Honda Forza 125: Do mesta i na výlet

Pondelok, 18 jún 2018

Modernizovaný skúter Honda Forza 125prichádza s novým vzhľadom, elektricky nastaviteľným štítom, LED smerovkami, má nový prístrojový panel, dve úplne nové farebné vyhotovenia, zväčšený odkladací priestor pod sedadlami a na prianie za dvojsedadlom 45-litrový kufrík prepojený s kľúčom Smart Key.

1 Honda Forza 125

Model Forza 125 je určená pre náročných európskych zákazníkov, ktorí od svojho stroja požadujú štýlovosť, atraktivitu, výkon a výbavu. Už pri svojom predstavení v roku 2015 všetky tieto očakávania naplnila a odvtedy sa neustále modernizuje. O obľúbenosti Forzy svedčí aj počet viac ako 30 000 predaných exemplárov.

Modernizovaná Honda Forza 125 okrem prepracovaného dizajnu dostala aj bohatšiu výbavu, napríklad elektricky výsuvný veterný štít v rozmedzí 140 milimetrov, diódové ukazovatele smeru, informačný systém medzi kruhovými analógovými prístrojmi. Odkladací priestor pod sedadlom je väčší a vojdú sa teraz doň namiesto jednej až dve ochranné prilby.

Motor skútra Honda Forza s vŕtaním 52,4 mm a zdvihom 57,9 mm má objem 125 cm3, štvorventilovú techniku, výkon 11 kW/15k pri 8500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 12,5 Nm pri 8250 otáčkach. Spojka je odstredivá suchá a prevodovka automatická typu V-Matic.

Rám modelu Forza je oceľový, teleskopická vidlica má priemer 33 mm a pruženie vzadu majú na starosti dva tlmiče s nastaviteľným predpätím. Nízka pohotovostná hmotnosť len 162 kg prispieva k agilite a ľahkej ovládateľnosti. Kolesá má Forza z hliníkovej zliatiny, brzdy vpredu i vzadu kotúčové s ABS.

Nízka hmotnosť skútra uľahčuje ovládanie tak pri pomalej rýchlosti ako aj pri parkovaní, samozrejme aj pri vyšších rýchlostiach v meste alebo na bežných cestách. K stabilite prispieva aj rázvor kolies, ktorý je 1 490 mm. Za skvelú ovládateľnosť vďačí Forza geometrii – sklonu prednej vidlice 26,5° a závleku 89 mm.

Elektronicky riadený bezkartáčový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.

Zrýchlenie z pokoja je v prípade modelu Forza 125 na veľmi dobrej úrovni (0 – 200 m za iba 13,4 s) a vďaka vysokému výkonu v stredných otáčkach sa zlepšila dynamická akcelerácia pri typických mestských rýchlostiach medzi 40 a 60 km/h.

Pri jazde mimo mesta si Forza bez problémov udrží rýchlosť okolo 90 km/h a maximálnu rýchlosť má 108 km/h. Veľkou prednosťou skútra je nízka spotreba okolo 2,3 litra na sto kilometrov. Na plnú nádrž tak Forza prejde až 500 kilometrov.

Honda zatiaľ nezverejnila cenu modernizovaného modelu Forza 125.

1 Honda Forza 125 2 Honda Forza 125 3 Honda Forza 125 4 Honda Forza 125 5 Honda Forza 125 6 Honda Forza 125
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.
Wintercontact-ts-860
Zimné pneumatiky Continental aj tento rok preukázali svoje kvality. V testoch odborných médií a medzinárodných autoklubov získali skvelé hodnotenia a obsadili popredné miesta. Vo viacerých testoch hviezdila opakovane najmä pneumatika Continental WinterContact TS860. Redaktori vyzdvihovali jej vynikajúce vlastnosti na zasneženom aj mokrom povrchu, vyváženosť a bezpečnosť. Testovali sa aj celoročné pneumatiky. V jednom z testov bola pneumatika AllSeasonsContact ocenená najvyššou známkou "veľmi odporúčaná" a obsadila prvú priečku. Označili ju za Najlepšiu celoročnú pneumatiku na snehu.