Honda predstavila zelený koncept OSM

Utorok, 05 august 2008

Honda predstavila na britskej medzinárodnej automobilovej výstave v Londýne koncept svojho ekologického a pritom športového otvoreného automobilu – model nazvaný OSM. Aj na ňom uplatňuje základné princípy, ktoré japonská automobilka preferuje – elegantný dizajn a zároveň ohľaduplnosť voči životnému prostrediu.

Honda OSM Honda OSM

Dvojsedadlový koncept Open Study Model v expozícii londýnskeho autosalónu dopĺňal športový hybrid CR-Z, ktorého výroba bola už schválená, i ďalší nový model FCX Clarity poháňaný vodíkovými palivovými článkami. Honda s novými modelmi chce demonštrovať, že aj automobily s nízkymi emisiami môžu byť atraktívne. Nie je žiadny dôvod, prečo by vozidlo ohľaduplnejšie k životnému prostrediu nemohlo vyzerať skvele, malo športový charakter a zároveň poskytovalo aj radosť z jazdy.

Vonkajší dizajn je tvorený rovnováhou jemných, zaoblených kriviek a ostrých línií. Zjavný je klinovitý profil karosérie, pričom prednej časti dominujú svetlomety s LED diódami, ktoré sú citlivo včlenené do karosérie vozidla a tiahnu sa od úrovne prednej masky až k hornému okraju blatníkov. Takto riešený exteriér pôsobí efektne.

Honda OSM Honda OSM

Veľmi elegantne až futuristicky je riešený aj interiér konceptu OSM. Palubná doska je rozdelená do niekoľkých častí, pričom najdôležitejšie prístroje ležia priamo v zornom poli vodiča. Ovládacie prvky sú koncentrované do jedného ovládacieho miesta vpravo od vodiča. Kľúčové informácie sú zobrazované na zaoblenej strednej prístrojovej doske, úrovne a čísla sú v žiarivo modrej farbe na čiernom pozadí. To je v súlade s čalúnením vozidla, ktorého sedadlá a obloženie dverí sú potiahnuté novým modrým koženým materiálom s lesklým efektom a iné časti bielou kožou, v harmónii s farbou karosérie.

V strede umiestnená polosekvenčná radiaca páka ovláda prevodovku naladenú tak, aby poskytovala radosť z jazdy, rovnako tak i ovládače radenia umiestnené na oboch stranách volantu. Priamo do radiacej páky je integrované červené tlačidlo zapaľovania Start-stop, ktoré podtrhuje športový imidž automobilu. Automobilka neprezradila, čo koncept poháňa. Mohla by to byť konvenčná jednotka so spaľovacím motorom, ale aj hybridná jednotka so štvorvalcovým benzínovým motorom a elektromotorom.

Hondu OSM navrhovali vo vývojovom centre Hondy v nemeckom Offenbachu, rovnako ako predtým koncept malého hybridného športového vozidla Honda a koncept Accord Tourer. V súčasnosti je model Honda OSM dizajnérskou štúdiou a podľa automobilky sa neráta s jej zaradením do výroby. Špekuluje sa však, že produkcia konceptu OSM je reálnejšia ako sériová výroba konceptu CR-Z, ktorý Honda predstavila v minulom roku v Tokiu.

Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.