Honda e ako prototyp, do výroby už v tomto roku

Piatok, 21 jún 2019

Honda pred necelými dvoma rokmi predstavila na autosalóne v Ženeve štúdiu elektrického automobilu. Teraz japonský výrobca prikladá k svojmu budúceho elektromobilu nové už konkrétne technické podrobnosti.

1 Honda e
Elektrická Honda e ako prototyp, sériová výroba sa očakáva ešte tento rok

To, že pôjde o model s pohonom zadných kolies, bolo známe už v Ženeve. Aj to, že rozloženie hmotnosti na nápravy bude 50:50, teda najideálnejšie. V tlačovej správe o pripravovanom elektromobile Honda uvádza, že jeho podvozok je optimalizovaný pre agilitu malého automobilu novej generácie v mestskom prostredí.

Pri návrhu hnacieho ústrojenstva elektromobilu Honda e sa do úvahy bralo to, aby prvý elektrický automobil japonskej značky mal maximálna účinnosť a využiteľnosť. K tomu poslúži aj účinná technológia akumulátora s rýchlym nabíjaním. Ale aj čistý aerodynamický štýl, vďaka ktorému bude toto nové EV výnimočné z hľadiska využitia pri pravidelnej dochádzke do práce.

Už pri ženevskej premiére upútal predstavovaný koncept okrem veľmi sympatického retrodizajnu aj jedinečnou a veľmi jednoduchou prístrojovou doskou. Teraz vo svojej správe Honda pridáva, že nový elektromobil ponúkne aj skvelé jazdné vlastnosti a zážitky z jazdy. Vo veľkej miere vďačí zato zdroju pohonu, lítium-iontovým akumulátorom s kapacitou až 35,5 kWh umiestneným pod podlahou medzi nápravami. Výkon sa z elektromotora s vysokým krútiacim momentom prenáša cez zadné kolesá.

2 Honda e
Elektrická Honda e upúta tak retrodizajnom ako aj kompaktnými rozmermi

Nový kompaktný elektrický automobil Honda e je prvým automobilom od spoločnosti Honda, ktorý je postavený na špeciálnej EV platforme, navrhnutej od základu tak, aby poskytovala vynikajúcu jazdnú dynamiku. Pri vývoji platformy Honda e sa kládol dôraz na mestské prostredie.

Okrem štandardného dobíjania bude možné aj rýchlonabíjanie, ktoré doplní z nuly na kapacitu 80 % za 30 minút. Pri dojazde vyše 200 km na jedno nabitie je schopnosť rýchlonabíjania pokročilého hnacieho ústrojenstva dobrá správa pri využiteľnosti napríklad pre každodenné dochádzanie do práce.

3 Honda e
Prístrojový panel elektrického prototypu Honda e – nezvyklý, zato jedinečný

V sériovej podobe ako prototyp sa akumulátorový automobil spoločnosti Honda predstavil na ženevskom autosalóne 2019. Jeho sériová výroba sa má začať v priebehu tohto roka. O novú Hondu e, ktorá by mohla byť hitom trhu, už prejavilo záujem 28 000 potenciálnych zákazníkov.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Kona-Electric
Hyundai Kona Electric prekročil ku koncu júna tohto roku hranicu stotisíc predaných kusov tohto elektrického modelu. Predajný úspech kompaktného elektrického SUV podčiarkujú aj mnohé významné ocenenia, ktoré Kona EV od uvedenia na trh v roku 2018 získal. Kórejská automobilka plánuje do roku 2025 predávať ročne 560 000 elektrických modelov a zužitkovať tak globálny úspech modelu Kona Electric.
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.