Hyundai i30: spustili výrobu nového modelu

Štvrtok, 19 január 2012

V českých Nošoviciach v pondelok slávnostne spustili sériovú výrobu novej generácie modelu Hyundai i30. Okrem novej i30 tu vyrábajú aj modely i30 CW, ix20 a ix35. Výroba nového modelu i30 zaberie 30 % výrobnej kapacity, čo znamená, že ročne tu vyrobia približne 100 000 vozidiel tohto modelu.

Hyundai i30 nový
Premiéru mal nový Hyundai i30 vo Frankfurte v septembri minulého roku, teraz sa rozbieha v českých Nošoviciach jeho výroba.

V uplynulom roku vyrobili v Nošoviciach viac ako 251 000 osobných automobilov. Predchodca nového i30 sa tu vyrábal od roku 2008 a jeho výroba sa skončila koncom decembra minulého roku. Model i30 bol prvým Hyundaiom, ktorý sa v českom závode začal vyrábať.

Hyundai i30 druhej generácie sa bude dodávať s tromi zážihovými a tromi vznetovými motormi s výkonmi v rozmedzí od 66 kW/90 k do 99 kW/135 k. Prevodovky môžu byť u všetkých motorizácií manuálne šesťstupňové, pri benzínových aj dieselových motoroch s objemom 1,6 litra to môže byť aj šesťstupňová automatická prevodovka.

Hyundai i30 má cieľ ponúknuť aj zákazníkom v segmente nižšej strednej triedy prvky, ktoré sú typické pre vyššie segmenty. Napríklad xenónové hlavné svetlá s adaptívnym systémom AFLS, štýlové LED linky pre denné svietenie; elektricky ovládané zrkadlá s osvetlením dverí a priestoru pred nimi, kľučky dverí so vstavaným osvetlením.

Ďalšími prvkami komfortnej výbavy je panoramatická elektricky ovládaná trojdielna sklenená strecha, prístrojová doska typu TFT s vysokým jasom a rozlíšením, riadenie "flex STEER" s variabilnou tuhosťou Normal, Comfort a Sport, navigácia so sedempalcovou dotykovou obrazovkou a obrazom zadnej parkovacej kamery pri cúvaní, štartovanie tlačidlom na prístrojovom paneli a elektrická parkovacia brzda s ovládaním na centrálnej konzole.

Svojimi rozmermi sa nový i30 príliš nelíši od modelu predchádzajúcej generácie.

Dlhý je 4300 mm (+ 20 mm), šírku má 1780 mm (+ 5 mm), výšku 1470 mm (- 10 mm) a rázvor náprav 2650 mm zostal nezmenený. Batožinový priestor má základný objem 378 litrov, po sklopení zadných sedadiel 1316 litrov (s rovnou podlahou).

Prezident českej divízie spoločnosti Hyundai Kim Jun-ha sa pri slávnostnom začatí výroby nového Hyundai i30 vyjadril: "Náš Hyundai i30 novej generácie je skvelým produktom pre tvrdý konkurenčný boj na európskom automobilovom trhu. Je to moderné, krásne a kvalitné auto, ktoré dá zákazníkom za ich peniaze mimoriadne vysokú hodnotu."

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Mazda-cx30
Mazda CX-30 získala ocenenie Zlatý volant 2019 v kategórii SUV/crossover pre vozidlá do dĺžky 4,4 m. Úplne nové kompaktné SUV tak získava svoje vôbec prvé ocenenie v jednej z najdôležitejších čitateľských súťaží. Cenu odovzdali včera v Berlíne prezidentovi Mazda Motor Europe Yasuhiro Aoyamaovi. Pre Mazdu je to historicky piate ocenenie v kategórii Zlatý volant. Prvé získala Mazda 323 v rokoch 1985 a 1989, potom Mazda 626 v roku 1992 a Mazda2 v roku 2014.
skoda-octavia
Automobilka Škoda predstavila novú generáciu modelu Octavia. Štvrtá generácia najpredávanejšieho modelu českej automobilky má nové dimenzie, emotívnejší vzhľad, je priestrannejšia, bezpečnejšia a ponúka väčšie možností konektivity. Je tiež dlhšia a širšia než predchádzajúce generácie a ponúka aj väčší batožinový priestor. Vďaka novému dizajnovému jazyku značky Škoda pôsobí Octavia ešte emotívnejšie. Nový koncept interiéru kombinuje väčšiu funkčnosť a ponuku priestoru s kvalitnými materiálmi a novými dizajnovými prvkami. Moderné možnosti konektivity a nové asistenčné systémy zaisťujú väčšiu úroveň bezpečnosti a komfortu. Svetová premiéra štvrtej generácie Škody Octavia sa konala netradične v pražskej Národnej galérii.
Igor-Drotár
Tradičné podujatie po skončení sezóny Setkání mistrů v českej Sosnovej neďaleko Českej Lípy,na ktorom nechýbal ani slovenský automobilový pretekár Igor Drotár, sa konalo už po osemnásty raz. Ani nepriazeň jesenného počasia neodradila davy fanúšikov, aby zaplnili priestor okolo sosnovskej arény. Tradičné podujatie otvárajú paralelné vyraďovacie preteky vždy dvoch áut. Z približne päťdesiatky zúčastnených pretekárov skončil Drotár v silnej konkurencii aj profesionálnych jazdcov na výbornom šiestom mieste. Igor Drotár: "V prvej jazde som zajazdil piaty najrýchlejší čas. Čakal som, že v druhej jazde sa zlepším, no pokazil som znovu štart a napokon som skončil šiesty, čo je z 50-ky skvelých jazdcov výborný výsledok."