Honda e ako prototyp, do výroby už v tomto roku

Piatok, 21 jún 2019

Honda pred necelými dvoma rokmi predstavila na autosalóne v Ženeve štúdiu elektrického automobilu. Teraz japonský výrobca prikladá k svojmu budúceho elektromobilu nové už konkrétne technické podrobnosti.

1 Honda e
Elektrická Honda e ako prototyp, sériová výroba sa očakáva ešte tento rok

To, že pôjde o model s pohonom zadných kolies, bolo známe už v Ženeve. Aj to, že rozloženie hmotnosti na nápravy bude 50:50, teda najideálnejšie. V tlačovej správe o pripravovanom elektromobile Honda uvádza, že jeho podvozok je optimalizovaný pre agilitu malého automobilu novej generácie v mestskom prostredí.

Pri návrhu hnacieho ústrojenstva elektromobilu Honda e sa do úvahy bralo to, aby prvý elektrický automobil japonskej značky mal maximálna účinnosť a využiteľnosť. K tomu poslúži aj účinná technológia akumulátora s rýchlym nabíjaním. Ale aj čistý aerodynamický štýl, vďaka ktorému bude toto nové EV výnimočné z hľadiska využitia pri pravidelnej dochádzke do práce.

Už pri ženevskej premiére upútal predstavovaný koncept okrem veľmi sympatického retrodizajnu aj jedinečnou a veľmi jednoduchou prístrojovou doskou. Teraz vo svojej správe Honda pridáva, že nový elektromobil ponúkne aj skvelé jazdné vlastnosti a zážitky z jazdy. Vo veľkej miere vďačí zato zdroju pohonu, lítium-iontovým akumulátorom s kapacitou až 35,5 kWh umiestneným pod podlahou medzi nápravami. Výkon sa z elektromotora s vysokým krútiacim momentom prenáša cez zadné kolesá.

2 Honda e
Elektrická Honda e upúta tak retrodizajnom ako aj kompaktnými rozmermi

Nový kompaktný elektrický automobil Honda e je prvým automobilom od spoločnosti Honda, ktorý je postavený na špeciálnej EV platforme, navrhnutej od základu tak, aby poskytovala vynikajúcu jazdnú dynamiku. Pri vývoji platformy Honda e sa kládol dôraz na mestské prostredie.

Okrem štandardného dobíjania bude možné aj rýchlonabíjanie, ktoré doplní z nuly na kapacitu 80 % za 30 minút. Pri dojazde vyše 200 km na jedno nabitie je schopnosť rýchlonabíjania pokročilého hnacieho ústrojenstva dobrá správa pri využiteľnosti napríklad pre každodenné dochádzanie do práce.

3 Honda e
Prístrojový panel elektrického prototypu Honda e – nezvyklý, zato jedinečný

V sériovej podobe ako prototyp sa akumulátorový automobil spoločnosti Honda predstavil na ženevskom autosalóne 2019. Jeho sériová výroba sa má začať v priebehu tohto roka. O novú Hondu e, ktorá by mohla byť hitom trhu, už prejavilo záujem 28 000 potenciálnych zákazníkov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."