Honda Forza 125: Do mesta i na výlet

Pondelok, 18 jún 2018

Modernizovaný skúter Honda Forza 125prichádza s novým vzhľadom, elektricky nastaviteľným štítom, LED smerovkami, má nový prístrojový panel, dve úplne nové farebné vyhotovenia, zväčšený odkladací priestor pod sedadlami a na prianie za dvojsedadlom 45-litrový kufrík prepojený s kľúčom Smart Key.

1 Honda Forza 125

Model Forza 125 je určená pre náročných európskych zákazníkov, ktorí od svojho stroja požadujú štýlovosť, atraktivitu, výkon a výbavu. Už pri svojom predstavení v roku 2015 všetky tieto očakávania naplnila a odvtedy sa neustále modernizuje. O obľúbenosti Forzy svedčí aj počet viac ako 30 000 predaných exemplárov.

Modernizovaná Honda Forza 125 okrem prepracovaného dizajnu dostala aj bohatšiu výbavu, napríklad elektricky výsuvný veterný štít v rozmedzí 140 milimetrov, diódové ukazovatele smeru, informačný systém medzi kruhovými analógovými prístrojmi. Odkladací priestor pod sedadlom je väčší a vojdú sa teraz doň namiesto jednej až dve ochranné prilby.

Motor skútra Honda Forza s vŕtaním 52,4 mm a zdvihom 57,9 mm má objem 125 cm3, štvorventilovú techniku, výkon 11 kW/15k pri 8500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 12,5 Nm pri 8250 otáčkach. Spojka je odstredivá suchá a prevodovka automatická typu V-Matic.

Rám modelu Forza je oceľový, teleskopická vidlica má priemer 33 mm a pruženie vzadu majú na starosti dva tlmiče s nastaviteľným predpätím. Nízka pohotovostná hmotnosť len 162 kg prispieva k agilite a ľahkej ovládateľnosti. Kolesá má Forza z hliníkovej zliatiny, brzdy vpredu i vzadu kotúčové s ABS.

Nízka hmotnosť skútra uľahčuje ovládanie tak pri pomalej rýchlosti ako aj pri parkovaní, samozrejme aj pri vyšších rýchlostiach v meste alebo na bežných cestách. K stabilite prispieva aj rázvor kolies, ktorý je 1 490 mm. Za skvelú ovládateľnosť vďačí Forza geometrii – sklonu prednej vidlice 26,5° a závleku 89 mm.

Elektronicky riadený bezkartáčový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.

Zrýchlenie z pokoja je v prípade modelu Forza 125 na veľmi dobrej úrovni (0 – 200 m za iba 13,4 s) a vďaka vysokému výkonu v stredných otáčkach sa zlepšila dynamická akcelerácia pri typických mestských rýchlostiach medzi 40 a 60 km/h.

Pri jazde mimo mesta si Forza bez problémov udrží rýchlosť okolo 90 km/h a maximálnu rýchlosť má 108 km/h. Veľkou prednosťou skútra je nízka spotreba okolo 2,3 litra na sto kilometrov. Na plnú nádrž tak Forza prejde až 500 kilometrov.

Honda zatiaľ nezverejnila cenu modernizovaného modelu Forza 125.

1 Honda Forza 125 2 Honda Forza 125 3 Honda Forza 125 4 Honda Forza 125 5 Honda Forza 125 6 Honda Forza 125
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
BMW C400 X
Výstava motocyklov a lodí v priestoroch bratislavskej Incheby na pravom brehu Dunaja otvorí svoje brány vo štvrtok 14. marca a potrvá do nedele 17. marca. Veľkosťou výstavnej plochy i množstvom vystavovaných exponátov je najväčšia na Slovensku. Aj teraz sa na nej predstavia mnohé novinky zo sveta dvoch kolies a motoristického športu, tiež zo sveta lodí. Na ploche 22 000 m² sa tentoraz predstaví 142 vystavovateľov v zastúpení najznámejších i menej známych značiek motocyklov a výrobcov lodí. Súčasťou podujatia bude aj bohatý sprievodný program.
Richard Sikyna
Motokros má aj s naším jazdcom Richardom Šikyňom za sebou otváracie preteky, ktoré sa konali vo vzdialenej Argentíne. Na náročnej trati v triede MX2 do 250 cm³ si v prvej jazde vybojoval za 19. miesto prvé dva body do hodnotenia majstrovstiev sveta, v druhej skončil 21. a tesne mu unikol aspoň bod. Pre lepší výsledok si mladý Slovák musí zlepšiť štart, ktorý v oboch jazdách nemal najlepší, čo sa odrazilo v umiestnení. Pre Richarda Šikyňu, mladého jazdca z Oravy, to bol sľubný začiatok sezóny. Spokojnosť s jeho účinkovaním vyjadril jeho manažér Peter Kolek z MX Slovakia i Jiří Jankovský, manažér českého tímu JD Gunex KTM RT, za ktorý Šikyňa v seriáli štartuje.
Jaguar I-Pace
Sedem finalistov čakalo v nultý deň ženevského autosalónu na verdikt poroty zloženej z novinárov. Len jeden z nich však získa poctu európske Auto roka 2019. Šance odniesť si zo Ženevy lákavú a cenenú trofej mali Alpine A110, Citroën C5 Aircross, Ford Focus, Jaguar I-Pace, Kia Ceed, Mercedes-Benz triedy A a Peugeot 508. Rôznorodosť finalistov zamotávala hlavy porotcov, takže určiť víťaza nebolo jednoduché. Prejavilo sa to aj vo výsledku, keď po sčítaní hlasov mali britský čisto elektrický Jaguar I-Pace a francúzsky športový automobil Alpine A110 zhodný počet 250 bodov. O víťazovi, ktorým je Jaguar I-Pace, rozhodli potom preferencie hlasujúcich v priamom dueli. V ňom získal britský automobil o dva body viac ako francúzsky, čo rozhodlo, že Autom roka 2019 je Jaguar I-Pace a druhý Alpine A110. Tretia je Kia Ceed (247 bodov), štvrtý Ford Focus (235), piaty Citroën C5 Aircross (210) , šiesty Peugeot 508 (192) a siedme miesto patrí Mercedesu triedy A (116).