Honda NSX Concept v Detroite

Streda, 06 február 2013

Americká pobočka spoločnosti Honda predstavia na autosalóne v Detroite nový prototyp NSX Concept, ktorý je ďalšou fázou vo vývoji dizajnu a vzhľadu novej generácie superšportového automobilu. Tentoraz vrátane prvého náhľadu na možný vzhľad interiéru.

Honda NSX Concept
Honda NSX sa vracia. Po pôvodnom modeli príde budúci rok úplne nový superšport.

Honda NSX sa začala vyrábať v roku 1990 a posledné exempláre sa vyrobili v roku 2005. Za celých pätnásť rokov výroby podstúpilo športové kupé NSX iba jeden menší facelif v roku 2001. Spolu sa modelov NSX vyrobilo takmer 19 tisíc kusov. Ku koncu výroby sa na pohon NSX používal jeden z dvoch vidlicových šesťvalcov, ktorý bol uložený pred zadnou nápravou. Základný trojliter mal výkon 255 koní, väčší s objemom 3,2 litra 280 koní.

Dlho ohlasovaný nástupca Hondy NSX, predstavený teraz na autosalóne v Detroite pod značkou Acura, čo je americká odnož Hondy, bude vystavovaný aj v marci na autosalóne v Ženeve. Tu pravdaže, pod značkou Honda.

Dizajn zostáva pozoruhodne verný pôvodnému štylistickému konceptu, zachováva si svoje nízke a široké rozmery s dynamickými a zvodnými proporciami, ktoré sú zvýraznené čistými, modernými a jednoduchými povrchmi spolu s elegantnými hranami, z ktorých vyžaruje charakter superšportového vozidla a prítomnosť najmodernejších technológií.

Koncept Hondy NSX ukazuje náhľad na možný dizajn interiéru novej generácie NSX. Medzi hlavné prednosti interiéru patrí vynikajúci výhľad, perfektná pozícia za volantom a intuitívne rozhranie "Simple Sports Interface", ktoré minimalizuje množstvo prvkov v interiéri a umožňuje vodičovi plne sa sústrediť na jazdu.

Aby bolo možné vytvoriť nový druh športového vozidla, ktorý by v sebe spájal dynamické schopnosti superšportu s priaznivými ekologickými parametrami, bude

Nový NSX bude poháňať uprostred uložený motor V6 s priamym vstrekovaním paliva, ktorý bude spojený s hybridným systémom Honda Sport Hybrid SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive). Aký bude mať výkon, o tom Honda zatiaľ nehovorí.

Nová Honda NSX sa bude vyrábať v novej výrobnej továrni Hondy v centrálnom Ohiu.

Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept Honda NSX Concept
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.