Honda Forza 125: Do mesta i na výlet

Pondelok, 18 jún 2018

Modernizovaný skúter Honda Forza 125prichádza s novým vzhľadom, elektricky nastaviteľným štítom, LED smerovkami, má nový prístrojový panel, dve úplne nové farebné vyhotovenia, zväčšený odkladací priestor pod sedadlami a na prianie za dvojsedadlom 45-litrový kufrík prepojený s kľúčom Smart Key.

1 Honda Forza 125

Model Forza 125 je určená pre náročných európskych zákazníkov, ktorí od svojho stroja požadujú štýlovosť, atraktivitu, výkon a výbavu. Už pri svojom predstavení v roku 2015 všetky tieto očakávania naplnila a odvtedy sa neustále modernizuje. O obľúbenosti Forzy svedčí aj počet viac ako 30 000 predaných exemplárov.

Modernizovaná Honda Forza 125 okrem prepracovaného dizajnu dostala aj bohatšiu výbavu, napríklad elektricky výsuvný veterný štít v rozmedzí 140 milimetrov, diódové ukazovatele smeru, informačný systém medzi kruhovými analógovými prístrojmi. Odkladací priestor pod sedadlom je väčší a vojdú sa teraz doň namiesto jednej až dve ochranné prilby.

Motor skútra Honda Forza s vŕtaním 52,4 mm a zdvihom 57,9 mm má objem 125 cm3, štvorventilovú techniku, výkon 11 kW/15k pri 8500 otáčkach a najvyšší krútiaci moment 12,5 Nm pri 8250 otáčkach. Spojka je odstredivá suchá a prevodovka automatická typu V-Matic.

Rám modelu Forza je oceľový, teleskopická vidlica má priemer 33 mm a pruženie vzadu majú na starosti dva tlmiče s nastaviteľným predpätím. Nízka pohotovostná hmotnosť len 162 kg prispieva k agilite a ľahkej ovládateľnosti. Kolesá má Forza z hliníkovej zliatiny, brzdy vpredu i vzadu kotúčové s ABS.

Nízka hmotnosť skútra uľahčuje ovládanie tak pri pomalej rýchlosti ako aj pri parkovaní, samozrejme aj pri vyšších rýchlostiach v meste alebo na bežných cestách. K stabilite prispieva aj rázvor kolies, ktorý je 1 490 mm. Za skvelú ovládateľnosť vďačí Forza geometrii – sklonu prednej vidlice 26,5° a závleku 89 mm.

Elektronicky riadený bezkartáčový štartér je integrovaný priamo na koniec kľukového hriadeľa a slúži ako štartér aj ako alternátor. Vzhľadom na to, že motor roztáča priamo, odpadá všetok hluk daný zapojením prevodov či ozubených kolies.

Zrýchlenie z pokoja je v prípade modelu Forza 125 na veľmi dobrej úrovni (0 – 200 m za iba 13,4 s) a vďaka vysokému výkonu v stredných otáčkach sa zlepšila dynamická akcelerácia pri typických mestských rýchlostiach medzi 40 a 60 km/h.

Pri jazde mimo mesta si Forza bez problémov udrží rýchlosť okolo 90 km/h a maximálnu rýchlosť má 108 km/h. Veľkou prednosťou skútra je nízka spotreba okolo 2,3 litra na sto kilometrov. Na plnú nádrž tak Forza prejde až 500 kilometrov.

Honda zatiaľ nezverejnila cenu modernizovaného modelu Forza 125.

1 Honda Forza 125 2 Honda Forza 125 3 Honda Forza 125 4 Honda Forza 125 5 Honda Forza 125 6 Honda Forza 125
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.