Honda Jazz prvý raz so silným motorom

Streda, 23 august 2017

Honda ešte pred septembrovým frankfurtským autosalónom odhalila po modernizácii nový vzhľad najmenšej európskej Hondy, modelu Jazz. Okrem zmien dizajnu exteriéru a úprav interiéru dostáva Jazz aj nový 1,5 litrový motor s doteraz najsilnejším 130koňovým motorom.

1 Honda Jazz
Honda Jazz tretej generácie po facelifte dizajnu i interiéru a s novým motorom

Jazz tretej generácie po tom, ako sa v roku 2014 predstavil ako koncept na autosalóne v Paríži, na európsky trh prišiel na jeseň 2015. Teraz sa po dizajnových úpravách a zmenách interiéru, modernizovaný pre európsky trh, dostáva do predaja.

Nový vzhľad automobilu Honda Jazz odhalila automobilka ešte pred frankfurtským autosalónom. Okrem štýlových úprav exteriéru a dizajnu interiéru sa nový Jazz bude prvýkrát v Európe dodávať aj s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s výkonom 130 koní (96 kW).

Zmeny na karosérii sú viditeľné tak v prednej ako aj v zadnej partii karosérie. Napríklad v oblasti hlavných svetlometov, predného nárazníka, masky chladiča a štýlovejšími tvarmi podľa ostatných modelov značky. Na zadnej časti karosérie je hlavnou zmenou prepracovaný nárazník a trojdielny difúzor pod ním. Nový je aj modrý metalický lak Skyride Blue.

Tou najzásadnejšou zmenou v rámci modernizácie je rozšírená ponuka pohonných jednotiek o benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní (96 kW), teda s výkonom aký Jazz doteraz nikdy neponúkal. Na kolesá prednej nápravy ho prenáša bezstupňová prevodovka CVT, ktorá by pri akcelerácii mala podľa výrobcu lineárnejšie prenášať silu motora na vozovku. V ponuke však naďalej zostáva aj súčasný motor 1,3 i-VTEC s výkonom 102 koní (75 kW)

Nový 130koňový motor sa dodáva pre verzie v novej výbave Dynamic, ktorá je iná v tom, že má tenký spojler pod spodnou mriežkou predného nárazníka a trojdielny difúzor po zadným nárazníkom. Oba tieto prvky zvýrazňuje červená linkou.

Do výbavy Dynamic patria aj svetlomety LED, predné hmlové svetlá, spojler zadných dverí a 16palcové lesklé čierne zliatinové disky s pneumatikami 185/55. Interiér je vybavený jedinečným prúžkovaným čalúnením. Volant a radiaca páka sú potiahnuté kožou. Všetko je zvýraznené oranžovým stehovaním.

Do štandardnej výbavy modelu Jazz patrí tempomat, vyhrievané sedadlá, automatické svetlomety a bezpečnostný systém City-Brake Active. Vyššie výbavy majú navyše 7palcový informačný systém Honda Connect, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčový vstup a štartovanie a pokročilé bezpečnostné technológie ako je upozornenie pred čelnou kolíziou, vybočenie z jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.

1 Honda Jazz 2 Honda Jazz 3 Honda Jazz 4 Honda Jazz 5 Honda Jazz
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.