Honda S2000: koniec výroby ostrého roadstra

Sobota, 07 február 2009

V marci tohto roku začne sa v Európe predaj modelu Honda S2000 Ultimate Edition. Táto limitovaná edícia bola vyrobená pri príležitosti skončenia výroby športového roadstra a je poslednou verziou modelu Honda S2000.

Honda S2000

Honda oznámila, že v polovici roku 2009 ukončí výrobu ostrého športového roadstra S2000, ktorý po prvý raz predstavila v roku 1999 a hneď v tomto roku získal titul Cabrio of the Year. Po desiatich rokoch sa tak končí výroba ostrého roadstra a jeho priameho nástupcu Honda neplánuje.

Aj posledná verzia Ultimate Edition si zachováva špičkový dvojlitrový atmosférický motor VTEC, ktorého výkon 240 koní vrcholí až pri 9 000 ot/min. Ohromujúce sú aj ďalšie parametre. Tak najvyšší krútiaci moment 204 Nm dosahuje motor až pri 7500 ot/min, zrýchľuje na stovku za 6,2 sekundy a dokáže zdolať rýchlosť 240 km/h. Aj z toho vidieť, že S2000 je automobil pre radosť a potešenie z jazdy.

Verzia Ultimate Edition dostala biely lak karosérie Grand Prix White, ktorú Honda v roku 1964 použila na prvom monoposte F1 značky Honda a ktorá sa viackrát objavila na jej športových modeloch. Kolesá má z ľahkých zliatin lakované grafitovou farbou. Výnimočnosť poslednej verzie umocňujú unikátne čierne znaky S2000, čo dodáva nadčasovej karosérii roadstera svieži vzhľad.

Honda S2000

Biely exteriér dopĺňa interiér čalúnený červenou kožou, ktorému sekundujú unikátne červené švy na manžete radiacej páky. Honda S2000 Ultimate Edition bude na prahoch označená štítkami s unikátnym číslom každého vozidla, ktoré bude označovať ich poradie v sérii.

Dvojsedadlový športový roadster sa vyrába už takmer 10 rokov. Jeho dvojlitrový motor s výkonom 240 koní stále patrí medzi motory s najvyšším výkonom na liter objemu (a najvyššími otáčkami) aké boli kedy vyrobené. Mimoriadny motor získal päťkrát ocenenie International Engine of the Year v kategórii motorov s objemom 1,8 až 2,2 litra.

Honda S2000

Od uvedenia modelu Honda S2000 na trh v roku 1999 do konca roku 2008 sa v celom svete predalo 110 673 týchto automobilov, z toho 19 987 v Európe. V súčasnosti sa Honda S2000 predáva na Slovensku za veľmi dobrú cenu 37 000 eur (1 144 662 Sk).

Verzia Ultimate Edition sa predstaví na tohtoročnom autosalóne v Ženeve, ktorý začína novinárskym dňom 3. marca.

Honda S2000 Honda S2000 Honda S2000 Honda S2000 Honda S2000 Honda S2000
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.