Hyundai Genesis mieri medzi prémiové limuzíny

Streda, 30 október 2013

Hyundai vypustil do sveta dve skice pripravovanej novej luxusnej limuzíny Genesis, ktorú by automobilka mala už čoskoro predstaviť. Mohlo by sa tak stať na autosalóne v Los Angeles v závere novembra, alebo na januárovom Detroite. Na domáci kórejský trh má nový model prísť totiž už koncom tohto roku a na ostatné exportné trhy niekedy v budúcom roku.

Hyundai Genesis
Nový Genesis sa v reálnej podobe predstaví pravdepodobne onedlho v Los Angeles

Nový Genesis má namierené medzi prémiové modely. Vychádza zo štúdie HCD-14, čo je klasický sedan a sériová luxusná limuzína ním s veľkou pravdepodobnosťou aj zostane. Nový Genesis bude s pohonom zadných kolies a v kórejskej automobilke sú presvedčení, že tento model môže značne a priaznivo ovplyvniť pozíciu automobilky na svetových trhoch.

Projekt modelu vyššej strednej triedy odštartoval Hyundai s cieľom vyvinúť limuzínu prémiovej kategórie s pohonom zadných kolies svetovej úrovne. Jej vývoj trval štyri roky a vyžiadal si investície vo výške 500 miliárd juhokórejských wonov, čo je približne 340 miliónov eur.

Hlavnými prednosťami nového modelu má byť charakteristický dizajn premium, vynikajúci podvozok, jazdný komfort a hlučnosť na úrovni európskych modelov tejto kategórie, najvyššia možná bezpečnosť a inovatívne prvky, ktoré zvyšujú pohodlie posádky.

Dizajn nového Genesisu vychádza z filozofie štylistického jazyka Fluidic Sculpture 2.0 značky Hyundai, pri ktorom tvorcovia uprednostňujú "jednoduchý a harmonický tvar s vycibrenými fluidickými elementmi". Na prednej časti karosérie upúta mohutne pôsobiaca šesťuholníková maska chladiča, inde triezve a moderné línie, ako aj výrazné a pôsobivé farby a materiály v kombinácii s ušľachtilým vypracovaním. Nový model má napriek veľkým rozmerom športový šmrnc.

Veľký dôraz kládli návrhári na bezpečnosť, takže Genesis novej generácie bude mať výrazne vyššiu mieru pasívnej bezpečnosti, hlavne vďaka vylepšenej štruktúre skeletu karosérie a použitiu vyššieho podielu ultravysokopevnostnej ocele. Bezpečnosť posádky zvyšujú nové napínače bezpečnostných pásov a systém Pre-Safe, ktorý v nebezpečnej situácii v predstihu napne bezpečnostné pásy.

S prepracovaným podvozkom spolu s aplikáciami vyspelých technológií má Genesis novej generácie špičkové jazdné vlastnosti a komfort pruženia. Výrazne zvýšená priečna tuhosť prednej a zadnej nápravy spolu s optimálnym rozložením hmotnosti na nápravy vytvárajú dobre naladený podvozok. Použitím moderných elektronických systémov, ako Advanced Traction Cornering Control (ATCC), sa zvýšila tiež stabilita pri jazde v zákrutách.

Hyundai Genesis
Genesis bude mať poháňanú zadnú nápravu, ale bude aj s pohonom všetkých kolies

Po prvý raz má Genesis aj elektrický posilňovač riadenia R-MDPS s variabilným prevodom, ktorý zabezpečuje lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach a bezprostrednejšie reakcie riadenia pri malej a strednej rýchlosti. Podobne po prvý raz bude mať Genesis aj verziu s vlastným systémom pohonu všetkých kolies HTRAC. Ten elektronicky reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou podľa jazdných podmienok a výrazne tak zvýši stabilitu na šmykľavom povrchu a pri jazde v zákrutách. Umožní tiež vodičovi nastaviť si rozličné jazdné nastavenia.

Hyundai zatiaľ neprezradil rozmery nového modelu ani pohonné jednotky. To všetko bude zrejme známe až po premiére Genesisu možno už onedlho v Los Angeles alebo až začiatkom budúceho roku v Detroite.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.