Hyundai Genesis Coupé po modernizácii

Štvrtok, 17 november 2011

Hyundai predstavil na domácej pôde v Kórei modernizovaný Genesis Coupe. Má športovejší dizajn a výkonnejšie motory. Mimo územia Kórejskej republiky predstavia nový Genesis na autosalóne v Los Angeles od 18. do 27. novembra tohto roku.

Hyundai Genesis Coupe
Druhá generácia Genesisu s modernizovaným vzhľadom a silnejšími motormi je na svete

Na modernizáciu siahol výrobca po štyroch rokoch od uvedenia na kórejský trh. V Amerike sa však začal predávať až v roku 2009, v Európe až tento rok. Model sa po facelifte do severnej Ameriky začne dodávať v budúcom roku, v Európe pravdepodobne ešte neskôr.

Modernizovaný Genesis Coupe je modifikovanou verziou prvého športového kupé značky Hyundai s pohonom zadných kolies. Má výrazne športovejší vzhľad, poskytuje lepšie jazdné výkony a vyššiu dynamiku. Športovejší je aj vnútrajšok modernizovaného kupé Genesis.

Modernizovaný Genesis má na karosérii zmeny, aké majú modely i40, i30, Veloster alebo aj nová Elantra. Nový je napríklad predný nárazník, hlavné svetlomety s LED pásom na denné svietenie i rozmerná maska chladiča. Inak tvarovaná je aj kapota motora. Väčších zmien sa dočkal aj dizajn interiéru, ovládacie prvky a použili sa aj nové materiály.

Podstatnejšie zmeny nastali pod kapotou motora. Novinkou je preplňovaný štvorvalec 2,0 TCI s výkonom 275 koní a vyšší výkon má aj doterajší atmosféricky plnený vidlicový šesťvalec s objemom 3,8 litra, teraz s označením GDI. Znamená to, že dostal systém priameho vstrekovanie benzínu, čím sa výrazne zvýšil jeho výkon a účinnosť. Dosahuje výkon 350 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Oproti pôvodnému motoru V6 3.8 MPi sa výkon zvýšil o 47 koní a maximálny krútiaci moment o 39 Nm.

Hyundai Genesis Coupe
V Amerike sa modernizovaný Genesis začne predávať budúci rok. Kedy v Európe?

Menší preplňovaný benzínový štvorvalec 2,0 TCI dostal väčší chladič komprimovaného vzduchu, čím sa zvýšila objemová účinnosť prepĺňania. Nový dvojprúdový turbokompresor twin-scroll zlepšuje výkonovú charakteristiku motora a prispieva aj k zvýšeniu životnosti. Oproti predchodcovi má modifikovaný motor 2,0 TCI zvýšený výkon o 65 koní na 275 koní. Maximálny krútiaci moment motora vzrástol o 78 Nm na 373 Nm.

Výkonnejšie motory sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje jazdný komfort a zlepšuje dynamické vlastnosti modelu Genesis Coupe.

Na zvýšenie emocionálnych kvalít je motor V6 3.8 GDI vybavený osobitným zvukovým generátorom, ktorý modifikuje zvuky vydávané nasávacou sústavou motora tak, aby mal šesťvalec fascinujúci športový zvuk.

Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.