Honda CRF 450 R: Nový motokrosový špeciál

Štvrtok, 18 august 2016

Prvá komplexná modernizácia modelu CRF450R po ôsmych rokoch prichádza s motorom inšpirovaným modelmi HRC. Nová Honda má o 11 % vyšší maximálny výkon a vyšší krútiaci moment v celom rozsahu otáčok.

1 Honda CRF450R
Nový motokrosový špeciál Honda CRF450R príde do predaja po lete tohto roku

Nový motokrosový model CRF450R má aj úplne nový hliníkový rám siedmej generácie s novou geometriou podvozka, nižším ťažiskom a "továrenskou" 49 mm pretekárskou prednou vidlicou Showa s oceľovými pružinami. Novinkou na novom stroji sú aj titánová nádrž, hladké a aerodynamicky tvarované plasty či voliteľný elektrický štartér.

Honda CRF450R je už od svojho predstavenia v roku 2002 považovaná za etalón vo svojej kategórii. Vyniká vyváženosťou, disponuje motorom s nekompromisným výkonom a podvozok umožňuje jazdcom všetkých úrovní naplno využiť jej výkon. Z pohľadu jazdca, tak amatérskeho nadšenca ako aj profesionálneho pretekára, ponúka tento stroj vždy plnú kontrolu a poteší svojou odolnosťou a dlhou životnosť.

Model CRF450R Honda neustále vyvíjala, pričom každé vylepšenie vychádzalo zo skúseností získaných tímami značky Honda v motokrosových pretekoch. V priebehu ostatných ôsmich rokov bol model CRF450R vybrúsený do jedného z najlepších strojov pripravených pre preteky.

Pre rok 2017 namiesto evolučných zmien má nový motokrosový špeciál Honda revolučné zmeny. Najobľúbenejší európsky open-class motokrosový stroj prichádza v úplne novej verzii, s výrazne posilneným motorom, lepším sedením v teréne a s lepšou ovládateľnosťou vďaka úplne prepracovanému podvozku. Ponúka nový zážitok z jazdy a je oveľa rýchlejší.

Motor CRF450R má zdvihový objem 449 cm³ a oproti svojmu predchodcovi disponuje o 11 % vyšším maximálnym výkonom. Porovnanie kriviek výkonu a krútiaceho momentu na modeloch 2016 a 2017 predstavuje nárast výkonu dosiahnutý novým konštrukčným riešením: motor je silnejší vo všetkých oblastiach, najmä však v stredných a vysokých otáčkach, kde je zrejmý výrazný nárast otáčok i maximálneho výkonu.

Nová Honda CRF450R sa do predaja má dostať po lete tohto roku a objednať si ju záujemcovia budú môcť aj na Slovensku.

1 Honda CRF450R 2 Honda CRF450R 3 Honda CRF450R

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.