže byť dobrým pomocníkom aj pre rybárov, ale aj chalupárov.

Páčilo sa

  • dizajn karosérie
  • priestranný interiér
  • kvalitné materiály a spracovanie interiéru
  • kultivovaný a pomerne úsporný motor
  • variabilný interiér
  • veľký batožinový priestor
  • jazdné vlastnosti na ceste
  • presné radenie a riadenie
  • dobrý výhľad z automobilu

Mohlo by byť lepšie

Určite sa niečo nájde, nám sa to však nepodarilo.

Najdôležitejšie údaje:

  • Motor: radový štvorvalec, benzín, 1997 cm3
  • Výkon: 150 k (110 kW) pri 6200 ot/min
  • Krút. moment: 192 Nm pri 4200 ot/min
  • Spotreba: komb. 8,1 l/100 km
  • Emisie CO2: 192 g/km
  • Prevodovka: 6stup. manuál
  • Naj. rýchlosť: 190 km/h
  • Zrých. 0-100 km/h: 10,2 s
  • Hmotnosť: 1644 kg
  • Cena: 1 077 000 Sk

Pre bezpečnosť

  • ABS + EBD (rozdeľovač brzdnej sily)
  • VSA + TSA (Trailer Stability Assist)
  • 6 x airbag (vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy)
  • Predpínače bezpečnostných pásov
  • Kotúčové brzdy vpredu i vzadu
  • Predné svetlá do hmly
  • Imobilizér + alarm
  • Uchytenie detskej sedačky ISO FIX vzadu

Z komfortu

  • Multifunkčný volant s koženým vencom
  • Automatická dvojzónová klimatizácia
  • Centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním
  • Imobilizér
  • Palubný počítač
  • Držiak nápojov vpredu i vzadu
  • Tempomat s ovládaním na volante
  • Elektrické ovládanie predných a zadných okien
  • Elektrické ovládanie a vyhrievanie vonkajších zrkadiel
  • Lampička na čítanie
  • Dažďový senzor
  • Autorádio s CD+MP3 prehrávačom
  • Ráfky kolies z ľahkej zliatiny
  • Snímač vonkajšej teploty
  • Výškovo nastaviteľný volant
  • Výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča

Namerané hodnoty

Prevod. stupeň23456
60 – 90 km/h5,56,7
80 – 120 km/h9,614,5
60 km/h290023001900
90 km/h350028002300
130 km/h3400
Max. rých. km/h92143

Spotreba počas celého testu l/100 km: 8,4

Komentáre
velmi pekne a objektivne zhodnoteny test.davam vam palec hore.
Pridal luky v utorok 25 januára 2011 o 15:21
pekne napisany a objektivny test,davam autorovi plny pocet bodov.
Pridal luky v utorok 25 januára 2011 o 15:24
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.