Honda Super Cub sa vracia do Európy

Štvrtok, 05 júl 2018

Honda Super Cub je so 100 miliónmi predanými exemplármi do roku 2017 najpredávanejšie a najpopulárnejšie motorové vozidlo na svete. Teraz sa po veľkej modernizácii vracia do Európy.

1 Honda Super Cub
Honda Super Cub 125 sa vracia na európsky trh v modernizovanej podobe

Honda Super Cub si uchováva svoje povestne dostupné výkonové charakteristiky aj unikátny nadčasový vzhľad a navyše ponúka dynamický motor s objemom 125 cm3, hladké a tiché poloautomatické radenie, nový odolný podvozok, odpruženie s vysokým zdvihom, kompletné LED osvetlenie a inteligentný kľúč Smart Key.

Honda svoj prvý model Super Cub predstavila pred šesťdesiatimi rokmi v roku 1958. Za celý ten čas sa jeho hlavné rysy nezmenili. Pokrok sa však nedá zastaviť a pôvodnú techniku nahradila nová s najmodernejšími systémami a prvkami. Napríklad pôvodný drôtený výplet kolies nahradili viaclúčové 17palcové kolesá z ľahkých zliatin. Na predných kolesách je teraz kotúčová brzda s ABS. Unikátne vozidlo, ktoré sa predáva vo viac ako 160 štátoch sveta, je aj v novej modernej podobe okamžite rozpoznateľné.

V oceľovom ráme zavesený motor s objemom 125 cm3 má elektronické vstrekovanie. Disponuje výkonom 7,5 kW/9,6 k pri 7500 otáčkach a krútiacom momentom 10,4 Nm pri 5000 otáčkach. Motor modelu Super Cub 125 je so spotrebou 1,5 l/100 km veľmi úsporný, vďaka čomu s nádržou s objemom 3,7 litra poskytuje dojazd približne 245 kilometrov.

Prevodovka je štvorstupňová a ovláda sa v súlade s tradíciou modelu Super Cub automatickou odstredivou spojkou. Znamená to, že aj keď je tu páka radenia, nie je páčka spojky na riadidlách.

Osvetlenie je kompletne a výhradne LED diódami a dodáva stroju moderný vzhľad, zatiaľ čo inteligentný kľúč Smart Key je zárukou pohodlia pri každodennom používaní. Vzhľad modelu Super Cub 125 vylepšuje nový perleťový lak vo dvoch odtieňoch: modrej perleťovej Pearl Niltava Blue a červenej perleťovej Pearl Nebula Red.

Honda sa zatiaľ nezmieňuje o tom, aká bude cena nového modelu Super Cub 125.

1 Honda Super Cub 2 Honda Super Cub 3 Honda Super Cub 4 Honda Super Cub 5 Honda Super Cub
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
konopka
Slovenský tím ARC Bratislava s posádkou Konôpka-Mikuláško v ďalšom podujatí vytrvalostných pretekov seriálu GT Open na maďarskom Hungaroringu obsadil v sobotňajších 70-minútových pretekoch triedy AM s automobilom Lamborghini Huracán GT3 veľmi pekné druhé miesto. Nové zloženie tímu, keď Lotyša Calka nahradil slovenský jazdec Zdenek Mikuláško, slávil úspech hneď na prvý pokus. Konôpka s Mikuláškom bojovali v závere pretekov o druhé miesto s lídrom seriálu Poliakom Lewandowskim. Ten však za prekročenie rýchlosti v boxovej uličke dostal trest a slovenský tím sa tak dostal na druhé miesto. Víťazom triedy sa stal rakúsky mercedes s posádkou Konrad-Hrachowina.
Michal Búlik
Medzinárodné majstrovstvá Španielska cestných motocyklov pokračovali tretími pretekmi na okruhu v Navarre. Pravidelným účastníkom španielskeho šampionátu v triede Moto4/85 GP je aj mladý slovenský jazdec Michal Búlik. Kvalifikácia mu vyniesla 21. miesto na štarte. V prvých pretekoch obsadil vo svojej triede 14. a celkové 16. miesto a do tabuľky španielskeho šampionátu si pripísal dva body. V druhých pretekoch bol rovnako 14. V triede Moto4 a získal ďalšie dva body. Ďalšie preteky na Michala Búlika čakajú už nadchádzajúci víkend na maďarskom okruhu Pannonia Ring, kde bude hájiť farby slovenského tímu Yamaha Maco Racing v šampionáte Alpe Adria Championship, kde bude štartovať v triede Supersport 300.
R. Sikyna
Ďalší diel motokrosového seriálu ADAC sa išiel v nemeckom Bielsteine. Jeden z najprestížnejších európskych seriálov patrí k najkvalitnejším a najnáročnejším motokrosovým pretekom. Tretie podujatie sedemdielneho seriálu absolvovali jazdci na náročnej prírodnej trati. V triede Yougster (MX2) sa týchto pretekov pravidelne zúčastňuje aj slovenský jazdec Richard Šikyňa z klubu MX Slovakia na motocykli KTM 250. V tejto sezóne po prvý raz ako počas tohto seriálu oblieka dres českého tímu JD 191 Genex KTM RT. Po nie najlepšej kvalifikácii skončil v prvých pretekoch na druhom a druhých na štvrtom mieste a celkovo bol štvrtý. V priebežnom hodnotení nemeckého seriálu sa posunul na priebežnú tretiu priečku.