Hyundai Kona: Aj ako hybrid, spotreba 3,9 l/100 km

Streda, 05 jún 2019

Hyundai v súlade s požiadavkou zvýšiť ekologickú prívetivosť segmentu SUV pridáva subkompaktnému modelu Kona k benzínovým a naftovým pohonom aj "čistejší" hybridný pohon. Spoločnosť Hyundai tak pridáva ďalší model, ktorý chce uspokojiť európskych zákazníkov po ekologickejších SUV.

Hyundai Kona Hybrid
Hyundai Kona Hybrid so spotrebou 3,9 l/100 km príde na trh na jeseň tohto roka

Novinka Kony Hybrid má pod kapotou podobnú pohonnú jednotku ako elektrický Ioniq hybrid, teda 1,6 litrový benzínový motor s výkonom 105 koní a krútiacim momentom 147 Nm, ktorý dopĺňa elektromotor o ďalších 43,5 konských síl a krútiaci moment 170 Nm z Litium-iontovej batérie s kapacitou 1,56 kWh.

Spoločný výkon oboch pohonných jednotiek je 141 koní sa na kolesá prenáša cez šesťstupňový dvojspojkový automat. Maximálna rýchlosť je 160 km/h. Jazdné parametre trochu kazí nižšia akcelerácia z nuly na 100 km/h, ktorá je 11,2 sekundy.

Poteší spotreba nového Kona Hybrid. Hyundai udáva 3,9 litra na sto kilometrov pri použití 16 palcových kolies, ktorá určite poteší budúcich majiteľov. Pri 18palcových kolesách by spotreba mala byť 4,3 l/100 km.

Vodiči ocenia aj možnosť voľby športového módu a možnosť preraďovať prevodové stupne nielen manuálnym 6stupňovým radením voliacou pákou, ale aj pádlami pod volantom.

Tiež pokročilou technológiou konektivity Blue Link®, ktorá slúži aj na odomknutie a zamknutie vozidlo na diaľku prostredníctvom smartfónu. Kona Hybrid bude vybavené aj 10,25-palcovým dotykovým displejom na ktorom si môžu vodiči prispôsobiť zobrazené ikony. Samozrejmosťou bude aj podpora služieb Android Auto a Apple CarPlay.

Služba Hyundai Live Services bude pre tých, ktorí sa rozhodnú pre integrovanú navigáciu a ponúkne aktuálne informácie o počasí, dopravnej situácii, najbližších čerpacích staniciach s cenami paliva, dostupných parkovacích miestach a najbližších predajniach a servisoch Hyundai.

Chýbať nebude head-up displej, ktorý vodičovi priamo v jeho zornom poli prehľadne a pohodlne zobrazí najdôležitejšie informácie o jazde, vďaka čomu zbytočne nerozptýli koncentráciu vodiča a zvýši tak bezpečnosť jazdy. Majitelia smartfónov ocenia aj bezdrôtové indukčné nabíjanie telefónov.

Novinka je vybavená tiež balíkom asistenčných a bezpečnostných systémov SmartSense, ktoré monitorujú okolie vozidla. Nechýba varovanie pred nárazom či detekcia chodcov a cyklistov. Je tu aj adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý využíva predný radar nielen na udržiavanie rýchlosti a vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, ale aj na zrýchľovanie a spomaľovanie, resp. brzdenie a úplné zastavenia v závislosti od správania sa iného auta pred ním.

K ďalším prvkom balíka SmartSense patrí aj varovanie pred maximálnou povolenou rýchlosťou, monitoring mŕtveho uhla, systém udržiavania vozidla v jazdných pruhoch a pod. Štandardom je elektronická parkovacia brzda.

Kona Hybrid prináša aj možnosť novej personalizácie interiérových a exteriérových dizajnových prvkov. Napríklad špeciálny čierno-biely interiérový balík pre väčšiu farebnú exkluzivitu interiéru. Je tu aj možnosť vytvoriť si až 27 rôznych farebných kombinácií interiéru a exteriéru, vrátane dvojfarebnej karosérie s čiernou strechou.

Kona je prvým subkompaktným SUV značky Hyundai v Európe. K benzínovej a dieselovej motorizácii pribudla v roku 2018 elektrická Kona Electric. Špecialitou je tiež Kona v limitovanej edícii Iron Man.

Kona Hybrid sa do predaja na Slovensku dostane v poslednom štvrťroku tohto roka.

Autor: J. Goldberger
Pridať komentár
Bleskovky
registraciezap
V máji 2019 sme na Slovensku zaznamenali registrácie nových osobných automobilov s celkovým počtom 9888 automobilov, čo oproti minulému roku s počtom 9674 registrovaných nových osobných automobilov predstavuje nárast o 2,21 %. Registrácie malých úžitkových automobilov kategórie N1dosiahli v máji 2019 počet 858 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka s počtom vozidiel 838 predstavuje nárast o 2,39 % . Po prijatí akčného plánu elektromobility a znovuzavedení podpory na kúpu elektrických a plug-in hybridných automobilov zaznamenali predajcovia zvýšený záujem zákazníkov o tento segment automobilov. Predaj je podmienený reštartom podpory, ktorý zatiaľ detailne ešte nie je známy.
VW a deti
Aj v tomto roku Volkswagen Slovakia prispeje deťom svojich zamestnancov na prázdninové letné tábory. Príspevok na tábor podľa vlastného výberu na Slovensku aj v zahraničí dostane aj tento rok viac ako 600 detí. Vlani takto VW Slovakia odľahčil rozpočty vyše 450 rodinám svojich zamestnancov. Výška príspevku sa pohybuje od 70 do 120 eur pri pobytových táboroch a 10 eur na deň pri denných táboroch. Deti zamestnancov VW Slovakia najčastejšie trávia prázdniny v táboroch na Slovensku. Tradíciou je Volkswagen Slovakia Sommer Camp, ktorý v tomto roku organizuje Nadácia VW Slovakia pre deti zamestnancov v blízkosti bratislavského závodu.Ilustračná snímka – autor VW
Sikyna Kegums 2019
Účastníci seriálu majstrovstiev sveta v motokrose sa z Ruska presťahovali do Lotyšska, kde sa konalo deviate podujatie seriálu a jazdci tak majú za sebou prvú polovicu tohtoročných pretekov. V Lotyšsku sa pretekalo na ich tradičnej pieskovej trati v Kegumse. Slovenský reprezentant Richard Šikyňa jazdiaci v triede MX2 na stroji KTM 250 SFX vo farbách českého JD Gunex si po tomto podujatí pripísal ďalšie 3 body za 18. miesto v prvej jazde. V druhej jazde po páde v úvodnom kole skončil nakoniec 23. Celkovo sa umiestnil na 22. mieste a rovnaká priečka mu patrí so ziskom 49 bodov aj priebežnom hodnotení seriálu. Manažér Peter Kolek: "Richard mal v Kegumse trochu smolu. Nevyhol sa pádu v sobotu v meranom tréningu, ani v nedeľu v druhej jazde. Potom musel sťahovať stratu. Dokázal sa posunúť z posledného na 23. miesto. Škoda, nebyť toho pádu v prvom kole, mohol zabodovať aj v druhej jazde."