Honda v Ženeve za nulovými emisiami

Piatok, 18 február 2011

Spoločnosť Honda na autosalón v Ženeve predstaví úplne nový koncept elektromobilu Honda EV Concept a platformu pre plug-in hybridné vozidlo strednej veľkosti.

Honda EV spredu
Svojim vzhľadom sa Honda EV približuje štýlu pripravovaného produkčného elektromobilu

Honda Plug-in Hybrid

Oba koncepty sú súčasťou programu Road to Zero Emissions (Na ceste k nulovým emisiám) automobilky Honda, ktorý zahŕňa súčasnú technológiu hybridných vozidiel, technológiu "plug-in hybridov" a predovšetkým hlavný cieľ Hondy – elektromobily poháňané palivovými článkami, ako je napríklad FCX Clarity. Honda EV Concept i vozidlo na platforme "plug-in hybrid" predstavujú komplexný prístup značky Honda k znižovaniu emisií CO2 prostredníctvom inovatívnych produktov a technológií pre riadenie spotreby a výroby energie.

Svojim vzhľadom sa koncept Honda EV veľmi blíži charakteru a štýlu pripravovaného produkčného elektromobilu, ktorý bude na japonský a americký trh uvedený v roku 2012. Bol skonštruovaný tak, aby spĺňal bežné požiadavky priemerného užívateľa, ktorý denne dochádza do zamestnania. Vozidlo využíva rovnaké priestorové usporiadanie pre 5 cestujúcich ako má známy model Jazz.

Honda EV interiér
Interiér konceptu Honda EV sa len v detailoch odlišuje od interiéru produkčného auta

Dojazd konceptu Honda EV bude na jedno nabitie približne 160 km v mestskom cykle. Možno ho zvýšiť pomocou inovatívneho elektrického pohonného systému s tromi režimami, ktorý vychádza z technológie použitej u športovo-hybridného kupé Honda CR-Z. Okrem elektrického pohonného systému s tromi režimami bude koncept Honda EV vybavený niekoľkými interaktívnymi systémami, ktoré umožnia vodičovi maximalizovať dojazd na každé nabitie.

Honda Plug-in Hybrid

Honda vystaví v Ženeve aj novú platformu pre plug-in hybridný automobil, ktorá predstavuje novú generáciu dvojmotorovej hybridnej technológie. Plug-in hybridná technológia integrovaná do platformy sedana strednej veľkosti bola navrhnutá tak, aby čo najviac vyhovovala každodenným zvyklostiam a umožňovala časté krátke jazdy v plne elektrickom režime a súčasne podľa potreby umožňovala jazdy na dlhé vzdialenosti.

Honda EV motor
Platforma "plug-in hybrid" predstavuje novú generáciu dvojmotorovej hybridnej technológie

Honda s dvoma motormi pracuje v niektorom z troch režimov, medzi ktorými môže plynule prechádzať: pohon len elektromotorom, pohon elektromotorom spoločne s benzínovým motorom, alebo len pohon benzínovým motorom. Pre nabíjanie batérií "plug-in hybrid" využíva rekuperačné brzdenie.

FCX Clarity

Model FCX Clarity, ktorý bude vystavený vedľa oboch konceptov, potvrdzuje svoju pozíciu konečného riešenia mobility s nulovými emisiami. Prvý produkčný elektromobil na svete, poháňaný palivovými článkami, sa od roku 2008 ponúka na prenájom v USA a v Japonsku.

Ďalšie ženevské premiéry

V európskej premiére sa v Ženeve predstaví inovovaná Honda Jazz, ktorá znamená návrat automatickej prevodovky CVT do flexibilného hatchbacku triedy B.

Model Jazz Hybrid, ktorého predaj sa na mnohých trhoch začne v marci 2011, je ukážkou toho, akú pozornosť venuje Honda hybridnej technológii kombinujúcej benzínové a elektrické motory.

V Ženeve sa predstaví aj inovovaný model Accord vo verzii sedan a Tourer (kombi). Obe verzie pre rok 2011 prešli radom zmien zameraných predovšetkým na zlepšenie vzhľadu, zníženie emisií, zlepšenie jazdných vlastností a ovládateľnosti.

Honda EV zboku
Na stánku Hondy sa v Ženeve predstaví aj produkčný hybridný model Honda CR-Z

Model Honda Insight pre modelový rok 2011 sa vyznačuje inovovaným interiérom. Vozidlo má okrem iného vylepšené komponenty a charakteristiku zavesenia kolies, zmenenú výbavu a dve nové farby karosérie.

Stánok Hondy v Ženeve skrášli tiež prvé hybridné kupé na svete vybavené šesťstupňovou manuálnou prevodovkou - Honda CR-Z.

V metropole Švajčiarska sa predstaví aj SUV Honda CR-V. Model CR-V je vybavený systémom pre automatické núdzové brzdenie Collision Mitigation Brake System (systém pre zmierňovanie následkov kolízie), ktorý vyvinula spoločnosťou Honda a ktorý získal ocenenie v testoch Euro NCAP.

Honda EV spredu Honda EV interiér Honda EV zozadu Honda EV motor Honda EV motor Honda EV zboku Honda EV spredu
Autor: J. Goldberger
Foto: Honda
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.