Honda Rebel: Klasika pre pokojných i dobrodruhov

Sobota, 19 november 2016

Honda prichádza s modelom Rebel, ktorý je predstaviteľom klasického a ľahko ovládateľného motocykla s atraktívnym vzhľadom pripomínajúcim štýl retro. Má šancu ponúknuť svojmu majiteľovi príjemnú spoločnosť na cestách a množstvo zážitkov a dobrodružstiev z jazdy. Aj priestor na ďalšie individuálne úpravy.

Honda Rebel
Honda Rebel je nový moderný motocykel pre jazdcov širokého vekového rozpätia

Z vlastníctva modelu Rebel sa budú tešiť tak mladí vo veku okolo 20 rokov, ale aj staršia generácia vrátane seniorov, pre ktorých je pokojná jazda tým najlepším relaxom, všetci tí, čo sa v novom Rebeli zžijú s vlastnou identitou. Vyhovujú ich životnému štýlu, zároveň však ponúkajú pre nich ďalší potenciál.

Projekt novej Hondy Rebel viedol Keita Mikura. Jeho tím vytvoril custom, motocykel s klasickým vzhľadom, z ktorého zároveň dýcha moderný, progresívny a osobitý štýl. Dostupný pre širší okruh záujemcov, ľahko použiteľný a ľahko ovládateľný.

Všetko s novým Rebelom sa začalo v Severnej Amerike, kde sa tamojší konštruktéri Hondy snažili pripraviť pre mladšiu generácie niečo iné, ako tradičné cruisery. Vznikol tak motocykel s radovým dvojvalcovým motorom s objemom 471 cm3, ktorý sa vyznačuje silným záberom v nízkych otáčkach a hladkým lineárnym prísunom výkonu.

Rebel je štíhly stroj s nízko umiestneným sedadlom a preto sa ľahko ovláda aj pri nízkych rýchlostiach. Pozícia jazdca je vzpriamená, uvoľnená a neutrálna, takže v jazde ho neunavuje.

Rúrkový oceľový rám modelu Rebel je celkom nový a dodáva obnaženej zadnej časti v "bobber" štýle svieže a moderné línie. Pre stroj je typické maximálne využitie čiernej farby s minimom laku. Vďaka úzkym pneumatikám a štíhlej siluete so strmo sa zvažujúcou 11,2-litrovou palivovou nádržou a hrubším riadidlám má jazdec pevný posed a môže ľahko ovládať stroj. Motocykel možno veľmi ľahko upraviť z jednomiestneho na dvojmiestny.

Všetko, čo môže byť na Rebeli čierne, je čierne. Tým sú zdôraznené plynulé línie modelu Rebel a je zvýraznené aj jeho skromné lakovanie. Vysoko na prednej časti sa nachádza sugestívny kruhový svetlomet so sklenenou šošovkou s priemerom 135 mm upevnený na nosníku z hliníkovej zliatiny.

Rýchlomer má kompaktný číselník s priemerom 100 mm s negatívnym LCD displejom a modrým podsvietením. Vyznačuje sa nielen atraktívnym vzhľadom, ale aj dobrou funkčnosťou.

Sedačku a stúpačky spolujazdca je možné ľahko demontovať. Pre model Rebel bude k dispozícii široká ponuka príslušenstva na mieru, ktorá zahŕňa rúrkový zadný nosič, tašky, štítok a 12V zástrčku.

Kvapalinou chladený radový dvojvalec s objemom 471 cm3 prevzal Rebel zo športového modelu CBR 500R. Vzhľadom na spôsob použitia došlo zmenou máp v systéme vstrekovania paliva k posunu charakteru motora od výkonu vo vysokých otáčkach k zvýšeniu krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

Systém ABS je súčasťou štandardnej výbavy.

Základné technické údaje

MotorRadový dvojvalec DOHC, kvap. chlad.
Zdvihový objem (cm3)471
Počet ventilov na valec2
Vŕtanie/zdvih (mm)67 x 66.8
Kompresný pomer10.7
Maximálny výkon (kW/k/ot)33,5/45/8500
Max. krútiaci moment (Nm/ot)44,6
Olejová náplň (l)3,2
Objem palivovej nádrže ()11,2
Spotreba paliva (l/100 km)3,85
ŠtartovanieElektrické
Prevodovka6stupňová
Sekundárny prevodReťaz
Dĺžka/šírka/výška (mm)2188/820/1094
Rázvor kolies (mm)1488
Výška sedadla (mm)690
Svetlá výška (mm)136
Pohotovostná hmotnosť (kg)190
Pruženie vpreduTeleskopická 41mm
Pruženie vzaduShowa, pro-link
Pneumatiky vpredu/vzadu130/90 R16/150/80 R 16
BrzdyABS, dvojkanálové

Autor: J. Goldberger
Komentáre
Zaujimavy motocykel.
cena?
Pridal Boris v stredu 23 novembra 2016 o 17:06
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.