Honda E Prototype: Retro dizajn a elektrina v útrobách

Streda, 27 február 2019

Aj Honda sa vydala cestou elektrifikácie svojich automobilov a už na nadchádzajúcom marcovom autosalóne v Ženeve predstaví elektromobil E Prototype.

1 Honda E Prototype
Honda E Prototype s veľmi pohľadným retro vzhľadom sa predstaví v Ženeve

Ide zatiaľ o koncept, ale vyrábať sa má začať už v priebehu tohto roka. Stojí na novej platforme a poháňané má zadné kolesá. Na pohľad zaujme pekným retro dizajnom, ale upútať má aj jazdnými vlastnosťami.

Len pred pár dňami sme písali o koncepte Urban s elektrickým pohonom. Nový koncept E Prototype naň nadväzuje a je zrejme ďalším krokom k sériovému modelu. Novú platformu vyvinula Honda špeciálne pre tento elektromobil.

E Prototype má mať relatívne dlhý rázvor náprav, široký rozchod kolies a krátke previsy vpredu i vzadu, tým aj priestranný interiér. Vďaka týmto kompaktným rozmerom aj dobré jazdné vlastnosti a dynamiku. Pohon zadných kolies je podľa Hondy nastupujúci trend pre malé mestské autá.

Nová elektrická Honda sľubuje prejsť na jedno nabitie viac ako 200 kilometrov. Funkcia rýchleho nabíjania umožní v priebehu pol hodiny nabiť akumulátory na 80 percent kapacity.

1 Honda E Prototype 2 Honda E Prototype 3 Honda E Prototype
Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).