Hyundai i30 kombi: dlhšia karoséria, väčší kufor

Piatok, 24 február 2012

Do modelového radu i30 pridáva Hyundai k už známemu päťdverovému hatchbacku aj nové kombi. K základnému modelu tak pribudne ďalší s dlhšou karosériou, veľkým vnútorným priestorom, väčším kufrom a elegantným interiérom. Predstavu o tom, ako bude vyzerať nám poskytujú prvé oficiálne snímky, ktoré automobilka uvoľnila krátko pred premiérou na autosalóne v Ženeve.

Hyundai i30 wagon
Kombi Hyundai i30 druhej generácie bude mať premiéru na autosalóne v Ženeve

Kombi i30 je druhý člen rodiny druhej generácie Hyundai v nižšej strednej triede. Po päťdverovom hatchbacku rozširuje kórejský výrobca svoju ponuku o väčší a priestrannejší model. Aj kombi, podobne ako hatchback, sa bude vyrábať v Nošoviciach v Českej republike a aj táto väčšia verzia i30 bola navrhnutá a skonštruovaná v Európe pre Európu, ako o tom s pýchou hovoria samotní Kórejci.

Elegantné kombi využíva rovnaké motory a podvozok ako päťdverový hatchback i30 novej generácie, no má dlhšiu karosériu, ktorá umožnila výrazne zväčšiť objem batožinového priestoru bez negatívneho ovplyvnenia dynamického dizajnu.

Kombi má so 4485 mm o 185 mm väčšiu dĺžku ako päťdverový súrodenec, vďaka čomu patrí k najpriestrannejším automobilom v segmente nižšej strednej triedy. Oproti kombi i30 predchádzajúcej generácie je nový model o 10 mm dlhší.

Od základného hatchbacku má kombi výrazne väčší batožinový priestor so základným objemom 528 litrov (hatchback 378 litrov) – čo predstavuje najlepšiu hodnotu v triede, ktorý možno zvýšiť až na 1642 litrov.

Kombi i30 novej generácie sa bude dodávať s rovnakými motormi ako základný päťdverový model s troma benzínovými a troma naftovými, s výkonovým rozpätím od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Najvýkonnejší benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI, všetky motory sa štandardne kombinujú so 6tupňovými prevodovkami.

Hyundai očakáva, že nové kombi i30 osloví najmä tých zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a variabilný automobil s atraktívnym vzhľadom, predovšetkým však rodiny.

Hyundai i30 wagon Hyundai i30 wagon Hyundai i30 wagon
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
skoda-scala-monte-carlo
Škoda rozširuje ponuku nového kompaktného modelu Scala a mestského crossoveru Kamiq o verziu Monte Carlo. Monte Carlo odkazuje na úspešnú pretekársku históriu značky Škoda. Výrazné čierne dizajnové prvky a čierny nápis Škoda na zadnej strane dodávajú vozidlám ešte športovejší vzhľad. Nová Škoda Scala vo verzii Monte Carlo začína na cene 18 100 eur a cena kompaktného SUV Kamig Monte Carlo sa odvíja od ceny 19 690 eur. Záujemcovia si môžu model Scala a Kamiq vo verzii Monte Carlo nakonfigurovať online, alebo si ho objednať u predajcov. V Škode veria, že verzie Monte Carlo zdôraznia športový a dynamický charakter vozidiel modelov Scala a Kamiq, tiež že veľké kolesá a zvučný názov oslovia zákazníkov, ktorí ocenia štýl a emocionálny a lifestylový dizajn oboch modelov.
World-Endurance
Goodyear bude od úvodných pretekov sezóny 2020 dodávať pre Svetový pohár cestovných automobilov najnovšiu generáciu svojich pretekárskych pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport vo verziách bez dezénu i do dažďa. Značka Goodyear je tak oficiálnym dodávateľom pneumatík pre World Touring Car Cup (WTCR). Na základe oficiálneho výberového konania FIA bude Goodyear partnerom seriálu po dobu najbližších troch rokov, v sezónach 2020 až 2022. V sezóne 2020 bude desať pretekov na troch svetadieloch – v Maroku, Maďarsku, Nemecku, Slovensku, Portugalsku, Španielsku, Číne, Južnej Kórei a Macau. Záverečné preteky sezóny sa uskutočnia v Malajzii. Každé podujatie pozostáva z troch samostatných pretekov, takže spolu bude súčasťou pretekárskeho kalendára sezóny tridsať napínavých pretekov.
Auto-komunikuje
Budem mať na najbližšom semafore zelenú ak budem pokračovať v jazde touto rýchlosťou? Odpoveď na túto otázku už od technológie, ktorú pripravuje SEAT-u v spolupráci s ministerstvom dopravy, magistrátom Barcelony a spoločnosťou ETRA úspešne prepája vozidlá so semaformi a centrálnym dispečingom riadenia premávky, takže vodiči dostávajú informácie o aktuálnej situácii. Projekt okrem toho umožňuje informácie o nehodách na diaľniciach zasielať rovno do vozidiel bez nutnosti využívať na to premenlivé informačné tabule. Automobily a infraštruktúra sú navzájom prepojené pomocou cloudu mobilným dátovým pripojením s reakčnou dobou 300 milisekúnd. Projekt prepája vozidlá so semaformi a informačnými panelmi prostredníctvom platformy DGT 3.0 a vodiči dostávajú v predstihu upozornenie o statuse najbližších semaforov, aby mohli podľa toho prispôsobiť rýchlosť jazdy. Dopravné informácie sa zobrazujú v reálnom čase na displejoch v automobiloch.