Honda PCX 125 po výraznej modernizácii

Štvrtok, 05 apríl 2018

Skúter PCX 125 v modelovom ročníku 2018 prešiel celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Má nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Tiež ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.

Honda PCX 125
Honda PCX 125, modelový rok 2018, po výraznej komplexnej modernizácii

Honda PCX125 bola uvedená v roku 2010 a doteraz sa jej predalo v Európe viac ako 140 000 kusov. Má výrazný moderný dizajn, ktorý umožňuje elegantne zapadnúť do mestského životného štýlu. Vďaka kompaktným rozmerom si dokáže ľahko nájsť cestu v rušnej premávke a bez problémov aj parkovať.

Jazdná pozícia, úložný priestor pod sedadlom pre plnohodnotnú prilbu a celková kvalita zaisťujú vysokú úroveň pohodlia jazdca, z čoho vyplýva aj názov PCX –Personal Comfort. Je tu aj vynikajúci pomer hodnoty a nákladov tak pri nákupe ako aj počas životnosti.

V roku 2010 bol model PCX prvým jednostopovým vozidlom v Európe s technológiou vypínania motora pri voľnobehu. O dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe, ktorý dostal mimoriadne výkonný zdokonalený motor Smart Power (eSP) Honda. V roku 2016 spĺňal emisnú normu EURO 4 a teraz v roku 2018 bola konštrukcia modelu PCX 125 výrazne prepracovaná. Navyše má úplne nový podvozok a motor s vyšším výkonom.

Modernizácia dodáva pre model 2018 väčšiu príťažlivosť. Ale aj praktickosť, väčšiu voľnosť pohybu pre jazdca, skúter má väčší odkladací priestor pod sedadlom a jasné LCD prístroje, ktoré ladia s prednými a zadnými LED svetlami.

Nový dvojitý oceľový rám zaisťuje agilitu modelu PCX v meste a súčasne vylepšuje jeho jazdné vlastnosti. Prepracované kolesá šetria hmotnosť a majú obuté väčšie pneumatiky. Tlmiče sú vybavené trojstupňovými pružinami a majú predĺženú dráhu pohybu.

Výška sedadla sa zväčšila o 4 mm na 764 mm. Stroj je stále dobre ovládateľný s "rozkročenou" výškou 540 mm. Nová karoséria umožnila predĺženie podlahy dopredu, čím sa vytvoril väčší priestor na nohy. Vnútorný objem úložného priestoru pod sedadlom sa zvýšil o 1 liter na 28 litrov. Zmestí sa doň plnohodnotná prilba.

Stredová konzola má nový dizajn a všetky informácie sa zobrazujú prehľadne v ľahko čitateľnom formáte. Na inverznom LCD displeji sa zobrazuje rýchlosť, a dostupné sú aj informácie, ako celkovo prejdené kilometre, denné počítadlo kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, priemerná spotreba paliva a indikátor vypnutia motora pri voľnobehu.

Kvapalinou chladený dvojvalcový motor s objemom 125 cm3 a rozvodom SOHC, je kompaktný, trvanlivý a dostatočne výkonný, má tichý a hladký chod a zníženú produkciu CO2. Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 9 kW/12 k pri 8500 ot/min, maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5000 ot/min. Spotreba 2,1 l/100 km bez vypínania motora pri voľnom behu.

Model PCX125 2018 bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: biela, čierna, sivá a červená. Cenu modernizovaného skútra PCX 125 Honda v tlačovej správe nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.
Israeli-start-up-Anagog
Škoda Auto kúpila v izraelskom technologickom startupe Anagog menšinový vlastnícky podiel. Izraelská spoločnosť založená v roku 2010 vyvíja technológie v oblasti umelej inteligencie, ktoré už fungujú vo viac ako stovke rôznych aplikácií pre smartfóny. Bernhard Maier, predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto"Strategickou účasťou v technologickom startupe Anagog rozširujeme svoje schopnosti a získavame prístup k novým technológiám. Umelá inteligencia v oblasti mobility hrá dôležitú úlohu." K tomu dodáva:"Vďaka technológii Anagogu sme schopní lepšie porozumieť našim zákazníkom a ponúknuť im riešenia šité na mieru." Generálny riaditeľ Anagog Ofer Tziperman:"Sme hrdí na to, že máme príležitosť spolupracovať s takým silným partnerom, akým je Škoda Auto."Bernhard Maier a Ofer Tziperman pri podpise zmluvy
Opel Crossland
Automobilka Opel sa vracia do čiernych čísiel a za prvý polrok tohto roku vykázala prevádzkový zisk vo výške 502 miliónov eur a prevádzkovú maržu vo výške 5,0 %. Na tieto údaje pozitívne reagujú popredné ekonomické médiá, al6e aj akciové trhy. Akcie skupiny PSA, do ktorej sa Opel pred rokom začlenil, výrazne posilňujú. "Ide o najvýraznejší obrat k ziskovosti aký som v automobilové branži zažil za dlhé roky" – uvádza v komentári analytik spoločnosti JP Morgan. Britský denník The Times zasa v palcovom titulku píše, že Vauxhall môže oslavovať ako v roku 1999. Nemecký denník Allgemeine Zeitung píše o pozoruhodnom obrate k lepšiemu. A nakoniec: Zázrak! – lakonicky zhŕňa situáciu okolo Opla francúzsky ekonomický titul Les Echos.Opel Crossland, úspešné kompaktné SUV či mestský crossover