Honda CR-V: vynovená, modernizovaná

Pondelok, 11 január 2010

Iba tri roky po uvedení Hondy CR-V druhej generácie prichádza japonský výrobca pre modelový rok 2010 s modernizáciou aktuálneho modelu. Dotkla sa miernych úprav vonkajšieho vzhľadu i interiéru, najviac však pohonných jednotiek – benzínovej i turbodieselovej, ktorým pribudol výkon a zároveň obe spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Honda CR-V

Aktuálny model Hondy CR-V patril nielen v Európe ale aj u nás k populárnym SUV. Vďaka výborným motorom, veľmi dobrým jazdným vlastnostiam, pohodliu a komfortnému interiéru, nízkym prevádzkovým nákladom, bezporuchovej prevádzke a bohatej výbave už v základnej verzii i celkovej kvalite sa Honda CR-V stala aj u nás jedným z najpredávanejších SUV. Za posledné tri roky sa na Slovensku predalo 1550 kusov aktuálnej generácie Hondy CR-V.

Koncom roku 2009 prišiel na trh facelift Hondy CR-V. Zmeny sa dotkli exteriéru i interiéru. Hlavnou novinkou je nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, ktorý možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou. CR-V je po modernizácii výkonnejšia, mohutnejšia, komfortnejšia, ale aj bohatšia o novú výbavu a príslušenstvo.

V porovnaní s odchádzajúcou aktuálnou verziou pôsobí nová CR-V omnoho kompaktnejšie, stabilnejšie a tiež dominantnejšie. Tento efekt sa dosiahol prepracovaním niekoľkých častí karosérie. Ide konkrétne o oba nárazníky, prednú kapotu a chladič, zmenený dizajn kolies a nové koncovky výfuku. Šírka a výška auta, ako aj rázvor kolies zostali nezmenené. Zväčšila sa však celková dĺžka použitím nových mohutnejších nárazníkov, a to o 45 mm.

Drobnými úpravami prešiel aj interiér, ktorý teraz môže byť v čiernej alebo svetlej farbe, vo verzii Executive a Top Executive v koženom vyhotovení. Nájdeme tu aj nové kľučky dverí a nové farby dekorov interiéru. Nové je aj autorádio, širšie lakťové opierky, samostmievacie spätné zrkadlo, USB konektor, hliníkové lišty na prahoch dverí a batožinového priestoru. Účelom zmien bolo priblížiť sa luxusu a pohodliu osobného Accordu pri zachovaní pocitu robustnosti SUV. Sklápanie spätného zrkadla pri zaradení spiatočky je funkcia známa z modelov Accord a Legend.

Honda CR-V
Interiér CR-V v svetlobéžovej farbe a v koženom vyhotovení pôsobí veľmi decentne

Honda CR-V môže mať pod kapotou niektorú z dvoch motorových jednotiek. Benzínová 2,0 i-VTEC prešla drobnými úpravami, má zvýšený výkon 150 koní pri 6200 otáčkach a krútiaci moment 192 Nm pri 4200 otáčkach a spĺňa emisné požiadavky Euro 5. S ním dosiahne CR-V rýchlosť 190 km/h a kombinovaná spotreba činí 8,2 l/100 km.

Druhou jednotkou je nový turbodiesel 2,2 i-DTEC (starší mal označenie i-CTDi), tiež s výkonom 150 k/4000 ot (+ 10 k), ale s najvyšším krútiacim momentom 350 Nm (+ 10 Nm) pri 2000-2750 otáčkach. Dosiahnutá najvyššia rýchlosť je 190 km/h a kombinovaná spotreba 6,5 l/100 km. K obom motorom sa dodáva 6stupňový manuál alebo 5stupňový automat od Hondy.

Nový turbodiesel i-DTEC používa systém Common rail tretej generácie (Bosch), piezoelektrické vstrekovače s tlakom až 1800 barov, viacfázové vstrekovanie paliva, štandardne je vybavený filtrom pevných častíc DPF, vodou chladený systém EGR má medzichladič a tzv. bypass systém a vodou chladené turbodúchadlo je s premenlivou geometriou lopatiek.

Honda CR-V
Karoséria modelového ročníka 2010 Hondy CR-V prešla len menšími úpravami vzhľadu

Komfort a jazdné vlastnosti boli docielené mnohými úpravami, napríklad optimalizáciou tretieho prevodového pomeru v manuálnej prevodovke, zlepšená je akcelerácia dieselového motora, zmenená je aj geometria náprav pre lepšie vedenie pri priamej jazde. Modifikované sú predné tlmiče a upravené uloženie zadnej nápravy. Všetky zmeny znamenajú vyšší jazdný komfort.

Zdokonalené je aj odhlučnenie kabíny a zredukovaný aerodynamický hluk od spätných zrkadiel. V kabíne je nižší hluk o päť 5 decibelov.

Novou u Hondy CR-V je výbava S, ďalšie štyri sú Style, Elegance, Exucutive a Top Executive. Ceny zostávajú rovnaké, ako mal doterajší model, pričom výbava je bohatšia. Najmenej pri kúpe zaplatíme za CR-V s benzínovým motorom 2,0 i-VTEC/150 k so 6stupňovým manuálom vo výbave S – 22 950 eur (691 391 Sk) a najlacnejší turbodiesel 2,2 i-DTEC/150 k vo výbave Style vyjde na 26 200 eur (789 301 Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.