Honda Forza 125: Do mesta i na výlet

Pondelok, 18 jún 2018

Modernizovaný skúter Honda Forza 125prichádza s novým vzhľadom, elektricky nastaviteľným štítom, LED smerovkami, má nový prístrojový panel, dve úplne nové farebné vyhotovenia, zväčšený odkladací priestor pod sedadlami a na prianie za dvojsedadlom 45-litrový kufrík prepojený s kľúčom Smart Key.

1 Honda Forza 125

Model Forza 125 je určená pre náročných európskych zákazníkov, ktorí od svojho stroja požadujú štýlovosť, atraktivitu, výkon a výbavu. Už pri svojom predstavení v roku 2015 všetky tieto očakávania naplnila a odvtedy sa neustále modernizuje. O obľúbenosti Forzy svedčí aj počet viac ako 30 000 predaných exemplárov.

Modernizovaná Honda Forza 125 okrem prepracovaného dizajnu dostala aj bohatšiu výbavu, napríklad elektricky výsuvný veterný štít v rozmedzí 140 milimetrov, diódové ukazovatele smeru, informačný systém medzi kruhovými analógovými prístrojmi. Odkladací priestor pod sedadlom je väčší a vojdú sa teraz doň namiesto jednej až dve ochranné prilby.

Motor skútra Honda Forza s vŕtaním 52,4 mm a zdvihom 57,9 mm má objem 125 cm3, štvorventilovú techniku, výkon 11 kW/15k pri 8500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 12,5 Nm pri 8250 otáčkach. Spojka je odstredivá suchá a prevodovka automatická typu V-Matic.

Rám modelu Forza je oceľový, teleskopická vidlica má priemer 33 mm a pruženie vzadu majú na starosti dva tlmiče s nastaviteľným predpätím. Nízka pohotovostná hmotnosť len 162 kg prispieva k agilite a ľahkej ovládateľnosti. Kolesá má Forza z hliníkovej zliatiny, brzdy vpredu i vzadu kotúčové s ABS.

Nízka hmotnosť skútra uľahčuje ovládanie tak pri pomalej rýchlosti ako aj pri parkovaní, samozrejme aj pri vyšších rýchlostiach v meste alebo na bežných cestách. K stabilite prispieva aj rázvor kolies, ktorý je 1 490 mm. Za skvelú ovládateľnosť vďačí Forza geometrii – sklonu prednej vidlice 26,5° a závleku 89 mm.

Elektronicky riadený bezkartáčový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.

Zrýchlenie z pokoja je v prípade modelu Forza 125 na veľmi dobrej úrovni (0 – 200 m za iba 13,4 s) a vďaka vysokému výkonu v stredných otáčkach sa zlepšila dynamická akcelerácia pri typických mestských rýchlostiach medzi 40 a 60 km/h.

Pri jazde mimo mesta si Forza bez problémov udrží rýchlosť okolo 90 km/h a maximálnu rýchlosť má 108 km/h. Veľkou prednosťou skútra je nízka spotreba okolo 2,3 litra na sto kilometrov. Na plnú nádrž tak Forza prejde až 500 kilometrov.

Honda zatiaľ nezverejnila cenu modernizovaného modelu Forza 125.

1 Honda Forza 125 2 Honda Forza 125 3 Honda Forza 125 4 Honda Forza 125 5 Honda Forza 125 6 Honda Forza 125
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.