Honda CR-V Concept: prichádza štvrtá generácia

Utorok, 26 júl 2011

Honda zverejnila fotografiu nového modelu CR-V Concept. Koncept naznačuje, ako bude vyzerať štvrtá generácia Hondy CR-V. Nový model príde na trh najprv v Spojených štátoch koncom roku 2011 a na európsky na jeseň 2012.

Honda CR-V Concept
Štvrtá generácia Hondy CR-V zásadne nezmenila svoj dizajn, zmeny sú len v detailoch

Súčasný model CR-V završuje piaty rok od svojho uvedenia na trh, a tak japonská automobilka zintenzívnila práce na uvedení nástupcu, ktorý sa najprv predstaví ako koncept, pravdepodobne na jesennom autosalóne v Tokiu.

Honda CR-V patrí medzi najpredávanejšie automobily kategórie SUV a predáva sa vo viac ako 160 krajinách v Európe, Ázii, severnej Amerike, južnej Amerike i v Afrike.

CR-V Concept neprináša výraznejšie dizajnové zmeny. Od predchodcu ho budú odlišovať len menšie detaily. Koncept sa vyznačuje charakteristickým a výrazným vzhľadom karosérie, v porovnaní s predchádzajúcou generáciou aj agresívnejšími proporciami s hlbšími líniami karosérie a výraznejšou maskou. Spodná časť predného nárazníku svojím tvarom poukazuje na schopnosti nového SUV a nový model má aj lepšiu aerodynamiku.

Nový model si zachoval súčasnú koncepciu zvislých zadných svetiel súčasnej verzie CR-V. Nové koncové svetlá sa však vyznačuje výraznejším trojrozmerným štýlom a sú hlbšie vsadené do karosérie vozidla.

Zásadnou zmenou podľa niektorých zahraničných médií je, že nové CR-V ponúkne sedemmiestny interiér, čo by mohla signalizovať masívnejšia zadná časť karosérie a nový zadný stĺpik karosérie.

Bližšie technické parametre Honda zatiaľ nezverejnila. Ani to, aké pohonné jednotky použije pre nový model. Dosť pravdepodobné však je, že pod kapotou štvrtej generácie CR-V nebude chýbať turbodiesel 2,2 i-DTEC s výkonom 150 koní z terajšej generácie a benzínový motor 2,0 i-VTEC s rovnakým výkonom. Príjemným prekvapením by bolo zaradenie výkonnejšieho 180 koňového turbodiesela 2,2 i-DTEC, ktorý v súčasnosti používa len model Accord.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.