Honda NSX: Výroba sa rozbehne v apríli

Sobota, 19 marec 2016

Honda už pred rokom predstavila Ženeve v európskej premiére hybridný superšport druhej generácie NSX. Aj keď sa uvažovalo, že sériová výroba nového modelu sa začne v roku 2015, je z toho až tohtoročný apríl. Kde inde ako v USA, v novom závode spoločnosti Honda v Marysville v štáte Ohio. K zákazníkom sa nová Honda NSX dostane na jeseň tohto roku.

Honda NSX
Druhá generácia superšportového kupé Honda NSX sa dlho pripravovala. Teraz je tu a je to úžasný automobil, neočakávane výkonný a rýchli. Honda sa ním skutočne predviedla!

V americkom Ohio spustí výrobu nového modelu nový výrobný závod Performance Manufacturing Centre (PMC), ktorý Honda postavila výlučne na výrobu najnovšieho modelu NSX. Základnou úlohou tohto závodu je výroba malých sérií špeciálnych vozidiel. Spĺňa požiadavky na kombináciu vysokokvalitného spracovania novej generácie a kvality novými prístupmi ku konštrukcii, lakovaniu, montáže a kontrole kvality.

Model NSX sa bude celý vyrábať výlučne v závode PMC, ktorý bol navrhnutý s ohľadom na jedinečnú karosériu vozidla NSX pozostávajúcu z viacerých materiálov a jeho priestorovú konštrukciu spevnenú hliníkom. V závode v Ohio bude pracovať približne 100 spolupracovníkov.

"Všetko inovatívne zmýšľanie a tvrdá práca, ktorú sme vynaložili na vybudovanie tohto supermoderného výrobného závodu, splnilo náš cieľ skonštruovať superauto v Amerike," povedal hlavný vedúci inžinier projektu závodu PMC Clement D' Souza, ktorý riadil budovanie závodu.

Športové kupé NSX dosiahne 100 km/h tesne za hranicou troch sekúnd a maximálna rýchlosť je 300 km/h. Vďačí za to zážihovému motoru V6 s objemom 3,5 litra, ktorý je pred zadnou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy cez 9stupňovú dvojspojkovú prevodovku. Dosahuje výkon 503 k (373 kW) v rozsahu 6500 až 7500 otáčok za minútu a 550 Nm od 2000 do 6000 otáčok. Pomáhajú mu aj tri elektromotory, jeden je vzadu pri jednotke V6 (má 35 kW a 148 Nm) a dva vpredu (každá má 27 kW a 73 Nm), ktorú poháňajú kolesá prednej nápravy. Celkový výkon Hondy NSX je potom 582 k (428 kW).

Honda vystavovala v Ženeve svoj superšport NSX aj tento rok. Tu prezradila aj cenu tohto modelu, ktorá nebude nízka. V Nemecku to má byť tesne pod hranicou 182 tisíc eur, čo by kupujúcemu stačilo napríklad na Porsche 911 GT a navyše by mohol ísť ešte aj na celkom slušnú dovolenku. Podobne lacnejší je aj superšport od Audi, model R8.

Autor: J. Goldberger
Foto: Autor
Pridať komentár
Bleskovky
Enyaq-iV
V rozvoji eMobility urobila česká automobilka Škoda na Slovensku ďalší krok, keď po predstavení svojich plug-in hybridných modelov Superb iV, Octavia iV a plne elektrických modelov Citigo iV a Enyaq iV dáva do predaja aj domáce nabíjacie stanice, tzv. wallboxy. Sú dostupné v troch variantoch s maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW/h a možno ich kúpiť v sieti autorizovaných predajcov značky Škoda. Súčasne automobilka pripravuje riešenie nazvané MyŠkoda Powerpass, vďaka ktorému bude možné nabíjať elektromobil kdekoľvek v Európe s čipovou kartou. Na Slovensku bude dostupná po príchode modelu Enyaq iV. Automobilka vybuduje tiež vlastné nabíjacie stanice v sieti autorizovaných predajcov a chce dať druhý život použitým batériám z elektromobilov.
Homola-Spa
Nevyspytateľné počasie trápilo slovenského automobilového pretekára v ďalších pretekoch európskeho seriálu na belgickom okruhu v Spa-Francorchamps. Nesadlo mu počasie, keď v prvý deň pretekov pred víkendom čakal, že trať po daždi vyschne a bude dobré nasadiť "suché" pneumatiky. Do druhých pretekov o deň neskôr, naopak, obul pneumatiky do mokra a trať okruhu rýchlo vyschla. "Myslel som si, že je to dobrá voľba. Žiaľ, od druhého kola prestalo mrholiť, trať začala vysýchať a moje pneumatiky po pár kolách úplne odišli. Každým kolom som už šiel len dozadu," povedal po druhých pretekoch sklamaný Homola. Dva omyly a tak v prvých pretekoch bolo 15. miesto a v druhých bol dvanásty. Po predposlednom kole v Belgicku je Matej Homola na 8. priečke priebežného hodnotenia šampionátu. O dva týždne čakajú slovenského pretekára záverečné preteky seriálu v španielskej Jarame.
Šikyňa
Ďalší diel seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa po troch predchádzajúcich pretekoch v talianskej Mantove konal počas posledného víkendu na úplne novej trati v Španielsku. Slovenský jazdec Richard Šikyňa obsadil v prvej jazde výborné dvanáste miesto a získal deväť bodov. V druhej jazde mal na náročnej pieskovej trať v Lommely, ktorá je považovaná za jednu z najťažších motokrosových tratí na starom kontinente, pád a preteky nedokončil. So 67 bodmi je v priebežnom poradí seriálu na 24. mieste. Richard Šikyňa: "V prvej jazde som polovicu pretekov jazdil na 9. mieste, ale postupne som sa prepadol na dvanáste a mal som dobrý pocit z jazdy aj výsledku. V druhej jazde som mal horší štart, ale postupne som sa prebojoval na 14. miesto. Pár kôl pred koncom som však mal pomerne ťažký pád a preteky som nedokončil. Zlomené nemám nič, tak snáď budem do najbližších pretekov už najbližší víkend v poriadku."