Hyundai Genesis mieri medzi prémiové limuzíny

Streda, 30 október 2013

Hyundai vypustil do sveta dve skice pripravovanej novej luxusnej limuzíny Genesis, ktorú by automobilka mala už čoskoro predstaviť. Mohlo by sa tak stať na autosalóne v Los Angeles v závere novembra, alebo na januárovom Detroite. Na domáci kórejský trh má nový model prísť totiž už koncom tohto roku a na ostatné exportné trhy niekedy v budúcom roku.

Hyundai Genesis
Nový Genesis sa v reálnej podobe predstaví pravdepodobne onedlho v Los Angeles

Nový Genesis má namierené medzi prémiové modely. Vychádza zo štúdie HCD-14, čo je klasický sedan a sériová luxusná limuzína ním s veľkou pravdepodobnosťou aj zostane. Nový Genesis bude s pohonom zadných kolies a v kórejskej automobilke sú presvedčení, že tento model môže značne a priaznivo ovplyvniť pozíciu automobilky na svetových trhoch.

Projekt modelu vyššej strednej triedy odštartoval Hyundai s cieľom vyvinúť limuzínu prémiovej kategórie s pohonom zadných kolies svetovej úrovne. Jej vývoj trval štyri roky a vyžiadal si investície vo výške 500 miliárd juhokórejských wonov, čo je približne 340 miliónov eur.

Hlavnými prednosťami nového modelu má byť charakteristický dizajn premium, vynikajúci podvozok, jazdný komfort a hlučnosť na úrovni európskych modelov tejto kategórie, najvyššia možná bezpečnosť a inovatívne prvky, ktoré zvyšujú pohodlie posádky.

Dizajn nového Genesisu vychádza z filozofie štylistického jazyka Fluidic Sculpture 2.0 značky Hyundai, pri ktorom tvorcovia uprednostňujú "jednoduchý a harmonický tvar s vycibrenými fluidickými elementmi". Na prednej časti karosérie upúta mohutne pôsobiaca šesťuholníková maska chladiča, inde triezve a moderné línie, ako aj výrazné a pôsobivé farby a materiály v kombinácii s ušľachtilým vypracovaním. Nový model má napriek veľkým rozmerom športový šmrnc.

Veľký dôraz kládli návrhári na bezpečnosť, takže Genesis novej generácie bude mať výrazne vyššiu mieru pasívnej bezpečnosti, hlavne vďaka vylepšenej štruktúre skeletu karosérie a použitiu vyššieho podielu ultravysokopevnostnej ocele. Bezpečnosť posádky zvyšujú nové napínače bezpečnostných pásov a systém Pre-Safe, ktorý v nebezpečnej situácii v predstihu napne bezpečnostné pásy.

S prepracovaným podvozkom spolu s aplikáciami vyspelých technológií má Genesis novej generácie špičkové jazdné vlastnosti a komfort pruženia. Výrazne zvýšená priečna tuhosť prednej a zadnej nápravy spolu s optimálnym rozložením hmotnosti na nápravy vytvárajú dobre naladený podvozok. Použitím moderných elektronických systémov, ako Advanced Traction Cornering Control (ATCC), sa zvýšila tiež stabilita pri jazde v zákrutách.

Hyundai Genesis
Genesis bude mať poháňanú zadnú nápravu, ale bude aj s pohonom všetkých kolies

Po prvý raz má Genesis aj elektrický posilňovač riadenia R-MDPS s variabilným prevodom, ktorý zabezpečuje lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach a bezprostrednejšie reakcie riadenia pri malej a strednej rýchlosti. Podobne po prvý raz bude mať Genesis aj verziu s vlastným systémom pohonu všetkých kolies HTRAC. Ten elektronicky reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou podľa jazdných podmienok a výrazne tak zvýši stabilitu na šmykľavom povrchu a pri jazde v zákrutách. Umožní tiež vodičovi nastaviť si rozličné jazdné nastavenia.

Hyundai zatiaľ neprezradil rozmery nového modelu ani pohonné jednotky. To všetko bude zrejme známe až po premiére Genesisu možno už onedlho v Los Angeles alebo až začiatkom budúceho roku v Detroite.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.