Honda CRF 450 R: Nový motokrosový špeciál

Štvrtok, 18 august 2016

Prvá komplexná modernizácia modelu CRF450R po ôsmych rokoch prichádza s motorom inšpirovaným modelmi HRC. Nová Honda má o 11 % vyšší maximálny výkon a vyšší krútiaci moment v celom rozsahu otáčok.

1 Honda CRF450R
Nový motokrosový špeciál Honda CRF450R príde do predaja po lete tohto roku

Nový motokrosový model CRF450R má aj úplne nový hliníkový rám siedmej generácie s novou geometriou podvozka, nižším ťažiskom a "továrenskou" 49 mm pretekárskou prednou vidlicou Showa s oceľovými pružinami. Novinkou na novom stroji sú aj titánová nádrž, hladké a aerodynamicky tvarované plasty či voliteľný elektrický štartér.

Honda CRF450R je už od svojho predstavenia v roku 2002 považovaná za etalón vo svojej kategórii. Vyniká vyváženosťou, disponuje motorom s nekompromisným výkonom a podvozok umožňuje jazdcom všetkých úrovní naplno využiť jej výkon. Z pohľadu jazdca, tak amatérskeho nadšenca ako aj profesionálneho pretekára, ponúka tento stroj vždy plnú kontrolu a poteší svojou odolnosťou a dlhou životnosť.

Model CRF450R Honda neustále vyvíjala, pričom každé vylepšenie vychádzalo zo skúseností získaných tímami značky Honda v motokrosových pretekoch. V priebehu ostatných ôsmich rokov bol model CRF450R vybrúsený do jedného z najlepších strojov pripravených pre preteky.

Pre rok 2017 namiesto evolučných zmien má nový motokrosový špeciál Honda revolučné zmeny. Najobľúbenejší európsky open-class motokrosový stroj prichádza v úplne novej verzii, s výrazne posilneným motorom, lepším sedením v teréne a s lepšou ovládateľnosťou vďaka úplne prepracovanému podvozku. Ponúka nový zážitok z jazdy a je oveľa rýchlejší.

Motor CRF450R má zdvihový objem 449 cm³ a oproti svojmu predchodcovi disponuje o 11 % vyšším maximálnym výkonom. Porovnanie kriviek výkonu a krútiaceho momentu na modeloch 2016 a 2017 predstavuje nárast výkonu dosiahnutý novým konštrukčným riešením: motor je silnejší vo všetkých oblastiach, najmä však v stredných a vysokých otáčkach, kde je zrejmý výrazný nárast otáčok i maximálneho výkonu.

Nová Honda CRF450R sa do predaja má dostať po lete tohto roku a objednať si ju záujemcovia budú môcť aj na Slovensku.

1 Honda CRF450R 2 Honda CRF450R 3 Honda CRF450R

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.