Honda CR-V: vylepšenia ako u novej generácie

Sobota, 21 február 2015

Honda CR-V dostala vylepšenia s akými automobilky prichádzajú obyčajne pri úplne nových modeloch. Dotýkajú sa takmer všetkých hlavných skupín, ale aj tých ostatných. Dôkladná modernizácia určite zvýši záujem o osvedčené SUV japonskej automobilky.

1 Honda CR-V
Honda CR-V po modernizácii má toľko vylepšení, ako by išlo o úplne nový model

Výrazné zmeny sú na prednej časti. Predovšetkým sú to prepracované predné svetlomety, ktoré plynulo prechádzajú do mriežky chladiča. Nový je aj nárazník a kapota motora, ktoré model CR-V rozširujú a jeho vzhľad tak budí zlepšenú stabilitu. Nové sú aj zadné koncové svetlá kombinované s LED diódami, ktoré boli upravené s cieľom dosiahnuť trojrozmerný vzhľad modelu CR-V.

Hlavná novinka sa skrýva pod prednou kapotou – nový štvorvalcový turbodiesel 1,6 i-DTEC. Je unikátny tým, že ide o prvý dvakrát preplňovaný turbodiesel s objemom pod dva litre. Disponuje výkonom 160 koní, krútiacim momentom 350 Nm pri 2000 otáčkach a kombinovanou spotrebou 4,9 l/100 km.

Nový motor nahrádza doterajší 2,2 i-DTEC, oproti ktorému má o jedno turbo viac, je od neho ľahší, pracuje s nižším kompresným pomerom a má menšie vnútorné trenie. Navyše je skombinovaný aj s novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Dodávať sa však bude aj so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou.

2 Honda CR-V
Modernizovaná CR-V má vzadu nové koncové svetlá kombinované s LED diódami

V ponuke naďalej zostane úsporný 120 koňový 1,6 i-DTEC, ktorý bude mať len pohon predných kolies a bude s manuálnou prevodovkou. Naďalej bude dostupný aj benzínový motor i-VTEC s objemom 2 litre a výkonom 155 k, ktorý už spĺňa požiadavky štandardu Euro6.

Nový, štýlovejší a funkčnejší je aj interiér vďaka prvkom s pochrómovaným efektom po celej šírke palubnej dosky a použitiu vysokokvalitných materiálov na najdôležitejších povrchoch. Vysúvacia lakťová opierka medzi prednými sedadlami zlepšuje všestrannosť a zvyšuje pohodlie.

3 Honda CR-V
Nová Honda CR-V má nový multimediálno-informačný systém Honda Connect

Nová Honda CR-V je vybavená systémom Honda Connect s rôznymi možnosťami pripojenia a množstvom funkcií na 7palcovom dotykovom displeji. Medzi funkcie nového systému patrí WIFI na pripojenie k internetu, deväť predinštalovaných aplikácií a prístup do strediska aplikácií Honda App Center, navigácia Garmin, audio AM/FM/DAB a internetové rádio, telefónne rozhranie a pripojenie cez Bluetooth. Nechýba zadná parkovacia kamera s dynamickými vodiacimi čiarami a rôzne informácie o prevádzke vozidla.

Nová Honda CR-V má na Slovensku základnú cenu nastavenú na 21 350 eur. Vzťahuje sa na dvojlitrový benzínový motor a pohon jednej nápravy. S pohonom štyroch kolies je cena 23 350 eur. Za najlacnejšiu CR-V s doterajším naftovým motorom 1,6 i-DTC a výkonom 120 koní a pohonom kolies jednej nápravy zaplatí kupujúci 24 490 eur.

4 Honda CR-V
Nový turbodiesel 1,6 i-DTEC s dvoma turbami nahrádza doterajší motor 2,2 iDTEC

S pohonom 4x4 s naftovým motorom si budete môcť kúpiť Hondu CR-V len so silnejším 160 koňovým motorom 1,6 i-DTEC. So šesťstupňovým manuálom vyjde na 29 990 eur (výbava Elegance) a s deväťstupňovým automatom 31 590 eur (Elegance). Táto verzia vo výbave Lyfestyle bude stáť 34 190 eur a v najvyššej Executive 37 590 eur.

Svetovú premiéru bude mať nová Honda CR-V v marci na autosalóne v Ženeve, do predaja by sa mala dostať pred začiatkom leta.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.