Honda PCX 125 po výraznej modernizácii

Štvrtok, 05 apríl 2018

Skúter PCX 125 v modelovom ročníku 2018 prešiel celkovou modernizáciou štýlu v podobe nových tvarov začlenených do tradičných plynulých dizajnových línií radu PCX. Má nový dvojitý oceľový rám, nové kolesá a pneumatiky a prepracované zavesenie zadného kolesa. Tiež ABS a motor s vyšším maximálnym výkonom pri zachovaní mimoriadne nízkej spotreby paliva.

Honda PCX 125
Honda PCX 125, modelový rok 2018, po výraznej komplexnej modernizácii

Honda PCX125 bola uvedená v roku 2010 a doteraz sa jej predalo v Európe viac ako 140 000 kusov. Má výrazný moderný dizajn, ktorý umožňuje elegantne zapadnúť do mestského životného štýlu. Vďaka kompaktným rozmerom si dokáže ľahko nájsť cestu v rušnej premávke a bez problémov aj parkovať.

Jazdná pozícia, úložný priestor pod sedadlom pre plnohodnotnú prilbu a celková kvalita zaisťujú vysokú úroveň pohodlia jazdca, z čoho vyplýva aj názov PCX –Personal Comfort. Je tu aj vynikajúci pomer hodnoty a nákladov tak pri nákupe ako aj počas životnosti.

V roku 2010 bol model PCX prvým jednostopovým vozidlom v Európe s technológiou vypínania motora pri voľnobehu. O dva roky neskôr sa stal prvým skútrom v Európe, ktorý dostal mimoriadne výkonný zdokonalený motor Smart Power (eSP) Honda. V roku 2016 spĺňal emisnú normu EURO 4 a teraz v roku 2018 bola konštrukcia modelu PCX 125 výrazne prepracovaná. Navyše má úplne nový podvozok a motor s vyšším výkonom.

Modernizácia dodáva pre model 2018 väčšiu príťažlivosť. Ale aj praktickosť, väčšiu voľnosť pohybu pre jazdca, skúter má väčší odkladací priestor pod sedadlom a jasné LCD prístroje, ktoré ladia s prednými a zadnými LED svetlami.

Nový dvojitý oceľový rám zaisťuje agilitu modelu PCX v meste a súčasne vylepšuje jeho jazdné vlastnosti. Prepracované kolesá šetria hmotnosť a majú obuté väčšie pneumatiky. Tlmiče sú vybavené trojstupňovými pružinami a majú predĺženú dráhu pohybu.

Výška sedadla sa zväčšila o 4 mm na 764 mm. Stroj je stále dobre ovládateľný s "rozkročenou" výškou 540 mm. Nová karoséria umožnila predĺženie podlahy dopredu, čím sa vytvoril väčší priestor na nohy. Vnútorný objem úložného priestoru pod sedadlom sa zvýšil o 1 liter na 28 litrov. Zmestí sa doň plnohodnotná prilba.

Stredová konzola má nový dizajn a všetky informácie sa zobrazujú prehľadne v ľahko čitateľnom formáte. Na inverznom LCD displeji sa zobrazuje rýchlosť, a dostupné sú aj informácie, ako celkovo prejdené kilometre, denné počítadlo kilometrov, ukazovateľ stavu paliva, priemerná spotreba paliva a indikátor vypnutia motora pri voľnobehu.

Kvapalinou chladený dvojvalcový motor s objemom 125 cm3 a rozvodom SOHC, je kompaktný, trvanlivý a dostatočne výkonný, má tichý a hladký chod a zníženú produkciu CO2. Maximálny výkon vzrástol o 0,3 kW na 9 kW/12 k pri 8500 ot/min, maximálny krútiaci moment je 11,8 Nm pri 5000 ot/min. Spotreba 2,1 l/100 km bez vypínania motora pri voľnom behu.

Model PCX125 2018 bude k dispozícii v štyroch farebných vyhotoveniach: biela, čierna, sivá a červená. Cenu modernizovaného skútra PCX 125 Honda v tlačovej správe nezverejnila.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
Glatz - Moebius
Stephan Moebius sa po Andrejovi Glatzovi stal novým generálnym riaditeľom Mercedes-Benz na Slovensku. Súčasný generálny riaditeľ Andrej Glatz (71) po úspešných 28 rokoch končí. Na jeho miesto nastupuje Stephan Moebius (58), bývalý generálny riaditeľ pre predaj osobných vozidiel Mercedes-Benz v Juhoafrickej republike. Vymenovaný za nového generálneho riaditeľa Mercedes-Benz Slovakia bol 1. januára 2019. Andrej Glatz bude pokračuje vo svojej profesionálnej dráhe v skupine Motor-Car.
Mitsubishi Eclipse Cross
V ankete nemeckého špecializovaného 4WD magazínu si jeho čitatelia z viac ako 170 modelov 13 rôznych kategórií dali na prvé miesto Mitsubishi Eclipse Cross. Dynamicky stvárnený model koncepcie SUV s technológiou 4WD s pokročilým systémom Super-All Wheel Control je inšpirovaný systémom Lancer Evolution. Za prvých desať mesiacov roka 2018 sa v Európe predalo 24 854 áut tohto modelu. Čitatelia rovnakého magazínu si zároveň zvolili Mitsubishi Outlander PHEV za víťaza kategórie alternatívne pohonné jednotky.
Mercedes-AMG 63 S
Čas 7:49,369 minúty dosiahlo na severnom okruhu Nürburgringu sériovo vyrábané SUV Mercedes-AMG GLC 63 S 4MATIC+. Na prvý pokus prekonal starý rekord vývojový inžinier AMG Markus Hofbauer, ktorý sa posadil za volant sériovo vyrábaného modelu s osemvalcovým motorom. Rekordné auto má 4,0-litrový motor V8 biturbo, podvozok so vzduchovým odpružením a adaptívne nastaviteľným tlmením, pohon všetkých kolies s plne variabilným rozdeľovaním krútiaceho momentu, samosvorný diferenciál zadnej nápravy a keramické brzdové kotúče.