Hybridné Suzuki: premiéra v New Yorku

Piatok, 29 apríl 2011

Sedan strednej triedy Suzuki Kizashi s hybridným pohonom EcoCharge bude mať až o štvrtinu nižšiu spotrebu oproti klasickému, výlučne benzínovému pohonu, pričom si zachová rovnakú dynamiku jazdy.

Suzuki Kizashi
Hybridné Suzuki Kizashi bude mať oproti klasickému až o 25 % nižšiu spotrebu

Koncept Suzuki Kizashi EcoCharge sa v premiére predstavil na tohtoročnom aprílovom autosalóne v americkom New Yorku. Poháňa ho benzínový radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1998 cm³, má výkon 144 koní a najvyšší krútiaci moment 173 Nm. Jeho výkon sa spája s moderným elektromotorom s výkonom 15 kW, takže celkový výkon sústavy je 165 koní.

Elektromotor pri rekuperácii počas brzdenia funguje ako generátor. Napojený je na lithium-ionovú batériu s napätím 115 voltov. Vozidlo má 6stupňovú automatickú prevodovku a systém stop/start, ktorá vypína motor počas státia a odpája prísun paliva pri spomaľovaní. Kizashi EcoCharge je vybavený pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Hybridný Kizashi dostal biely perleťový lak s jemne modrým odleskom. Oproti modelu Kizashi Sport, ktorý sa už dodáva aj na Slovensko napriek tomu, že prioritne bol vyvinutý pre americký trh, má Kizashi EcoCharge navyše okrem iného LED hmlové svetlomety integrované do prednej masky. Interiér Kizashi EcoCharge využíva moderné materiály, ktoré majú ekologické spracovanie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.