Honda CR-V: vynovená, modernizovaná

Pondelok, 11 január 2010

Iba tri roky po uvedení Hondy CR-V druhej generácie prichádza japonský výrobca pre modelový rok 2010 s modernizáciou aktuálneho modelu. Dotkla sa miernych úprav vonkajšieho vzhľadu i interiéru, najviac však pohonných jednotiek – benzínovej i turbodieselovej, ktorým pribudol výkon a zároveň obe spĺňajú emisnú normu Euro 5.

Honda CR-V

Aktuálny model Hondy CR-V patril nielen v Európe ale aj u nás k populárnym SUV. Vďaka výborným motorom, veľmi dobrým jazdným vlastnostiam, pohodliu a komfortnému interiéru, nízkym prevádzkovým nákladom, bezporuchovej prevádzke a bohatej výbave už v základnej verzii i celkovej kvalite sa Honda CR-V stala aj u nás jedným z najpredávanejších SUV. Za posledné tri roky sa na Slovensku predalo 1550 kusov aktuálnej generácie Hondy CR-V.

Koncom roku 2009 prišiel na trh facelift Hondy CR-V. Zmeny sa dotkli exteriéru i interiéru. Hlavnou novinkou je nový dieselový motor 2,2 i-DTEC, ktorý možno kombinovať aj s automatickou prevodovkou. CR-V je po modernizácii výkonnejšia, mohutnejšia, komfortnejšia, ale aj bohatšia o novú výbavu a príslušenstvo.

V porovnaní s odchádzajúcou aktuálnou verziou pôsobí nová CR-V omnoho kompaktnejšie, stabilnejšie a tiež dominantnejšie. Tento efekt sa dosiahol prepracovaním niekoľkých častí karosérie. Ide konkrétne o oba nárazníky, prednú kapotu a chladič, zmenený dizajn kolies a nové koncovky výfuku. Šírka a výška auta, ako aj rázvor kolies zostali nezmenené. Zväčšila sa však celková dĺžka použitím nových mohutnejších nárazníkov, a to o 45 mm.

Drobnými úpravami prešiel aj interiér, ktorý teraz môže byť v čiernej alebo svetlej farbe, vo verzii Executive a Top Executive v koženom vyhotovení. Nájdeme tu aj nové kľučky dverí a nové farby dekorov interiéru. Nové je aj autorádio, širšie lakťové opierky, samostmievacie spätné zrkadlo, USB konektor, hliníkové lišty na prahoch dverí a batožinového priestoru. Účelom zmien bolo priblížiť sa luxusu a pohodliu osobného Accordu pri zachovaní pocitu robustnosti SUV. Sklápanie spätného zrkadla pri zaradení spiatočky je funkcia známa z modelov Accord a Legend.

Honda CR-V
Interiér CR-V v svetlobéžovej farbe a v koženom vyhotovení pôsobí veľmi decentne

Honda CR-V môže mať pod kapotou niektorú z dvoch motorových jednotiek. Benzínová 2,0 i-VTEC prešla drobnými úpravami, má zvýšený výkon 150 koní pri 6200 otáčkach a krútiaci moment 192 Nm pri 4200 otáčkach a spĺňa emisné požiadavky Euro 5. S ním dosiahne CR-V rýchlosť 190 km/h a kombinovaná spotreba činí 8,2 l/100 km.

Druhou jednotkou je nový turbodiesel 2,2 i-DTEC (starší mal označenie i-CTDi), tiež s výkonom 150 k/4000 ot (+ 10 k), ale s najvyšším krútiacim momentom 350 Nm (+ 10 Nm) pri 2000-2750 otáčkach. Dosiahnutá najvyššia rýchlosť je 190 km/h a kombinovaná spotreba 6,5 l/100 km. K obom motorom sa dodáva 6stupňový manuál alebo 5stupňový automat od Hondy.

Nový turbodiesel i-DTEC používa systém Common rail tretej generácie (Bosch), piezoelektrické vstrekovače s tlakom až 1800 barov, viacfázové vstrekovanie paliva, štandardne je vybavený filtrom pevných častíc DPF, vodou chladený systém EGR má medzichladič a tzv. bypass systém a vodou chladené turbodúchadlo je s premenlivou geometriou lopatiek.

Honda CR-V
Karoséria modelového ročníka 2010 Hondy CR-V prešla len menšími úpravami vzhľadu

Komfort a jazdné vlastnosti boli docielené mnohými úpravami, napríklad optimalizáciou tretieho prevodového pomeru v manuálnej prevodovke, zlepšená je akcelerácia dieselového motora, zmenená je aj geometria náprav pre lepšie vedenie pri priamej jazde. Modifikované sú predné tlmiče a upravené uloženie zadnej nápravy. Všetky zmeny znamenajú vyšší jazdný komfort.

Zdokonalené je aj odhlučnenie kabíny a zredukovaný aerodynamický hluk od spätných zrkadiel. V kabíne je nižší hluk o päť 5 decibelov.

Novou u Hondy CR-V je výbava S, ďalšie štyri sú Style, Elegance, Exucutive a Top Executive. Ceny zostávajú rovnaké, ako mal doterajší model, pričom výbava je bohatšia. Najmenej pri kúpe zaplatíme za CR-V s benzínovým motorom 2,0 i-VTEC/150 k so 6stupňovým manuálom vo výbave S – 22 950 eur (691 391 Sk) a najlacnejší turbodiesel 2,2 i-DTEC/150 k vo výbave Style vyjde na 26 200 eur (789 301 Sk).

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.