Hyundai Genesis Coupé po modernizácii

Štvrtok, 17 november 2011

Hyundai predstavil na domácej pôde v Kórei modernizovaný Genesis Coupe. Má športovejší dizajn a výkonnejšie motory. Mimo územia Kórejskej republiky predstavia nový Genesis na autosalóne v Los Angeles od 18. do 27. novembra tohto roku.

Hyundai Genesis Coupe
Druhá generácia Genesisu s modernizovaným vzhľadom a silnejšími motormi je na svete

Na modernizáciu siahol výrobca po štyroch rokoch od uvedenia na kórejský trh. V Amerike sa však začal predávať až v roku 2009, v Európe až tento rok. Model sa po facelifte do severnej Ameriky začne dodávať v budúcom roku, v Európe pravdepodobne ešte neskôr.

Modernizovaný Genesis Coupe je modifikovanou verziou prvého športového kupé značky Hyundai s pohonom zadných kolies. Má výrazne športovejší vzhľad, poskytuje lepšie jazdné výkony a vyššiu dynamiku. Športovejší je aj vnútrajšok modernizovaného kupé Genesis.

Modernizovaný Genesis má na karosérii zmeny, aké majú modely i40, i30, Veloster alebo aj nová Elantra. Nový je napríklad predný nárazník, hlavné svetlomety s LED pásom na denné svietenie i rozmerná maska chladiča. Inak tvarovaná je aj kapota motora. Väčších zmien sa dočkal aj dizajn interiéru, ovládacie prvky a použili sa aj nové materiály.

Podstatnejšie zmeny nastali pod kapotou motora. Novinkou je preplňovaný štvorvalec 2,0 TCI s výkonom 275 koní a vyšší výkon má aj doterajší atmosféricky plnený vidlicový šesťvalec s objemom 3,8 litra, teraz s označením GDI. Znamená to, že dostal systém priameho vstrekovanie benzínu, čím sa výrazne zvýšil jeho výkon a účinnosť. Dosahuje výkon 350 koní a maximálny krútiaci moment 400 Nm. Oproti pôvodnému motoru V6 3.8 MPi sa výkon zvýšil o 47 koní a maximálny krútiaci moment o 39 Nm.

Hyundai Genesis Coupe
V Amerike sa modernizovaný Genesis začne predávať budúci rok. Kedy v Európe?

Menší preplňovaný benzínový štvorvalec 2,0 TCI dostal väčší chladič komprimovaného vzduchu, čím sa zvýšila objemová účinnosť prepĺňania. Nový dvojprúdový turbokompresor twin-scroll zlepšuje výkonovú charakteristiku motora a prispieva aj k zvýšeniu životnosti. Oproti predchodcovi má modifikovaný motor 2,0 TCI zvýšený výkon o 65 koní na 275 koní. Maximálny krútiaci moment motora vzrástol o 78 Nm na 373 Nm.

Výkonnejšie motory sa spájajú s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zvyšuje jazdný komfort a zlepšuje dynamické vlastnosti modelu Genesis Coupe.

Na zvýšenie emocionálnych kvalít je motor V6 3.8 GDI vybavený osobitným zvukovým generátorom, ktorý modifikuje zvuky vydávané nasávacou sústavou motora tak, aby mal šesťvalec fascinujúci športový zvuk.

Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe Hyundai Genesis Coupe
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.