Hyundai: Interiér novej generácie i20

Piatok, 27 marec 2020

Hyundai sa chystal predstaviť v premiére na ženevskom autosalóne 2020 horúcu novinku, malý hatchback i20. Autosalón sa nekonal, ale fotografie modelu i20 tretej generácie unikli, a tak ich potom oficiálne zverejnil aj samotný výrobca. Teraz odhaľuje aj časti interiéru.

1-Hyundai-i20

Úplne nový Hyundai i20 sa vyznačuje dynamickým vzhľadom, vylepšenými funkciami bezpečnosti a konektivity a voliteľnou 48-voltovou mild hybridnou pohonnou sústavou. Model i20 je prvým zástupcom nového dizajnového jazyka pomenovaného zmyselná športovosť (Sensuous Sportiness).

Teraz spoločnosť Hyundai zverejňuje ​​zábery interiéru novej generácie modelu i20 s exkluzívnym lemovaním Lime Green. Fotografie interiéru novej generácie modelu i20 prinášajú pohľad na moderný, elegantný a vzdušný dizajn interiéru vozidla.

V prednej časti interiéru zaujmú dve široké obrazovky, desať a štvrť palcový digitálny prístrojový panel a rovnako veľký stredový dotykový displej. K dispozícii sú špičkové možnosti konektivity a zvuku, bezdrôtová nabíjacia podložka na smartfón a audio systém Bose Premium s ôsmimi reproduktormi vrátane subwoofera.

Obrázky tiež odhaľujú priestrannosť a pohodlie úplne nového i20. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou i20 sa batožinový priestor zväčšil o 25 litrov na celkových 351 litrov.

2-Hyundai-interiér

Nové zábery tiež odhaľujú novú možnosť úpravy interiéru v atraktívnom vyhotovení Lime Green. Zaujmú aj farby interiéru Mono a Black & Grey.

Pokiaľ ide o exteriér, tak novinka je oproti predchodcovi o 5 mm dlhšia, o 24 mm nižšia, ale o 30 mm širšia a rázvor je väčší o 10 mm.

Pohon majú obstarávať dva benzínové motory. Atmosféricky štvorvalec 1,2 MPi s výkonom 62 kW (94 k) a tri výkonnejšie verzie preplňovaného trojvalca 1,0 T-GDi vo výkonových variantoch 73,5 kW, 88 kW a 48-voltová mild hybridná pohonná sústava.

Nový Hyundai i20 sa bude vyrábať v Turecku, vo výrobnom závode Izmit.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Homola
Európsky šampionát cestovných vozidiel TCR pokračuje na okruhu v talianskej Monze. Slovenský pretekár Matej Homola po pódiovom umiestnení v Zolderi sa na Monzu teší a verí v dobré umiestnenie. "Monzu mám veľmi rád, je to okruh ktorý neskutočne dýcha históriou. V súčasnom nastavení nášmu autu okruh v Monze až tak nevyhovuje a dlhých rovinkách kvôli zníženému výkonu trochu strácame. S Monzou máme s tímom BRC výborné skúsenosti, pred sezónou sme tu testovali a dosiahli dobré výsledky,” vraví Homola.Voľné tréningy sú na programe v piatok, v sobotu je kvalifikácia (10,55h a 11,20 h) a prvé preteky (17,15 h), druhé potom v nedeľu (13,00 h). Naživo ich možno sledovať na Facebooku TCR Europe a na www.tcr-series.tv.
Opel-Mokka
Malé SUV nemeckej automobilky Opel Mokka X prichádza teraz v druhej generácii. Svetovú premiéru bude mať vzhľadom na pretrvávajúce opatrenia s koronavírusom iba pred malou skupinou zástupcov médií v v sídle automobilky, v nemeckom Rüsselsheime. Zato však pri počítačoch, notebookoch alebo na smartfónoch ju budú môcť virtuálne sledovať státisíce či milióny ľudí na celom svete. Svetová premiéra sa uskutoční už dnes 22. septembra o 13,00 hodine. Očakávaný nový Opel Mokka X (na snímke Mokka X súčasnej generácie) prestaví najvyšší šéf automobilky Opel Michael Lohscheller. Tlačovú konferenciu bude možné sledovať dnes od 13,00 hod. na YouTube https://www.youtube.com/opel.
Šikyňa
V talianskej Faenze sa konalo posledné podujatie série troch pretekov seriálu majstrovstiev sveta. Slovák Richard Šikyňa v triede MX2 na KTM 250 obsadil v prvej jazde 14. miesto a získal 7 bodov, druhú po páde a technických problémoch nedokončil. V priebežnom hodnotení seriálu má 52 bodov a patrí mu 21. priečka. Richard Šikyňa: "Preteky sa mi príliš nevydarili. Teraz mám 2 týždne čas do ďalších pretekov. Verím, že sa mi podarí dostať sa v Mantove tam, kde patrím." Nie veľmi spokojný bol aj Šikyňov manažér Peter Kolek: "Zo série troch podujatí vo Faenze nie som z Rišových výkonov nadšený. Nevyšla mu ani jedna kvalifikácia. Aj keď ukázal, že dokáže odštartovať do desiatky a vie udržať tempo, jazdecké chyby ho stáli veľmi dôležité body do priebežného hodnotenia."