Honda NSX: Výroba sa rozbehne v apríli

Sobota, 19 marec 2016

Honda už pred rokom predstavila Ženeve v európskej premiére hybridný superšport druhej generácie NSX. Aj keď sa uvažovalo, že sériová výroba nového modelu sa začne v roku 2015, je z toho až tohtoročný apríl. Kde inde ako v USA, v novom závode spoločnosti Honda v Marysville v štáte Ohio. K zákazníkom sa nová Honda NSX dostane na jeseň tohto roku.

Honda NSX
Druhá generácia superšportového kupé Honda NSX sa dlho pripravovala. Teraz je tu a je to úžasný automobil, neočakávane výkonný a rýchli. Honda sa ním skutočne predviedla!

V americkom Ohio spustí výrobu nového modelu nový výrobný závod Performance Manufacturing Centre (PMC), ktorý Honda postavila výlučne na výrobu najnovšieho modelu NSX. Základnou úlohou tohto závodu je výroba malých sérií špeciálnych vozidiel. Spĺňa požiadavky na kombináciu vysokokvalitného spracovania novej generácie a kvality novými prístupmi ku konštrukcii, lakovaniu, montáže a kontrole kvality.

Model NSX sa bude celý vyrábať výlučne v závode PMC, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na jedinečnú karosériu vozidla NSX pozostávajúcu z viacerých materiálov a jeho priestorovú konštrukciu spevnenú hliníkom. V závode v Ohio bude pracovať približne 100 spolupracovníkov.

"Všetko inovatívne zmýšľanie a tvrdá práca, ktorú sme vynaložili na vybudovanie tohto supermoderného výrobného závodu, splnilo náš cieľ skonštruovať superauto v Amerike," povedal hlavný vedúci inžinier projektu závodu PMC Clement D' Souza, ktorý riadil budovanie závodu.

Športové kupé NSX dosiahne 100 km/h tesne za hranicou troch sekúnd a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Vďačí za to zážihovému motoru V6 s objemom 3,5 litra, ktorý je pred zadnou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy cez 9stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Dosahuje výkon 503 k (373 kW) v rozsahu 6500 až 7500 otáčok za minútu a 550 Nm od 2000 do 6000 otáčok. Pomáhajú mu aj tri elektromotory, jeden je vzadu pri jednotke V6 (má 35 kW a 148 Nm) a dva vpredu (každá má 27 kW a 73 Nm), ktorú poháňajú kolesá prednej nápravy. Celkový výkon Hondy NSX je potom 582 k (428 kW).

Honda vystavovala v Ženeve svoj superšport NSX aj tento rok. Tu prezradila aj cenu tohto modelu, ktorá nebude nízka. V Nemecku to má byť tesne pod hranicou 182 tisíc eur, čo by kupujúcemu stačilo napríklad na Porsche 911 GT a navyše by mohol ísť ešte aj na celkom slušnú dovolenku. Podobne lacnejší je aj superšport od Audi, model R8.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.