Hyundai Genesis mieri medzi prémiové limuzíny

Streda, 30 október 2013

Hyundai vypustil do sveta dve skice pripravovanej novej luxusnej limuzíny Genesis, ktorú by automobilka mala už čoskoro predstaviť. Mohlo by sa tak stať na autosalóne v Los Angeles v závere novembra, alebo na januárovom Detroite. Na domáci kórejský trh má nový model prísť totiž už koncom tohto roku a na ostatné exportné trhy niekedy v budúcom roku.

Hyundai Genesis
Nový Genesis sa v reálnej podobe predstaví pravdepodobne onedlho v Los Angeles

Nový Genesis má namierené medzi prémiové modely. Vychádza zo štúdie HCD-14, čo je klasický sedan a sériová luxusná limuzína ním s veľkou pravdepodobnosťou aj zostane. Nový Genesis bude s pohonom zadných kolies a v kórejskej automobilke sú presvedčení, že tento model môže značne a priaznivo ovplyvniť pozíciu automobilky na svetových trhoch.

Projekt modelu vyššej strednej triedy odštartoval Hyundai s cieľom vyvinúť limuzínu prémiovej kategórie s pohonom zadných kolies svetovej úrovne. Jej vývoj trval štyri roky a vyžiadal si investície vo výške 500 miliárd juhokórejských wonov, čo je približne 340 miliónov eur.

Hlavnými prednosťami nového modelu má byť charakteristický dizajn premium, vynikajúci podvozok, jazdný komfort a hlučnosť na úrovni európskych modelov tejto kategórie, najvyššia možná bezpečnosť a inovatívne prvky, ktoré zvyšujú pohodlie posádky.

Dizajn nového Genesisu vychádza z filozofie štylistického jazyka Fluidic Sculpture 2.0 značky Hyundai, pri ktorom tvorcovia uprednostňujú "jednoduchý a harmonický tvar s vycibrenými fluidickými elementmi". Na prednej časti karosérie upúta mohutne pôsobiaca šesťuholníková maska chladiča, inde triezve a moderné línie, ako aj výrazné a pôsobivé farby a materiály v kombinácii s ušľachtilým vypracovaním. Nový model má napriek veľkým rozmerom športový šmrnc.

Veľký dôraz kládli návrhári na bezpečnosť, takže Genesis novej generácie bude mať výrazne vyššiu mieru pasívnej bezpečnosti, hlavne vďaka vylepšenej štruktúre skeletu karosérie a použitiu vyššieho podielu ultravysokopevnostnej ocele. Bezpečnosť posádky zvyšujú nové napínače bezpečnostných pásov a systém Pre-Safe, ktorý v nebezpečnej situácii v predstihu napne bezpečnostné pásy.

S prepracovaným podvozkom spolu s aplikáciami vyspelých technológií má Genesis novej generácie špičkové jazdné vlastnosti a komfort pruženia. Výrazne zvýšená priečna tuhosť prednej a zadnej nápravy spolu s optimálnym rozložením hmotnosti na nápravy vytvárajú dobre naladený podvozok. Použitím moderných elektronických systémov, ako Advanced Traction Cornering Control (ATCC), sa zvýšila tiež stabilita pri jazde v zákrutách.

Hyundai Genesis
Genesis bude mať poháňanú zadnú nápravu, ale bude aj s pohonom všetkých kolies

Po prvý raz má Genesis aj elektrický posilňovač riadenia R-MDPS s variabilným prevodom, ktorý zabezpečuje lepšiu stabilitu vo vysokých rýchlostiach a bezprostrednejšie reakcie riadenia pri malej a strednej rýchlosti. Podobne po prvý raz bude mať Genesis aj verziu s vlastným systémom pohonu všetkých kolies HTRAC. Ten elektronicky reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou podľa jazdných podmienok a výrazne tak zvýši stabilitu na šmykľavom povrchu a pri jazde v zákrutách. Umožní tiež vodičovi nastaviť si rozličné jazdné nastavenia.

Hyundai zatiaľ neprezradil rozmery nového modelu ani pohonné jednotky. To všetko bude zrejme známe až po premiére Genesisu možno už onedlho v Los Angeles alebo až začiatkom budúceho roku v Detroite.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Suzuki-Vitara
Japonská automobilka Suzuki vyrobila za uplynulý fiškálny rok 2019 (apríl 2019 až marec 2020) vo svojich výrobných závodoch na celom svete 2,97 (2 966 399) milióna automobilov. Napriek prerušeniu výroby pre pandémiu koronavírusu dokázala automobilka vyprodukovať 87,4 percent objemu predvlaňajšieho rekordného roku, v ktorom značka vyprodukovala 3,39 milióna (3 393 976) vozidiel, čo je najviac vo svojej storočnej histórii. V závodoch Suzuki ďalej pokračoval trend prehlbovania prevahy produkcie závodov mimo Japonska. V zahraničných závodoch počas vlaňajšieho fiškálneho roku vyrobila automobilka 2,02 milióna (2 022 227) vozidiel, kým automobilky v Japonsku len vyše 944 tisíc vozidiel.
Volvo-heng-du
Výrobný závod spoločnosti Volvo Cars v čínskom meste Čcheng-tu, jej najväčší v Číne, získava 100 percent svojej elektrickej energie z obnoviteľných zdrojov. Celkový obnoviteľný energetický mix v celosvetovej výrobnej sieti spoločnosti tak dosiahol 80 percent. Stopercentný energetický mix z obnoviteľných zdrojov v čínskom závode Čcheng-tu je výsledkom čerstvo podpísanej zmluvy o dodávke elektrickej energie a prispeje k zníženiu emisií CO2 v závode o viac ako 11-tisíc ton ročne. Približne 65 percent vyrobenej elektriny pochádza z vodnej energie, zvyšná časť zo slnečnej a veternej energie a iných obnoviteľných zdrojov.
BMW5-digital-world-premie
Priaznivci a fanúšikovia bavorskej značky BMW sú v očakávaní premiéry modelov radu 5 Sedan a praktickejšieho kombi Touring. Avšak vzhľadom na stále platné cestovné obmedzenia na celom svete sa prezentácia nového BMW radu 5 Sedan, nového BMW radu 5 Touring a nového BMW radu 6 Gran Turismo uskutoční v digitálnej forme. Stane sa tak v stredu 27. mája a záujemcovia o internetovú premiéru týchto troch modelov ju môžu sledovať na internete o 08:00 hod. na www.live.bmwgroup.com/en a http://www.live.bmwgroup.com/en>.