Honda GL 1800 Gold Wing 2020: Zdokonalený cestovný luxus

Nedeľa, 15 december 2019

Honda GL1800 Gold Wing pre rok 2020, vlajková loď medzi cestovnými motocyklami, chce byť ešte komfortnejšia ako pred dvoma rokmi uvedený úplne nový model, ktorého základom zostal plochý šesťvalcový motor a ktorý oproti predchodcovi dostal vtedy ešte bohatšiu výbavu a športovejšiu vizáž.

1-GoldWing-Tour-DCT-Airbag
Nová Honda GL1800 GoldWing Tour DCT airbag modelový rok 2020

Nová Honda GL 1800 Gold Wing vychádza z platformy zdieľajúcej rovnaký motor a podvozok ako základný model GL1800 Gold Wing a verzia Tour vybavená vrchným kufrom a airbagom. Obe verzie sa budú ponúkať so šesťstupňovou prevodovkou s ručným radením a taktiež s dvojspojkovou prevodovkou DCT, ktorá ponúka ešte väčšiu variabilitu a komfort.

Už model z roku 2018 mal radikálne zníženú hmotnosť, dostal nový rám, vynovené zavesenie predného kolesa, systém Apple CarPlay, elektricky ovládaný ochranný plexi štít, inteligentný kľúč SmartKey, štyri jazdné režimy, systém HillStartAssist pre rozjazd do kopca a systém nastaviteľnej kontroly trakcie (HSTC). Novinkou boli aj štyri ventily v každom z valcov jeho šesťvalcového motora.

Honda GL1800 Gold Wing modelový rok 2020 pridáva ďalšie novinky výbavy a doladenie techniky. Obe verzie pre rok 2020 získali vylepšenie systému vstrekovania paliva, nastavenie dvojspojkovej prevodovky DCT, ktoré zlepšuje manévrovateľnosť v nízkych rýchlostiach a prepracované odpruženie pri verzii Tour.

Manuálna prevodovka je šesťstupňová, zatiaľ čo prevodovka DCT disponuje 7 prevodovými stupňami. Charakter ovládania spojok, rýchlosť radenia a úrovne otáčok pre radenie a podraďovanie sú prispôsobené pre jednotlivé jazdné režimy. Prevodovka disponuje taktiež funkciou pomalého sa posúvania vpred aj vzad.

Sedadlá jazdca a spolujazdca sú oddelené a poskytujú dostatok komfortu pre celodennú jazdu. Verzia Gold Wing Tour je štandardne vybavená osvetlením LED diódami, hmlovými svetlami a dvomi USB konektormi. Samozrejmosťou je tempomat. Pri použití diaľkových svetiel vzniká stereoskopický dojem. Predné ukazovatele smeru sú umiestnené v spätných zrkadlách a majú funkciu automatickej deaktivácie.

Novinkou je ponuka nových farieb. Novou je čierna matná pre verziu GL1800 Gold Win g s DCT a biela perleťová pre Gold Wing Tour s DCT a airbagom. Strieborná je pre základný model GL1800 Gold Wing, čierna a červená pre Tour, sivá alebo červená s čiernou pre vrcholný model Tour s DCT a airbagom.

Pohonnou jednotkou je plochý šesťvalcový motor s protibežnými piestami s objemom 1833 cm³ má elektronicky riadené vstrekovanie paliva. Výkon je 93 kW (126 k) pri 5500 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 170 Nm pri 4500 otáčkach. Motocykel ponúka štyri jazdné režimy označené Tour, Sport, Econ a Rain. Sila na kolesá sa prenáša ako sme už spomenuli šesťstupňovou manuálnou alebo sedemstupňovou DCT prevodovkou. Objem palivovej nádrže je 21 litrov a spotreba paliva 5,6 l/100 km.

2-GoldWing-Tour-DCT
Už základný model GL1800 Gold Wing DCT má povesť bezkonkurenčného luxusu, kvality a komfortu
Honda GL1800 GoldWing pre rok 2020 však ponúka v prvom rade pocit maximálnej slobody, potešenie z jazdy a výkon, ktorý plne zodpovedá jeho štýlovému vzhľadu. Aerodynamicky tvarovaná kapotáž odvádza vzduch okolo jazdca a elektricky ovládaný plexi štít si jazdec môže individuálne nastaviť. Novinka má viacero praktických funkcií, ako je inteligentný kľúč SmartKey, technológia Apple arPlay či pripojenie smartfónu pomocou technológie Bluetooth.
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.
Šikyňa-Mantova2
Druhé podujatie z trojice pretekov seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove v stredu tento týždeň nevyšlo slovenskému jazdcovi Richardovi Šikyňovi (MX Slovakia/JD Gunnex KTM RT). Kvalifikácia sa pre slovenského reprezentanta nevyvíjala dobre, keď po problémoch s oboma motocyklami sa Šikyňovi nepodarilo zajazdiť ani jedno plnohodnotné rýchle kolo a tak nemohol nastúpiť do prvej jazdy. V druhej jazde po kontakte s iným jazdcom preteky začínal z konca štartového poľa a do cieľa prišiel na 26. mieste. V priebežnom hodnotení mu pred najbližšími nedeľnými pretekmi patrí 24. miesto.