Honda NSX Concept v Detroite

Streda, 06 február 2013

Americká pobočka spoločnosti Honda predstavia na autosalóne v Detroite nový prototyp NSX Concept, ktorý je ďalšou fázou vo vývoji dizajnu a vzhľadu novej generácie superšportového automobilu. Tentoraz vrátane prvého náhľadu na možný vzhľad interiéru.

Honda NSX Concept
Honda NSX sa vracia. Po pôvodnom modeli príde budúci rok úplne nový superšport.

Honda NSX sa začala vyrábať v roku 1990 a posledné exempláre sa vyrobili v roku 2005. Za celých pätnásť rokov výroby podstúpilo športové kupé NSX iba jeden menší facelif v roku 2001. Spolu sa modelov NSX vyrobilo takmer 19 tisíc kusov. Ku koncu výroby sa na pohon NSX používal jeden z dvoch vidlicových šesťvalcov, ktorý bol uložený pred zadnou nápravou. Základný trojliter mal výkon 255 koní, väčší s objemom 3,2 litra 280 koní.

Dlho ohlasovaný nástupca Hondy NSX, predstavený teraz na autosalóne v Detroite pod značkou Acura, čo je americká odnož Hondy, bude vystavovaný aj v marci na autosalóne v Ženeve. Tu pravdaže, pod značkou Honda.

Dizajn zostáva pozoruhodne verný pôvodnému štylistickému konceptu, zachováva si svoje nízke a široké rozmery s dynamickými a zvodnými proporciami, ktoré sú zvýraznené čistými, modernými a jednoduchými povrchmi spolu s elegantnými hranami, z ktorých vyžaruje charakter superšportového vozidla a prítomnosť najmodernejších technológií.

Koncept Hondy NSX ukazuje náhľad na možný dizajn interiéru novej generácie NSX. Medzi hlavné prednosti interiéru patrí vynikajúci výhľad, perfektná pozícia za volantom a intuitívne rozhranie "Simple Sports Interface", ktoré minimalizuje množstvo prvkov v interiéri a umožňuje vodičovi plne sa sústrediť na jazdu.

Aby bolo možné vytvoriť nový druh športového vozidla, ktorý by v sebe spájal dynamické schopnosti superšportu s priaznivými ekologickými parametrami, bude

Nový NSX bude poháňať uprostred uložený motor V6 s priamym vstrekovaním paliva, ktorý bude spojený s hybridným systémom Honda Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Aký bude mať výkon, o tom Honda zatiaľ nehovorí.

Nová Honda NSX sa bude vyrábať v novej výrobnej továrni Hondy v centrálnom Ohiu.

Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.