Honda NSX: Výroba sa rozbehne v apríli

Sobota, 19 marec 2016

Honda už pred rokom predstavila Ženeve v európskej premiére hybridný superšport druhej generácie NSX. Aj keď sa uvažovalo, že sériová výroba nového modelu sa začne v roku 2015, je z toho až tohtoročný apríl. Kde inde ako v USA, v novom závode spoločnosti Honda v Marysville v štáte Ohio. K zákazníkom sa nová Honda NSX dostane na jeseň tohto roku.

Honda NSX
Druhá generácia superšportového kupé Honda NSX sa dlho pripravovala. Teraz je tu a je to úžasný automobil, neočakávane výkonný a rýchli. Honda sa ním skutočne predviedla!

V americkom Ohio spustí výrobu nového modelu nový výrobný závod Performance Manufacturing Centre (PMC), ktorý Honda postavila výlučne na výrobu najnovšieho modelu NSX. Základnou úlohou tohto závodu je výroba malých sérií špeciálnych vozidiel. Spĺňa požiadavky na kombináciu vysokokvalitného spracovania novej generácie a kvality novými prístupmi ku konštrukcii, lakovaniu, montáže a kontrole kvality.

Model NSX sa bude celý vyrábať výlučne v závode PMC, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na jedinečnú karosériu vozidla NSX pozostávajúcu z viacerých materiálov a jeho priestorovú konštrukciu spevnenú hliníkom. V závode v Ohio bude pracovať približne 100 spolupracovníkov.

"Všetko inovatívne zmýšľanie a tvrdá práca, ktorú sme vynaložili na vybudovanie tohto supermoderného výrobného závodu, splnilo náš cieľ skonštruovať superauto v Amerike," povedal hlavný vedúci inžinier projektu závodu PMC Clement D' Souza, ktorý riadil budovanie závodu.

Športové kupé NSX dosiahne 100 km/h tesne za hranicou troch sekúnd a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Vďačí za to zážihovému motoru V6 s objemom 3,5 litra, ktorý je pred zadnou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy cez 9stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Dosahuje výkon 503 k (373 kW) v rozsahu 6500 až 7500 otáčok za minútu a 550 Nm od 2000 do 6000 otáčok. Pomáhajú mu aj tri elektromotory, jeden je vzadu pri jednotke V6 (má 35 kW a 148 Nm) a dva vpredu (každá má 27 kW a 73 Nm), ktorú poháňajú kolesá prednej nápravy. Celkový výkon Hondy NSX je potom 582 k (428 kW).

Honda vystavovala v Ženeve svoj superšport NSX aj tento rok. Tu prezradila aj cenu tohto modelu, ktorá nebude nízka. V Nemecku to má byť tesne pod hranicou 182 tisíc eur, čo by kupujúcemu stačilo napríklad na Porsche 911 GT a navyše by mohol ísť ešte aj na celkom slušnú dovolenku. Podobne lacnejší je aj superšport od Audi, model R8.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.