Honda NSX: Hybrid na každý deň, ale aj pekelný superšport

Streda, 18 marec 2020

Honda pri predstavovaní modelov pre rok 2020 uviedla aj superšportovú Hondu NSX, ktorá stojí na vrchole ponuky japonskej značky.

honda-nsx
Honda NSX v novom laku IndyYellow Pearl II nadväzuje na farebný odtieň pôvodných modelov Honda NSX a Honda S2000

Vrcholným modelom v ponuke športových automobilov Honda je hybridný NSX. Model pre rok 2020 sa predstavil v novom laku IndyYellow Pearl II, čo je farebné dedičstvo, ktoré sa v minulosti používalo na pôvodných kultových modeloch NSX a S2000 v Európe.

Dizajn karosérie je navrhnutý bez nápadných spojlerov tak, aby bol aerodynamicky maximálne účinný a každý diel vytváral prítlak alebo privádzal vzduch k motoru. Napriek svojej výške len 1,2 metra sa do NSX celkom dobre nastupuje, aj vďaka praktickým klasickým krídlovým dverám.

Automobilka o tomto modeli hovorí, že systém NSX bol navrhnutý tak, aby do segmentu super áut priniesol New Sports eXperience, teda novú športovú skúsenosť, a že má byť dokonalým vyjadrením filozofie spoločnosti Honda o tom ako superšport má vyzerať a ako má jazdiť.

Honda NSX poslednej generácie je následníkom modelu NSX, ktorý sa vyrábal v rokoch 1900 až 2005, v tom čase najvýkonnejšieho športového automobilu japonskej automobilky Honda. Nová generácia NSX sleduje úplne nové smerovanie tohto výkonného superšportového automobilu Honda a jeho zameranie na človeka.

Dvojdverové kupé poháňa hybridná pohonná jednotka a poháňa všetky kolesá. Základom je dvakrát preplňovaný vidlicový benzínový šesťvalec s objemom 3,5 litra s výkonom 373 kW (550 Nm) a trojica elektromotorov – predný (35 kW, 147 Nm) a dva zadné (27 a 27 kW, 74 a 74 Nm). Systémový výkon pohonnej jednotky je 427 kW a 646 Nm. Na vozovku ho prenáša výlučne deväťstupňová dvojspojková prevodovka.

Honda o svojom modeli NSX hovorí, že sú v ňom štyri autá v jednom. To vzhľadom na štyri jazdné režimy: Quiet – pre komfortnú jazdu a nízku spotrebu, Sport – na každodenné používanie, aj ostrejšiu jazdu, Sport+ – ostrá jazda a zvuková odozva, a Track – pre jazdu na pretekárskom okruhu.

Honda NSX je dlhá 4487 mm, šírku má1939 mm a na výšku meria 1204 mm. Pohotovostná hmotnosť je 1847 kg a kombinovaná spotreba benzínu 10,0 l/100 km.

Honda NSX sa v Európe predáva len na ôsmich predajných miestach, najbližšie k Slovensku je to Nemecko (v Rakúsku a v ČR sa NSX nepredáva), ktoré má dvoch predajcov. Cena Hondy NSX je okolo 195 tisíc eur.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."
Sikyna
Posledné podujatie série troch pretekov majstrovstiev sveta v motokrose v talianskej Mantove dopadlo pre slovenského reprezentanta Richarda Šikyňu lepšie ako tie predchádzajúce. V meranom tréningu zajazdil 18. najrýchlejší čas a v popoludňajších pretekoch si potom vyjazdil 6 bodov do hodnotenia svetového šampionátu, keď v dvoch po sebe idúcich pretekoch bodoval na 17. a 19. mieste. Vynieslo mu to celkové 21. miesto a v priebežnom hodnotení seriálu je so ziskom 58 bobov na 26. pozícii.