Honda Jazz prvý raz so silným motorom

Streda, 23 august 2017

Honda ešte pred septembrovým frankfurtským autosalónom odhalila po modernizácii nový vzhľad najmenšej európskej Hondy, modelu Jazz. Okrem zmien dizajnu exteriéru a úprav interiéru dostáva Jazz aj nový 1,5 litrový motor s doteraz najsilnejším 130koňovým motorom.

1 Honda Jazz
Honda Jazz tretej generácie po facelifte dizajnu i interiéru a s novým motorom

Jazz tretej generácie po tom, ako sa v roku 2014 predstavil ako koncept na autosalóne v Paríži, na európsky trh prišiel na jeseň 2015. Teraz sa po dizajnových úpravách a zmenách interiéru, modernizovaný pre európsky trh, dostáva do predaja.

Nový vzhľad automobilu Honda Jazz odhalila automobilka ešte pred frankfurtským autosalónom. Okrem štýlových úprav exteriéru a dizajnu interiéru sa nový Jazz bude prvýkrát v Európe dodávať aj s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s výkonom 130 koní (96 kW).

Zmeny na karosérii sú viditeľné tak v prednej ako aj v zadnej partii karosérie. Napríklad v oblasti hlavných svetlometov, predného nárazníka, masky chladiča a štýlovejšími tvarmi podľa ostatných modelov značky. Na zadnej časti karosérie je hlavnou zmenou prepracovaný nárazník a trojdielny difúzor pod ním. Nový je aj modrý metalický lak Skyride Blue.

Tou najzásadnejšou zmenou v rámci modernizácie je rozšírená ponuka pohonných jednotiek o benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní (96 kW), teda s výkonom aký Jazz doteraz nikdy neponúkal. Na kolesá prednej nápravy ho prenáša bezstupňová prevodovka CVT, ktorá by pri akcelerácii mala podľa výrobcu lineárnejšie prenášať silu motora na vozovku. V ponuke však naďalej zostáva aj súčasný motor 1,3 i-VTEC s výkonom 102 koní (75 kW)

Nový 130koňový motor sa dodáva pre verzie v novej výbave Dynamic, ktorá je iná v tom, že má tenký spojler pod spodnou mriežkou predného nárazníka a trojdielny difúzor po zadným nárazníkom. Oba tieto prvky zvýrazňuje červená linkou.

Do výbavy Dynamic patria aj svetlomety LED, predné hmlové svetlá, spojler zadných dverí a 16palcové lesklé čierne zliatinové disky s pneumatikami 185/55. Interiér je vybavený jedinečným prúžkovaným čalúnením. Volant a radiaca páka sú potiahnuté kožou. Všetko je zvýraznené oranžovým stehovaním.

Do štandardnej výbavy modelu Jazz patrí tempomat, vyhrievané sedadlá, automatické svetlomety a bezpečnostný systém City-Brake Active. Vyššie výbavy majú navyše 7palcový informačný systém Honda Connect, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčový vstup a štartovanie a pokročilé bezpečnostné technológie ako je upozornenie pred čelnou kolíziou, vybočenie z jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.

1 Honda Jazz 2 Honda Jazz 3 Honda Jazz 4 Honda Jazz 5 Honda Jazz
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.