Honda CR-V: vylepšenia ako u novej generácie

Sobota, 21 február 2015

Honda CR-V dostala vylepšenia s akými automobilky prichádzajú obyčajne pri úplne nových modeloch. Dotýkajú sa takmer všetkých hlavných skupín, ale aj tých ostatných. Dôkladná modernizácia určite zvýši záujem o osvedčené SUV japonskej automobilky.

1 Honda CR-V
Honda CR-V po modernizácii má toľko vylepšení, ako by išlo o úplne nový model

Výrazné zmeny sú na prednej časti. Predovšetkým sú to prepracované predné svetlomety, ktoré plynulo prechádzajú do mriežky chladiča. Nový je aj nárazník a kapota motora, ktoré model CR-V rozširujú a jeho vzhľad tak budí zlepšenú stabilitu. Nové sú aj zadné koncové svetlá kombinované s LED diódami, ktoré boli upravené s cieľom dosiahnuť trojrozmerný vzhľad modelu CR-V.

Hlavná novinka sa skrýva pod prednou kapotou – nový štvorvalcový turbodiesel 1,6 i-DTEC. Je unikátny tým, že ide o prvý dvakrát preplňovaný turbodiesel s objemom pod dva litre. Disponuje výkonom 160 koní, krútiacim momentom 350 Nm pri 2000 otáčkach a kombinovanou spotrebou 4,9 l/100 km.

Nový motor nahrádza doterajší 2,2 i-DTEC, oproti ktorému má o jedno turbo viac, je od neho ľahší, pracuje s nižším kompresným pomerom a má menšie vnútorné trenie. Navyše je skombinovaný aj s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Dodávať sa však bude aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

2 Honda CR-V
Modernizovaná CR-V má vzadu nové koncové svetlá kombinované s LED diódami

V ponuke naďalej zostane úsporný 120 koňový 1,6 i-DTEC, ktorý bude mať len pohon predných kolies a bude s manuálnou prevodovkou. Naďalej bude dostupný aj benzínový motor i-VTEC s objemom 2 litre a výkonom 155 k, ktorý už spĺňa požiadavky štandardu Euro6.

Nový, štýlovejší a funkčnejší je aj interiér vďaka prvkom s pochrómovaným efektom po celej šírke palubnej dosky a použitiu vysokokvalitných materiálov na najdôležitejších povrchoch. Vysúvacia lakťová opierka medzi prednými sedadlami zlepšuje všestrannosť a zvyšuje pohodlie.

3 Honda CR-V
Nová Honda CR-V má nový multimediálno-informačný systém Honda Connect

Nová Honda CR-V je vybavená systémom Honda Connect s rôznymi možnosťami pripojenia a množstvom funkcií na 7palcovom dotykovom displeji. Medzi funkcie nového systému patrí WIFI na pripojenie k internetu, deväť predinštalovaných aplikácií a prístup do strediska aplikácií Honda App Center, navigácia Garmin, audio AM/FM/DAB a internetové rádio, telefónne rozhranie a pripojenie cez Bluetooth. Nechýba zadná parkovacia kamera s dynamickými vodiacimi čiarami a rôzne informácie o prevádzke vozidla.

Nová Honda CR-V má na Slovensku základnú cenu nastavenú na 21 350 eur. Vzťahuje sa na dvojlitrový benzínový motor a pohon jednej nápravy. S pohonom štyroch kolies je cena 23 350 eur. Za najlacnejšiu CR-V s doterajším naftovým motorom 1,6 i-DTC a výkonom 120 koní a pohonom kolies jednej nápravy zaplatí kupujúci 24 490 eur.

4 Honda CR-V
Nový turbodiesel 1,6 i-DTEC s dvoma turbami nahrádza doterajší motor 2,2 iDTEC

S pohonom 4x4 s naftovým motorom si budete môcť kúpiť Hondu CR-V len so silnejším 160 koňovým motorom 1,6 i-DTEC. So šesťstupňovým manuálom vyjde na 29 990 eur (výbava Elegance) a s deväťstupňovým automatom 31 590 eur (Elegance). Táto verzia vo výbave Lyfestyle bude stáť 34 190 eur a v najvyššej Executive 37 590 eur.

Svetovú premiéru bude mať nová Honda CR-V v marci na autosalóne v Ženeve, do predaja by sa mala dostať pred začiatkom leta.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.