Honda Jazz prvý raz so silným motorom

Streda, 23 august 2017

Honda ešte pred septembrovým frankfurtským autosalónom odhalila po modernizácii nový vzhľad najmenšej európskej Hondy, modelu Jazz. Okrem zmien dizajnu exteriéru a úprav interiéru dostáva Jazz aj nový 1,5 litrový motor s doteraz najsilnejším 130koňovým motorom.

1 Honda Jazz
Honda Jazz tretej generácie po facelifte dizajnu i interiéru a s novým motorom

Jazz tretej generácie po tom, ako sa v roku 2014 predstavil ako koncept na autosalóne v Paríži, na európsky trh prišiel na jeseň 2015. Teraz sa po dizajnových úpravách a zmenách interiéru, modernizovaný pre európsky trh, dostáva do predaja.

Nový vzhľad automobilu Honda Jazz odhalila automobilka ešte pred frankfurtským autosalónom. Okrem štýlových úprav exteriéru a dizajnu interiéru sa nový Jazz bude prvýkrát v Európe dodávať aj s 1,5-litrovým benzínovým motorom i-VTEC s výkonom 130 koní (96 kW).

Zmeny na karosérii sú viditeľné tak v prednej ako aj v zadnej partii karosérie. Napríklad v oblasti hlavných svetlometov, predného nárazníka, masky chladiča a štýlovejšími tvarmi podľa ostatných modelov značky. Na zadnej časti karosérie je hlavnou zmenou prepracovaný nárazník a trojdielny difúzor pod ním. Nový je aj modrý metalický lak Skyride Blue.

Tou najzásadnejšou zmenou v rámci modernizácie je rozšírená ponuka pohonných jednotiek o benzínový motor s objemom 1,5 litra s výkonom 130 koní (96 kW), teda s výkonom aký Jazz doteraz nikdy neponúkal. Na kolesá prednej nápravy ho prenáša bezstupňová prevodovka CVT, ktorá by pri akcelerácii mala podľa výrobcu lineárnejšie prenášať silu motora na vozovku. V ponuke však naďalej zostáva aj súčasný motor 1,3 i-VTEC s výkonom 102 koní (75 kW)

Nový 130koňový motor sa dodáva pre verzie v novej výbave Dynamic, ktorá je iná v tom, že má tenký spojler pod spodnou mriežkou predného nárazníka a trojdielny difúzor po zadným nárazníkom. Oba tieto prvky zvýrazňuje červená linkou.

Do výbavy Dynamic patria aj svetlomety LED, predné hmlové svetlá, spojler zadných dverí a 16palcové lesklé čierne zliatinové disky s pneumatikami 185/55. Interiér je vybavený jedinečným prúžkovaným čalúnením. Volant a radiaca páka sú potiahnuté kožou. Všetko je zvýraznené oranžovým stehovaním.

Do štandardnej výbavy modelu Jazz patrí tempomat, vyhrievané sedadlá, automatické svetlomety a bezpečnostný systém City-Brake Active. Vyššie výbavy majú navyše 7palcový informačný systém Honda Connect, zadnú parkovaciu kameru, bezkľúčový vstup a štartovanie a pokročilé bezpečnostné technológie ako je upozornenie pred čelnou kolíziou, vybočenie z jazdného pruhu a rozpoznávanie dopravných značiek.

1 Honda Jazz 2 Honda Jazz 3 Honda Jazz 4 Honda Jazz 5 Honda Jazz
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.