Hybridné Suzuki: premiéra v New Yorku

Piatok, 29 apríl 2011

Sedan strednej triedy Suzuki Kizashi s hybridným pohonom EcoCharge bude mať až o štvrtinu nižšiu spotrebu oproti klasickému, výlučne benzínovému pohonu, pričom si zachová rovnakú dynamiku jazdy.

Suzuki Kizashi
Hybridné Suzuki Kizashi bude mať oproti klasickému až o 25 % nižšiu spotrebu

Koncept Suzuki Kizashi EcoCharge sa v premiére predstavil na tohtoročnom aprílovom autosalóne v americkom New Yorku. Poháňa ho benzínový radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1998 cm³, má výkon 144 koní a najvyšší krútiaci moment 173 Nm. Jeho výkon sa spája s moderným elektromotorom s výkonom 15 kW, takže celkový výkon sústavy je 165 koní.

Elektromotor pri rekuperácii počas brzdenia funguje ako generátor. Napojený je na lithium-ionovú batériu s napätím 115 voltov. Vozidlo má 6stupňovú automatickú prevodovku a systém stop/start, ktorá vypína motor počas státia a odpája prísun paliva pri spomaľovaní. Kizashi EcoCharge je vybavený pneumatikami s nízkym valivým odporom.

Hybridný Kizashi dostal biely perleťový lak s jemne modrým odleskom. Oproti modelu Kizashi Sport, ktorý sa už dodáva aj na Slovensko napriek tomu, že prioritne bol vyvinutý pre americký trh, má Kizashi EcoCharge navyše okrem iného LED hmlové svetlomety integrované do prednej masky. Interiér Kizashi EcoCharge využíva moderné materiály, ktoré majú ekologické spracovanie.

Autor: J. Goldberger
Foto: Suzuki
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.