Hyundai i-oniq: elektrický hatchback

Piatok, 02 marec 2012

Hyundai zverejnil prvú fotografiu novej štúdie i-oniq, ktorá prezentuje novú technológiu a dizajn, čím naznačuje smerovanie značky v budúcnosti. Ide o doteraz najpôsobivejšiu demonštráciu filozofie zvanej Nové myslenie. Premiéru bude mať i–oniq na ženevskom autosalóne už začiatkom budúceho týždňa.

Hyundai i-oniq
Hyundai i-oniq prezentuje vo forme štúdie najbližšiu budúcnosť kórejskej značky

Štúdia i-oniq je hatchback s elektrickým pohonom, vybavený pomocným benzínovým motorom poháňajúcim generátor na predĺženie dojazdu. Svojim pohonným ústrojenstvom, predĺženým dojazdom a dizajnom prezentuje smer, ktorým sa Hyundai mieni v budúcnosti uberať. Štúdia i-oniq zhmotňuje najnovšie idey dizajnérov a konštruktérov automobilky Hyundai.

Hyundai i-oniq s dĺžkou 4,4 metra má štvormiestnu kabínu s kokpitom výrazne orientovaným na vodiča. Obsahuje rôzne prvky špičkovej techniky a najmodernejšie multimediálne prístroje osobnej spotrebnej elektroniky. Spolujazdci majú k dispozícii priestor koncipovaný ako komfortná lóža, ktorý je obklopený tvarovanými povrchmi inšpirovanými hudobnými nástrojmi. To vytvára pozitívny kontrast k športovo ladenému pracovisku vodiča.

Dizajnéri značky Hyundai vytvorili estetický a funkčný tvar karosérie s dynamickými proporciami. Dizajn štúdie i-oniq kombinuje jemné línie a atletické povrchy, čím vytvára športový vzhľad s kvalitami Premium. Viditeľné sú v exteriéri aj v interiéri vozidla. Prvky ako sklenená strecha kabíny a hlavné reflektory vytvorené kompletne z LED diód demonštrujú moderné technológie.

Štúdiu i-oiq poháňa elektromotor s výkonom 80 kW/109 k napájaný z lítiovo-iónovej batérie. S čisto elektrickým pohonom má štúdia dojazd 120 km úplne bez lokálnych emisií. Po vyčerpaní energie z batérie účinný

Benzínový trojvalec s objemom 1,0 litra predlžuje dojazd tým, že prostredníctvom generátora dodáva elektrickú energiu trakčnému elektromotoru. Tým sa celkový dojazd predĺži na 700 km, pričom kombinované emisie CO2 počas jazdy v predĺženom režime dosahujú iba 45 g/km.

Štúdia Hyundai i-oniq bude odhalená počas tlačovej konferencie značky Hyundai na ženevskom autosalóne, ktorá sa uskutoční 6. marca 2012 o 09:45 hod.

Autor: janGold
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
1-Sikyna-Imola
Seriál majstrovstiev sveta v motokrose pokračoval v talianskej Imole pätnástym kolom. Jazdcov čakala rýchla a náročná trať na slávnom Autodrome Enza a Dina Ferrariho. Richard Šikyňa (MX Slovakia - JD Gunnex KTM RT), jediný Slovák v štartovom poli, si v kvalifikácii triedy KTM 250 SXF vyjazdil 17. priečku. V pretekoch v úvode prvej jazdy po kolízii s iným jazdcom a poškodení motocykla z pretekov odstúpil. V druhej jazde aj napriek technickým problémom bol v cieli na 14. mieste a pripísal si ďalších 7 bodov do priebežného hodnotenia seriálu. So 105 bodmi mu patrí 22. miesto priebežného hodnotenia.
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.