Hyundai iX35 nahrádza Tucsona

Pondelok, 08 marec 2010

Ak zvažujete kúpu stredne veľkého SUV a nemá byť z prémiového radu, potom môžete siahnuť po novom iX35 so znakom Hyundai. Má výhodu v tom, že nemusíte príliš hlboko načrieť do peňaženky alebo brať si príliš vysoký úver, pokiaľ nemáte hotovosť 560 313 korún. V prepočte je to 18 599 eur, za ktoré si môžete kúpiť model so zážihovým dvojlitrovým 163 koňovým motorom a pohonom predných kolies vo výbave Classic. Verzia s pohonom 4x4 s rovnakým motorom a v rovnakej výbave, ale s pohonom všetkých kolies vyjde na 20 999 eur.

Hyundai iX35

Model ix35 je prvý Hyundai vyrobený na Slovensku. Je pokračovaním štúdie ix-onic, ktorú kórejský výrobca predstavil pred rokom na autosalóne v Ženeve. Model iX35 vyvinulo vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime a je určený pre európskych zákazníkov. Svojim dizajnom sa zásadne líši od predchodcu Tucson, skôr pripomína štýl, ktorým sa vydal hatchback Hyundai i30. Nový iX35 narástol do dĺžky a šírky, oproti predchodcovi je však nižší, úrovňou kvality však išiel hore. Vyrába sa od 15. januára v závode Kia v Tepličke pri Žiline a v týchto dňoch sa už prvé kusy nachádzajú v predajných priestoroch dílerov.

Na slovenský trh sa iX35 dodáva v štyroch stupňoch výbavy. Základný má označenie Classic, vyššie tri Comfort, Style a Premium. Classic a Comfort sú s pohonom predných kolies, Comfort môže byť aj 4x4, zvyšné dva stupne Style a Premium výlučne len s pohonom všetkých kolies.

Už Classic ponúka napríklad 16palcové kolesá z ľahkých zliatin s pneumatikami 215/70 R16, šesť airbagov, systémy ABS, ESP a CTS, proti prevráteniu, asistent rozjazdu do kopca a kontrolovaný zjazd z kopca, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu) a vonkajších spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním na volante a ďalšie.

Spočiatku sa iX35 bude dodávať s jedným benzínovým štvorvalcovým motorom 2,0 MPI/163 k a turbodieselom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách – so 136 a 184 koňovými motormi. Neskôr ich doplní ďalší turbodiesel s nižším objemom 1,7 litra a výkonom 115 koní. Koncom tohto roku pribudne aj benzínový štvorvalec 1,6 GDi. K benzínovým motorom sa viažu 5stupňové manuálne a k naftovým 6stupňové manuálne prevodovky. Silnejší benzínový dvojliter a výkonnejší turbodiesel môžu mať za príplatok šesťstupňový automat.

Hyundai iX35 by rád skomplikoval situáciu svojim najväčším konkurentom, ktorými sú predovšetkým Nissan Qashqai, Škoda Yeti, VW Tiguan alebo Ford Kuga. Pre každý z vymenovaných bude iX35 veľmi vážnym a dôstojným súperom. Konkurovať im bude moderným dizajnom, ale aj kvalitným interiérom a vnútorným priestorom. Veď iX35 nie je žiadne malé auto. Je až o 10 centrimetrov väčší na dĺžku ako Qashqai, ale menší ako Kuga, takže miesta je v ňom toľko ako vo väčšom SUV, takže sa môže pasovať aj za rodinný automobil.

Na Hyundai iX35 dáva výrobca päťročnú záruku bez obmedzenia kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
1-Autíčko
Skupina vysokoškolských študentov prerobila detské elektrické autíčka pre potreby dvoch hendikepovaných deti. Urobili to počas šesťtýždňovej letnej stáže v Technologickom centre Adient v Trenčíne v rámci trinásteho ročníka projektu letnej študentskej stáže. Do projektu sa zapojili talentovaní študenti z viacerých slovenských aj zahraničných vysokých škôl. Projekt zahŕňal návrh, prípravu realizácie a úpravu špeciálnych sedadiel, ako aj ďalších komponentov autíčka. Pracovalo na ňom dvanásť vybraných študentov z vysokých škôl technického smeru z Trenčína, Bratislavy, Brna, Liberca a Edinburgu.
Seat Leon
V posledný júlový týždeň Seat Leon tretej generácie dosiahol významný míľnik, keď od svojho uvedenia na trh sa predal jeden milión exemplárov. Najlepšie predávaný model španielskej značky mal svetovú výstavnú premiéru v októbri 2012 na parížskom autosalóne a krátko na to sa začal predávať. Vďaka úplne novému dizajnu podľa filozofie formula Leon, založenej na harmónii dizajnu a funkčnosti, sa stal najpredávanejším modelom z programu Seatu a prekonal dominanciu modelu Ibiza z predchádzajúcich 30 rokov. Leon tretej generácie, navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu stavebnicu komponentov s priečne uloženým motorom MQB koncernu Volkswagen. Nová stavebnica znamenala skok v oblasti technológie a výroby a kvalita výroby dosiahla štandard koncernu Volkswagen.
Goodyear-Eagle-F1-SuperSport
Nové pneumatiky Eagle F1 SuperSport spoločnosti Goodyear obsadili prvé miesto v teste veľmi vysoko výkonných pneumatík Ultra Ultra High Performance. Test sa konal na skúšobnom okruhu spoločnosti Continental v texaskom Uvalde. Hodnotili sa pneumatiky ôsmich rôznych výrobcov, vrátane značiek Continental a Michelin na vozidle BMW M2 s pneumatikami rozmeru 245/35 R19 na prednej náprave a 265/35 R19 vzadu. Pokrýval všetky hlavné disciplíny obvyklé v testoch pneumatík, vrátane hodnotenia ovládateľnosti za sucha i mokra, brzdných vlastností na suchom i mokrom povrchu, sklonu k aquaplaningu, valivého odporu, hlučnosti a pohodlia pre vodiča.