Hyundai i40 prichádza na Slovensko

Sobota, 11 jún 2011

Hyundai už o pár dní spustí na Slovensku predaj nového modelu i40 vo verzii kombi. Prvé autá smerujú loďou do Európy, takže onedlho sa objavia u našich predajcov. Cena nového kórejského kombi s bohatou základnou výbavou začína na sume 21 990 eúr.

Hyundai i40
Nové kombi strednej triedy Hyundai i40 spestrí predajné priestory slovenských predajcov

Modelom i40, nástupcom Sonaty, sa Hyundai vracia do strednej triedy. Nové i40 má originálny dizajn, veľmi slušnú technickú úroveň, pridali mu aj nadštandardne bohatú výbavu a poskytujú päťročnú záruku bez príplatku, bez obmedzenia počtu najazdených kilometrov, päťročnú cestnú asistenčnú službu a päť rokov zvýhodnené prehliadky technického stavu. Do strednej triedy tak vstupuje nový silný hráč, ktorý už nevsádza len na cenu, ale ponúka aj iné bonity.

Prečo prichádza nové i40 vo verzia kombi a nie sedan? Verziu kombi i40 predstavil Hyundai vo svetovej premiére už v Ženeve na jar tohto roku. Sedan sa predstavil o 9 týždňov neskôr na májovom autosalóne v Barcelone. Nový model strednej triedy otvára novú éru značky Hyundai v Európe a jeho príchod vyvolal značný ohlas. Slovenská verejnosť sa s ním zoznámila počas aprílového autosalónu v Bratislave.

Príchod nového modelu i40 stanovilo slovenské zastúpenia importéra na 10. jún. Model i40 dáva šancu značke Hyundai aj na oslovenie firemnej klientely, čo môže posilniť imidž značky na slovenskom trhu.

Hyundai i40 – ceny na slovenskom trhu

MotorPrevodovkaVýkon (kW/k)ComfortStylePremium
1,6 GDI6M99/13521 990 €23 990 €-
2,0 GDI6M130/177-25 490 €31 490 €
1,7 CRDi6M85/11522 900 €--
1,7 CRDi6M100/136-25 990 €31 990 €

Hyundai i40 ponúkne štyri pohonné jednotky a v základe 6stupňové manuálne prevodovky pre všetky motorizácie. Ku všetkým motorom okrem 1,6 GDI sa bude dodávať aj automatická prevodovka. Zákazník si bude môcť vybrať z troch stupňov výbavy – Comfort, Style a Premium. Už základná od 21 990 eur obsahuje napríklad sedem airbagov, ESP, manuálnu klimatizáciu, elektronickú parkovaciu brzdu, asistenta pre rozjazd do kopca, dažďový senzor a iné. Svojou cenou, kvalitou a dizajnom sa nový i40 pokúsi konkurovať modelom ako VW Passat, Opel Insignia či Ford Mondeo.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.