Hyundai i30 kombi: dlhšia karoséria, väčší kufor

Piatok, 24 február 2012

Do modelového radu i30 pridáva Hyundai k už známemu päťdverovému hatchbacku aj nové kombi. K základnému modelu tak pribudne ďalší s dlhšou karosériou, veľkým vnútorným priestorom, väčším kufrom a elegantným interiérom. Predstavu o tom, ako bude vyzerať nám poskytujú prvé oficiálne snímky, ktoré automobilka uvoľnila krátko pred premiérou na autosalóne v Ženeve.

Hyundai i30 wagon
Kombi Hyundai i30 druhej generácie bude mať premiéru na autosalóne v Ženeve

Kombi i30 je druhý člen rodiny druhej generácie Hyundai v nižšej strednej triede. Po päťdverovom hatchbacku rozširuje kórejský výrobca svoju ponuku o väčší a priestrannejší model. Aj kombi, podobne ako hatchback, sa bude vyrábať v Nošoviciach v Českej republike a aj táto väčšia verzia i30 bola navrhnutá a skonštruovaná v Európe pre Európu, ako o tom s pýchou hovoria samotní Kórejci.

Elegantné kombi využíva rovnaké motory a podvozok ako päťdverový hatchback i30 novej generácie, no má dlhšiu karosériu, ktorá umožnila výrazne zväčšiť objem batožinového priestoru bez negatívneho ovplyvnenia dynamického dizajnu.

Kombi má so 4485 mm o 185 mm väčšiu dĺžku ako päťdverový súrodenec, vďaka čomu patrí k najpriestrannejším automobilom v segmente nižšej strednej triedy. Oproti kombi i30 predchádzajúcej generácie je nový model o 10 mm dlhší.

Od základného hatchbacku má kombi výrazne väčší batožinový priestor so základným objemom 528 litrov (hatchback 378 litrov) – čo predstavuje najlepšiu hodnotu v triede, ktorý možno zvýšiť až na 1642 litrov.

Kombi i30 novej generácie sa bude dodávať s rovnakými motormi ako základný päťdverový model s troma benzínovými a troma naftovými, s výkonovým rozpätím od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k). Najvýkonnejší benzínový motor je vybavený priamym vstrekovaním paliva GDI, všetky motory sa štandardne kombinujú so 6tupňovými prevodovkami.

Hyundai očakáva, že nové kombi i30 osloví najmä tých zákazníkov, ktorí hľadajú praktický a variabilný automobil s atraktívnym vzhľadom, predovšetkým však rodiny.

Hyundai i30 wagon Hyundai i30 wagon Hyundai i30 wagon
Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.