Hyundai iX35 nahrádza Tucsona

Pondelok, 08 marec 2010

Ak zvažujete kúpu stredne veľkého SUV a nemá byť z prémiového radu, potom môžete siahnuť po novom iX35 so znakom Hyundai. Má výhodu v tom, že nemusíte príliš hlboko načrieť do peňaženky alebo brať si príliš vysoký úver, pokiaľ nemáte hotovosť 560 313 korún. V prepočte je to 18 599 eur, za ktoré si môžete kúpiť model so zážihovým dvojlitrovým 163 koňovým motorom a pohonom predných kolies vo výbave Classic. Verzia s pohonom 4x4 s rovnakým motorom a v rovnakej výbave, ale s pohonom všetkých kolies vyjde na 20 999 eur.

Hyundai iX35

Model ix35 je prvý Hyundai vyrobený na Slovensku. Je pokračovaním štúdie ix-onic, ktorú kórejský výrobca predstavil pred rokom na autosalóne v Ženeve. Model iX35 vyvinulo vývojové centrum v nemeckom Rüsselsheime a je určený pre európskych zákazníkov. Svojim dizajnom sa zásadne líši od predchodcu Tucson, skôr pripomína štýl, ktorým sa vydal hatchback Hyundai i30. Nový iX35 narástol do dĺžky a šírky, oproti predchodcovi je však nižší, úrovňou kvality však išiel hore. Vyrába sa od 15. januára v závode Kia v Tepličke pri Žiline a v týchto dňoch sa už prvé kusy nachádzajú v predajných priestoroch dílerov.

Na slovenský trh sa iX35 dodáva v štyroch stupňoch výbavy. Základný má označenie Classic, vyššie tri Comfort, Style a Premium. Classic a Comfort sú s pohonom predných kolies, Comfort môže byť aj 4x4, zvyšné dva stupne Style a Premium výlučne len s pohonom všetkých kolies.

Už Classic ponúka napríklad 16palcové kolesá z ľahkých zliatin s pneumatikami 215/70 R16, šesť airbagov, systémy ABS, ESP a CTS, proti prevráteniu, asistent rozjazdu do kopca a kontrolovaný zjazd z kopca, manuálnu klimatizáciu, elektrické ovládanie okien (vpredu a vzadu) a vonkajších spätných zrkadiel, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, rádio s CD a MP3 prehrávačom a ovládaním na volante a ďalšie.

Spočiatku sa iX35 bude dodávať s jedným benzínovým štvorvalcovým motorom 2,0 MPI/163 k a turbodieselom 2,0 CRDi vo dvoch výkonových verziách – so 136 a 184 koňovými motormi. Neskôr ich doplní ďalší turbodiesel s nižším objemom 1,7 litra a výkonom 115 koní. Koncom tohto roku pribudne aj benzínový štvorvalec 1,6 GDi. K benzínovým motorom sa viažu 5stupňové manuálne a k naftovým 6stupňové manuálne prevodovky. Silnejší benzínový dvojliter a výkonnejší turbodiesel môžu mať za príplatok šesťstupňový automat.

Hyundai iX35 by rád skomplikoval situáciu svojim najväčším konkurentom, ktorými sú predovšetkým Nissan Qashqai, Škoda Yeti, VW Tiguan alebo Ford Kuga. Pre každý z vymenovaných bude iX35 veľmi vážnym a dôstojným súperom. Konkurovať im bude moderným dizajnom, ale aj kvalitným interiérom a vnútorným priestorom. Veď iX35 nie je žiadne malé auto. Je až o 10 centrimetrov väčší na dĺžku ako Qashqai, ale menší ako Kuga, takže miesta je v ňom toľko ako vo väčšom SUV, takže sa môže pasovať aj za rodinný automobil.

Na Hyundai iX35 dáva výrobca päťročnú záruku bez obmedzenia kilometrov.

Autor: J. Goldberger
Foto: autor
Pridať komentár
Bleskovky
UltraGrip
Výsledky testov zimných pneumatík dlhodobo potvrdzujú kvalitu pneumatík radu Goodyear UltraGrip. Aj v najnovšom teste zimných pneumatík pre sezónu 2019 boli pneumatiky Goodyear UltraGrip Performance+ vyhlásené za víťaza testu. Rovnako ako Goodyear UltraGrip 9+ aj táto novinka ponúka tú správnu zmes. Špeciálny plastifikátor na báze živice a rastlinných olejov zaisťuje, že si pneumatiky uchovávajú pružnosť i za nízkych teplôt. To spolu so sofistikovaným dezénom a inovatívnymi 3D priečnymi drážkami zaisťuje, že zimné pneumatiky UltraGrip ponúkajú optimálnu priľnavosť a pohodlie za akýchkoľvek zimných podmienok - na snehu, na ľade, na mokrých i suchých komunikáciách.
Matej-Homola
Slovenský automobilový pretekár Matej Homola dokázal v talianskej Monze obsadiť v 13. pretekoch seriálu TCR veľmi pekné piate miesto, keď sa prepracoval zo 17. miesta na štarte na piatu priečku v cieli. Zviedol pre to niekoľko parádnych súbojov. Svoju rýchlosť z tréningu preniesol do pretekov, vďaka ktorej sa dostavil úspech. "Boli to parádne preteky, poriadne som si zapredbiehal, auto tento raz fungovalo výborne," neskrýval nadšenie po pretekoch slovenský jazdec. "Zobral som výborné body, uvidíme ako dopadne zajtra." Nedeľňajšie štrnáste preteky seriálu TCR však nepriniesli Homolovi želaný výsledok a po kontakte s Talianom Pantiaticcimim skončil s poškodenou prednou nápravou a riadením na 14. mieste.
Nové-Dunlop
Dunlop uvádza na trh nové pneumatiky pre motokros Geomax MX53, ktoré nahrádzajú doterajšie MX52 pre pevný terén. Nové MX53 ponúkajú jazdcom najvyššiu výkonnosť vo svojej triede na širšej škále rôznych povrchov, než akú pokrývala predchádzajúca generácia. V širokom portfóliu pneumatík Geomax značky Dunlop sa nachádzajú medzi MX71 určenými do extra tvrdý povrchy a veľmi všestrannými MX33. Nová technológia Dunlopu posúva úžitkové vlastnosti pneumatík na novú úroveň. Veľkou výhodou nových pneumatík je ich vysoká výkonnosť za rôznych terénnych podmienok. Dopĺňajú pneumatiky strednej kategórie Geomax MX33, ktoré pomáhajú jazdcom vyhrávať preteky MXGP a supercross.