Hyundai má novú Sonatu Hybrid

Piatok, 02 august 2019

Nový Hyundai Sonata Hybrid prichádza s exkluzívnym dizajnom a vylepšenými dynamickými prvkami. Hybridný model nielenže zvýrazňuje vzhľad a dojem ekologického vozidla, ale upúta aj jemne vyladenou aerodynamikou.

1-Hyundai-Sonata-Hybrid

Hyundai Sonata Hybrid rozširuje portfólio ekologických modelov značky

Nový hybrid automobilky Hyundai so staronovým názvom Sonata sa predstavuje novým dizajnom s kaskádovitou maskou a novým zadným spojlerom. Má v streche zabudovaný solárny systém a tak zvyšuje vzdialenosť dojazdu a zabraňuje vybitiu batérie. Navyše v Sonate Hybrid sa po prvý raz použila technológia ASC (ActiveShiftControl), ktorá skracuje čas radenia automatickej prevodovky a znižuje spotrebu paliva

Solárny strešný systém debutuje práve v modeli Sonata Hybrid. Nabíja batériu a predlžuje vzdialenosť dojazdu a zabraňuje vybitiu batérie. Solárny strešný systém so 6 hodinami denného nabíjania zvýši dojazdovú vzdialenosť vozidla až o 1300 km ročne.

Hyundai ako prvý automobilový výrobca na svete používa technológiu ASC na zlepšenie dynamického zážitku z jazdy a úspory paliva vozidla. Systém aplikuje nový riadiaci logický softvér na hybridnú riadiacu jednotku, ktorá potom riadi elektromotor tak, aby sa vyrovnali otáčky motora a prevodovky. Skracuje tak čas radenia prevodovky o 30 %, vďaka čomu nielen zlepšuje zrýchlenie hybridného vozidla a úsporu paliva, ale aj životnosť prevodovky.

Nová Sonata Hybrid, dlhá 4900 mm, široká 1860 mm a vysoká 1445 mm,má vo svojich útrobách motor Smartstream G2,0 GDi HEV a šesťstupňovú hybridnú prevodovku. Motor má výkon 112 kW/152k a elektromotor 38 kW/51k. Kombinovaný výkon systému je 143 kW/195k. Sonatu chváli aj kombinovaná spotreba paliva, ktorá je pod hranicou 5 l/100 km.

2-Hyundai-Sonata-Hybrid

Sonata Hybrid pomocou solárneho strešného systému zvyšuje dĺžku dojazdu

Z výbavy modelu Sonata Hybrid spomeňme systémom Forward Collision Avoidance Assist, ktorý detekuje chodcov. Upozorňuje vodičov na núdzové situácie a v prípade potreby samostatne brzdí.

Sonata podporuje tiež funkciu Digital Key prostredníctvom špeciálnej aplikácie pre smartfóny. Digitálny kľúč môže prostredníctvom smartfónu na diaľku ovládať vybrané systémy vozidla. Pomocou Bluetooth môžu používatelia uzamknúť a odomknúť vozidlo a aktivovať alarm či naštartovať motor.

Autor: J. Goldberger
Foto: Hyundai
Pridať komentár
Bleskovky
Land-cruise
Podľa amerického portálu iSeeCars.com je Toyota Land Cruiser najspoľahlivejším autom na americkom trhu. Portál analyzoval z hľadiska životnosti 15,8 milióna jazdených áut. Ukázalo sa, že Toyota Land Cruiser poskytuje najväčšiu záruku, že auto prekoná minimálne 320 000 km. Toľko malo na tachometri až 15,7 % jazdených áut tohto modelu. Druhé miesto patrí modelu Sequoia (9,2 %), čo je terénne vozidlo väčšie ako je Land Cruiser postavené na platforme pick-upu Tundra. Prvé miesto má Toyota aj medzi všetkými preverovanými značkami. Na druhom mieste medzi značkami je Honda s podielom 1,6 %. Na ďalších sú americké GMC, Chevrolet a Ford. Land Cruiser navrhli tak, aby vydržal najmenej 25 rokov.
Šikyňa-Holandsko
Po úvodných pretekoch seriálu majstrovstiev sveta v motokrose v Anglicku sa pretekári so svojimi tímami presunuli do holandského Valkenswaardu, dejiska druhého podujatia majstrovstiev sveta. Jediný slovenský jazdec Richard Šikyňa z MX Slovakia v Holandsku nebodoval. Zdravotný stav, ku ktorým sa v druhej jazde pridali aj technické problémy, mu neumožnili dokončiť ani jedny nedeľňajšie preteky a tak sa z Holandska vracia bez bodového zisku. V hodnotení seriálu klesol z priebežného 19. na 27. miesto. V najbližších dňoch bude najdôležitejšie, aby sa Richard Šikyňa vyliečil a stihol sa pripraviť na ďalšie preteky v Argentíne, ktoré budú už o dva týždne.
BMW-kopie
Značke BMW udelili slovenskí spotrebitelia a komisia expertov Brand Council z programu Slovak Superbrands cenu Slovak Superbrands Award 2020. Automobilka tak potvrdila, že patrí do skupine elitných značiek. Ocenenie je potvrdením kvality a uistením priaznivcov a zákazníkov značky pri ich nákupných rozhodnutiach. Program Superbrands vznikol pred viac ako dvadsiatimi rokmi vo Veľkej Británii. Marketingoví a komunikační odborníci si stanovili dva ciele: uviesť do pozornosti mimoriadne silné značky a prezentovať ich ďalším spoločnostiam, ktoré by sa rady rozvíjali a učili. Odvtedy získal program celosvetové uznanie a dnes je Superbrands uznávaný ako rešpektované ocenenie v 90. krajinách na piatich kontinentoch. Komisia Brand Council ma pri udeľovaní cien kľúčovú úlohu, preto sa jej členmi môžu stať len poprední, vysoko uznávaní experti.