Honda: nový pretekársky špeciál

Štvrtok, 21 január 2010

Honda po odchode z formuly 1 má nový pretekársky špeciál HSV-010 GT. Zúčastní sa s ním domáceho majstrovského seriálu Super GT v kategórii GT500, a to už s najväčšou pravdepodobnosťou v tomto roku. Žeby nový špeciál bol náhradou za pôvodne zamýšľaný superšport s desaťvalcovým vidlicovým motorom, ktorý mal podľa plánov Hondy nahradiť slávny model NSX?

Honda HSV-010 GT

Nový špeciál HSV-010 GT vyzerá úžasne a je každým cólom športový. Poháňa ho kvapalinou chladený nepreplňovaný vidlicový osemvalec (so suchou kľukovou skriňou) s elektronicky riadeným vstrekovaním. Pri vŕtaní 93 mm a zdvihu 62,5 mm zdvihový objem činí 3397 cm³, dosahuje najvyšší výkon 500 koní a krútiaci moment 392 Nm. Konštruktéri ho umiestnili pozdĺžne pred zadnú nápravu. Prenos sily na kolesá sa deje prostredníctvom sekvenčnej prevodovky s radením pádlami pod volantom. Riadenie je hrebeňové s elektrickým posilňovačom.

Pretekársky špeciál má vzdialenosť medzi nápravami 2700 mm, je dlhý 4675 mm, široký 2000 mm a výšku výrobca nezverejnil. Vážiť by mal minimálne 1100 kg. Zavesenie kolies vpredu je na dvojitých priečnych ramenách, vzadu sa uvádza skrutná tyč. Brzdy hydraulické, na všetkých kolesách kotúčové s vnútorným chladením a obutie vpredu 330/40 R 18, vzadu 330/45 R17.

Technické údaje Hondy HSV-010 GT

Rozmery, hmotnosťDĺžka/šírka/výška (mm)4675/2000/(nezverejnená)
Rázvor (mm)2700
Hmotnosť (kg)Min. 1100
MotorOznačenie motoraHR10EG
UsporiadanieV8 s atmosfér. plnením, vodou chladený
Uhol rozovretia valcov90°
RozvodDOHC: 4 ventily na valec
Zdvihový objem (cm³)3397
Vŕtanie / zdvih (mm)93,0 / 62,5
Stupeň kompresie(nezverejnený)
Maximálny výkon kW [k]Minimálne. 370 [500] podľa prevedenia
Max. krút. mom. (Nm)Minimálne. 392 [40,0] podľa prevedenia
Škrtiaca klapkaMechanicky ovládaná
Palivový systémElektr. riad. vstrekovanie Honda PGM-FI
PalivoBenzín
MazanieSo suchou kľukovou skriňou
Prevodovka, riadenie a podvozokPrevodovkaSekvenčná
RadeniePáčky pod volantom
RadenieHrebeňové s elektrickým posilňovačom
Pneumatiky p/z330/40R18 - 330/45R17
BrzdyHydraulické, vzduchom chladené
Zavesenie kolies vpreduDvojitý lichobežník
Zavesenie kolies vzaduSkrutná tyč

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."