Honda PCX 125 po výraznej modernizácii

Štvrtok, 05 apríl 2018

Skúter PCX 125 v modelovom ročníku 2018 prešiel celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Má nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Tiež ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.

Honda PCX 125
Honda PCX 125, modelový rok 2018, po výraznej komplexnej modernizácii

Honda PCX125 bola uvedená v roku 2010 a doteraz sa jej predalo v Európe viac ako 140 000 kusov. Má výrazný moderný dizajn, ktorý umožňuje elegantne zapadnúť do mestského životného štýlu. Vďaka kompaktným rozmerom si dokáže ľahko nájsť cestu v rušnej premávke a bez problémov aj parkovať.

Jazdná pozícia, úložný priestor pod sedadlom pre plnohodnotnú prilbu a celková kvalita zaisťujú vysokú úroveň pohodlia jazdca, z čoho vyplýva aj názov PCX –Personal Comfort. Je tu aj vynikajúci pomer hodnoty a nákladov tak pri nákupe ako aj počas životnosti.

V roku 2010 bol model PCX prvým jednostopovým vozidlom v Európe s technológiou vypínania motora pri voľnobehu. O dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe, ktorý dostal mimoriadne výkonný zdokonalený motor Smart Power (eSP) Honda. V roku 2016 spĺňal emisnú normu EURO 4 a teraz v roku 2018 bola konštrukcia modelu PCX 125 výrazne prepracovaná. Navyše má úplne nový podvozok a motor s vyšším výkonom.

Modernizácia dodáva pre model 2018 väčšiu príťažlivosť. Ale aj praktickosť, väčšiu voľnosť pohybu pre jazdca, skúter má väčší odkladací priestor pod sedadlom a jasné LCD prístroje, ktoré ladia s prednými a zadnými LED svetlami.

Nový dvojitý oceľový rám zaisťuje agilitu modelu PCX v meste a súčasne vylepšuje jeho jazdné vlastnosti. Prepracované kolesá šetria hmotnosť a majú obuté väčšie pneumatiky. Tlmiče sú vybavené trojstupňovými pružinami a majú predĺženú dráhu pohybu.

Výška sedadla sa zväčšila o 4 mm na 764 mm. Stroj je stále dobre ovládateľný s "rozkročenou" výškou 540 mm. Nová karoséria umožnila predĺženie podlahy dopredu, čím sa vytvoril väčší priestor na nohy. Vnútorný objem úložného priestoru pod sedadlom sa zvýšil o 1 liter na 28 litrov. Zmestí sa doň plnohodnotná prilba.

Stredová konzola má nový dizajn a všetky informácie sa zobrazujú prehľadne v ľahko čitateľnom formáte. Na inverznom LCD displeji sa zobrazuje rýchlosť, a dostupné sú aj informácie, ako celkovo prejdené kilometre, denné počítadlo kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, priemerná spotreba paliva a indikátor vypnutia motora pri voľnobehu.

Kvapalinou chladený dvojvalcový motor s objemom 125 cm3 a rozvodom SOHC, je kompaktný, trvanlivý a dostatočne výkonný, má tichý a hladký chod a zníženú produkciu CO2. Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 9 kW/12 k pri 8500 ot/min, maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5000 ot/min. Spotreba 2,1 l/100 km bez vypínania motora pri voľnom behu.

Model PCX125 2018 bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: biela, čierna, sivá a červená. Cenu modernizovaného skútra PCX 125 Honda v tlačovej správe nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Honda Type R
Rekord na francúzskom pretekárskom okruhu Magny-Cours pre automobily s pohonom predných kolies patrí odteraz Honde Civic Type R. Honda tu dosiahla čas 2 minúty, 1 sekundu a 51 stotín sekundy. Za jej volantom sedel Esteban Guerrieri, jazdec seriálu WTCR. Rekord dosiahol na sériovom modeli s bežnými cestnými pneumatikami. Rekord je súčasťou akcie Type R Challenge 2018, ktorej cieľom je prekonať rekordy na 5 legendárnych európskych okruhoch. Okruh Magny-Cours je dlhý 4,4 km trať, tvoria ho pomalé ostré zákruty s rýchlymi šikanami a dlhými rovinkami. Za rekord vďačí Honda motoru 2,0 VTEC Turbo, výkonu 320 koní a krútiacemu momentu 400 Nm.Honda Civic Type R a argentínsky jazdec Esteban Guerrieri po rekordnej jazde
Podpis zmluvy
Ďalší krok k realizácii pripravovaného skúšobného centra BMW budovaného na Sokolovsku v Českej republike sa uskutočnil 15. júla. Deklaráciu o spolupráci medzi vládou ČR a skupinou BMW o príprave výstavby nového skúšobného centra podpísali v Prahe minister priemyslu a obchodu Tomáš Hüner a Herbert Grebenc zo spoločnosti BMW. Cieľom projektu je postaviť jedno z hlavných skúšobných a vývojových centier spoločnosti BMW, ktoré sa bude okrem iného špecializovať na vývoj systémov budúcich autonómnych vozidiel. Skúšobné centrum bude na ploche približne 500 hektárov.
Richard Sikyna
Za netradične slnečného počasia sa v Anglicku na trati v Matterley Basin neďaleko Winchestru konali počas víkendu deviate preteky seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. Slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v triede MX2 na motocykli KTM 250 SX-F jazdiaci za český partnerský tím JD KTM Gunnex Racing Team znovu nadviazal na predchádzajúce výkony a stúpajúcu výkonnosť. Po 23. mieste v kvalifikačných pretekoch v nedeľu v hlavných pretekoch opäť bodoval. Úspešný bol v oboch jazdách - v prvej si vybojoval za 19. priečku 2 body a v druhej za 20. miesto 1 bod. So ziskom troch bodov tak dosiahol svoj doteraz najlepší výsledok na majstrovstvách sveta MXGP.