Honda NSX: Výroba sa rozbehne v apríli

Sobota, 19 marec 2016

Honda už pred rokom predstavila Ženeve v európskej premiére hybridný superšport druhej generácie NSX. Aj keď sa uvažovalo, že sériová výroba nového modelu sa začne v roku 2015, je z toho až tohtoročný apríl. Kde inde ako v USA, v novom závode spoločnosti Honda v Marysville v štáte Ohio. K zákazníkom sa nová Honda NSX dostane na jeseň tohto roku.

Honda NSX
Druhá generácia superšportového kupé Honda NSX sa dlho pripravovala. Teraz je tu a je to úžasný automobil, neočakávane výkonný a rýchli. Honda sa ním skutočne predviedla!

V americkom Ohio spustí výrobu nového modelu nový výrobný závod Performance Manufacturing Centre (PMC), ktorý Honda postavila výlučne na výrobu najnovšieho modelu NSX. Základnou úlohou tohto závodu je výroba malých sérií špeciálnych vozidiel. Spĺňa požiadavky na kombináciu vysokokvalitného spracovania novej generácie a kvality novými prístupmi ku konštrukcii, lakovaniu, montáže a kontrole kvality.

Model NSX sa bude celý vyrábať výlučne v závode PMC, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na jedinečnú karosériu vozidla NSX pozostávajúcu z viacerých materiálov a jeho priestorovú konštrukciu spevnenú hliníkom. V závode v Ohio bude pracovať približne 100 spolupracovníkov.

"Všetko inovatívne zmýšľanie a tvrdá práca, ktorú sme vynaložili na vybudovanie tohto supermoderného výrobného závodu, splnilo náš cieľ skonštruovať superauto v Amerike," povedal hlavný vedúci inžinier projektu závodu PMC Clement D' Souza, ktorý riadil budovanie závodu.

Športové kupé NSX dosiahne 100 km/h tesne za hranicou troch sekúnd a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Vďačí za to zážihovému motoru V6 s objemom 3,5 litra, ktorý je pred zadnou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy cez 9stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Dosahuje výkon 503 k (373 kW) v rozsahu 6500 až 7500 otáčok za minútu a 550 Nm od 2000 do 6000 otáčok. Pomáhajú mu aj tri elektromotory, jeden je vzadu pri jednotke V6 (má 35 kW a 148 Nm) a dva vpredu (každá má 27 kW a 73 Nm), ktorú poháňajú kolesá prednej nápravy. Celkový výkon Hondy NSX je potom 582 k (428 kW).

Honda vystavovala v Ženeve svoj superšport NSX aj tento rok. Tu prezradila aj cenu tohto modelu, ktorá nebude nízka. V Nemecku to má byť tesne pod hranicou 182 tisíc eur, čo by kupujúcemu stačilo napríklad na Porsche 911 GT a navyše by mohol ísť ešte aj na celkom slušnú dovolenku. Podobne lacnejší je aj superšport od Audi, model R8.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.