Honda Super Cub sa vracia do Európy

Štvrtok, 05 júl 2018

Honda Super Cub je so 100 miliónmi predanými exemplármi do roku 2017 najpredávanejšie a najpopulárnejšie motorové vozidlo na svete. Teraz sa po veľkej modernizácii vracia do Európy.

1 Honda Super Cub
Honda Super Cub 125 sa vracia na európsky trh v modernizovanej podobe

Honda Super Cub si uchováva svoje povestne dostupné výkonové charakteristiky aj unikátny nadčasový vzhľad a navyše ponúka dynamický motor s objemom 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické radenie, nový odolný podvozok, odpruženie s vysokým zdvihom, kompletné LED osvetlenie a inteligentný kľúč Smart Key.

Honda svoj prvý model Super Cub predstavila pred šesťdesiatimi rokmi v roku 1958. Za celý ten čas sa jeho hlavné rysy nezmenili. Pokrok sa však nedá zastaviť a pôvodnú techniku nahradila nová s najmodernejšími systémami a prvkami. Napríklad pôvodný drôtený výplet kolies nahradili viaclúčové 17palcové kolesá z ľahkých zliatin. Na predných kolesách je teraz kotúčová brzda s ABS. Unikátne vozidlo, ktoré sa predáva vo viac ako 160 štátoch sveta, je aj v novej modernej podobe okamžite rozpoznateľné.

V oceľovom ráme zavesený motor s objemom 125 cm3 má elektronické vstrekovanie. Disponuje výkonom 7,5 kW/9,6 k pri 7500 otáčkach a krútiacom momentom 10,4 Nm pri 5000 otáčkach. Motor modelu Super Cub 125 je so spotrebou 1,5 l/100 km veľmi úsporný, vďaka čomu s nádržou s objemom 3,7 litra poskytuje dojazd približne 245 kilometrov.

Prevodovka je štvorstupňová a ovláda sa v súlade s tradíciou modelu Super Cub automatickou odstredivou spojkou. Znamená to, že aj keď je tu páka radenia, nie je páčka spojky na riadidlách.

Osvetlenie je kompletne a výhradne LED diódami a dodáva stroju moderný vzhľad, zatiaľ čo inteligentný kľúč Smart Key je zárukou pohodlia pri každodennom používaní. Vzhľad modelu Super Cub 125 vylepšuje nový perleťový lak vo dvoch odtieňoch: modrej perleťovej Pearl Niltava Blue a červenej perleťovej Pearl Nebula Red.

Honda sa zatiaľ nezmieňuje o tom, aká bude cena nového modelu Super Cub 125.

1 Honda Super Cub 2 Honda Super Cub 3 Honda Super Cub 4 Honda Super Cub 5 Honda Super Cub
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
Sikyna
V tureckom Efyone sa išlo ďalšie v poradí už 18. podujatie seriálu majstrovstiev sveta v motokrose. V triede MX2 jazdil aj jediný slovenský zástupca a pravidelný účastník seriálu Richard Šikyňa. Na motocykli KTM 250 SXF obsadil v dvoch jazdách 16. a 15. miesto a získal spolu ďalších jedenásť bodov do priebežného hodnotenia majstrovstiev sveta. Napriek tomu, ako to po pretekoch povedal, že jeho rýchlosť v pretekoch nebola taká, na akú má. Svoju bodovú zbierku si navýšil na 53 bodov a v hodnotení seriálu poskočil z 29. na 27. priečku. Najbližšie bude úspešný mladý motokrosár štartovať v Nemecku na pretekoch ADAC-u v Gaildorfe.
Skoda Koroq
Pápež František počas dvojdňovej návštevy Írska v rámci Svetového stretnutia rodín 2018 v Dubline použil štyri špeciálne upravené automobily Škoda Rapid Spaceback. Automobilka bola aj oficiálnym partnerom 9. ročníka tohto svetového podujatia, ktoré sa koná každé tri roky. Škoda poskytla tiež flotilu vozidiel Octavia, Karoq a Superb pre zúčastnených kardinálov, biskupov a VIP hostí. Okrem štyroch spacebeckov pre pápeža mal svätý otec k dispozícii tiež špeciálne upravený Karoq. Tento automobil mal ručne vyrobené vitrážové okná, aké zvyčajne zveľaďujú kostoly.Škoda Karoq s vitrážovými oknami
Alessandro Dambrosio
Spoločnosť Mitsubishi vymenovala do pozície nového šéfa dizajnu Alessandra Dambrosia. Stane sa novým výkonným riaditeľom pre pokročilý dizajn. Povedie tímy v troch návrhárskych štúdiách Mitsubishi - v Japonsku v Okazaki a Tokiu, a v nemeckom Frankfurte. Do Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilka usilovne pracuje na koncepciách štylistického stvárnenia budúcich modelov. Jeho chápanie hodnôt značky má byť mimoriadne cenným prínosom do návrhárskeho tímu Mitsubishi. Dambrosio, pôvodom z Milána, začal svoju profesionálnu kariéru v automobilke Fiat v Centro Stile Lancia, kde pôsobil ako hlavný návrhár značky Alfa Romeo. Následne viedol dizajnérov značky Maserati Design. Potom nastúpil do koncernu Volkswagen ako vedúci dizajnérskeho štúdia Audi Concept Design v Mníchove.