Honda: motocykle tried 500 a 750 pre rok 2016

Streda, 11 november 2015

Európska divízia spoločnosti Honda predstavuje tri modernizované modely z radu stredne veľkých motocyklov určených na denné jazdenie. Európsku výstavnú premiéru budú mať spolu s ďalšími modelmi tried 500 a 750 na výstave EICMA v Miláne v polovici novembra.

1 Honda CB500F
Modernizácia motocyklov Honda tried 500 a 750 sa dotkla dizajnu, ale aj motorov

Model Street bike CB500F pre rok 2016 má oproti doterajšiemu výraznejší dizajn, ktorý dodáva jeho univerzálnym vlastnostiam viac atraktivity. Novým na ňom je obnažený svalnatý vzhľad doplnený širokou ponukou šiestich výrazných farebných vyhotovení. Má nový LED svetlomet a zadné združené svetlo, väčšiu 16,7-litrovú palivovú nádrž, nastaviteľné predpätie prednej vidlice a brzdovej páčky, a nový ľahší tlmič výfuku.

Zmenami prešiel aj cenovo dostupný a atraktívny naháč NC750S. Zmeny na ňom pre modelový rok 2016 zahŕňajú nový LCD prístrojový panel s možnosťou zmeny farby podsvietenia, krátku päťuholníkovú koncovku výfuku, ktorá pridáva zvuku motora výraznejšie hlbšie tóny a tri úrovne športového režimu S (ak má dvojspojkovú prevodovku DCT), s ktorými sa stroj dokáže lepšie prispôsobiť rôznym štýlom a scenárom jazdy. Honda NC750S pridáva aj dve nové dvojfarebné vyhotovenia Special Edition s LED svetlami. Má tiež úspornejší radový dvojvalcový motor, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4.

2 Honda CB 500F
Honda CB500F uchváti čistým štýlom a jazdca poteší dokonalým pôžitkom z jazdy

Tretím inovovaným modelom Hondy pre rok 2016 je jedinečná Integra. Tento model spája v sebe dynamické výkony motocykla s komfortom a praktickosťou skútra. Prešiel množstvom zmien, ktoré teraz viac zvýrazňujú jeho prémiový charakter. Nové na ňom sú LED svetlá vpredu aj vzadu, má novú prednú vidlicu Showa s dvojitým prietokovým ventilom a LCD prístrojový panel s možnosťou zmeny farebného podsvietenia.

Integra podobne ako naháč NC 750S má tri úrovne športového režimu S (ak je vybavený dvojspojkovou prevodovkou DCT), s ktorými sa Integra dokáže lepšie prispôsobiť rôznym štýlom jazdy. Modernizovaný model pre rok 2016 má tiež úspornejší radový dvojvalcový motor, ktorý spĺňa emisnú normu Euro 4.

3 Honda CB500F
Motocykle Honda vynikajú špičkovou technikou, kultivovanými a výkonnými motormi

Viacero modelov Honda kategórií 500 cm³ a 750 cm³ bude tento japonský motocyklový výrobca vystavovať na veľtrhu EICMA v Miláne, ktorý sa bude konať od 17. do 22. novembra.

4 Honda CB500F
Motocykle Honda plnia túžby ľudí po vzrušujúcich zážitkoch z jazdy na dvoch kolesách

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.