Honda predstaví nový hybrid

Nedeľa, 07 december 2008

Spoločnosť Honda uvoľnila na uverejnenie prvú fotografiu sériovej verzie svojho nového hybridného modelu Insight. Nový model úsporného a ekologického automobilu predstaví Honda na blížiacom sa autosalóne v Detroite v januári 2009.

Honda Insight Concept

Z prvého snímku najnovšieho produkčného hybridu automobilky Honda vidieť, ako sériový model priamo nadväzuje na štúdiu Honda Insight Concept. Štúdiu japonská automobilka prvýkrát predstavila iba v októbri tohto roku na autosalóne v Paríži.

Produkčný model sa od štúdie odlišuje iba v menších detailoch a Honda ho doviedla do podoby aerodynamicky tvarovaného sériového automobilu s atletickými rysmi. Produkčný model má zmenený tvar predného nárazníka a predné svetlomety nevyužívajú svetelné diódy, ktorými bola štúdia vyzbrojená. Nové a väčšie sú tiež vonkajšie spätné zrkadlá a sériový model bude jazdiť na menších kolesách so zmeneným dizajnom.

Nový päťdverový päťmiestny Insight poháňa ľahšia a kompaktnejšia verzia hybridnej pohonnej jednotky Honda IMA, čo by malo byť spojenie benzínového motora s elektromotorom a bezstupňovou prevodovkou CVT. Keďže batérie by mali byť umiestnené pod podlahou batožinového priestoru, nemala by sa narušiť kompaktnosť a variabilita. Predaj ekologickej Hondy Insight sa má rozbehnúť v priebehu jari budúceho roka.

Predpokladá sa, že globálny ročný predaj modelu Insight dosiahne 200 000 automobilov a že väčšina sa predá na americkom trhu, kde je o ekologické automobily veľký záujem. Insight bude využívať nový interaktívny systém pre znižovanie spotreby paliva Ecological Drive Assist System, ktorý vodičovi pomôže dosiahnuť pri jazde čo najnižšiu spotrebu. Vďaka novému systému vodič získava okamžité informácie o jazde a na ich základe môže znížiť spotrebu paliva i emisie oxidu uhličitého.

Značka Honda sa už dlhé roky venuje vývoju ekologických a úsporných automobilov a medzi prvými ich aj začala uvádzať na trh. Ako prvá uviedla hybridný automobil s benzínovo-elektrickým pohonom v Európe a v Severnej Amerike. Honda FCX je zasa prvým automobilom na svete, ktorý využíva pohon vodíkových palivových článkov. V roku 2007 bola spoločnosť Honda štvrtýkrát po sebe označená Úniou angažovaných vedcov za najekologickejšiu automobilku.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.